sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:852

שלנו . בכינוס דאנציג דרשו שנתיים של גיוס . משמעו : עליך לשכוח את הקאריירה הפרטית שלך . אתה חייב לשרת ולשתוק , בלי לשאול ובלי לדון . לשכוח הכול ולהיות חייל . ייתכן שלא בכול מאת האחוזים מילאו הבית"רים העולים את התביעה הזאת , אבל במידה מרובה קיימוה . בימי ה '' פרוספיריטי '' קיימו הם את מיצוות הדלות . בתופעה זו כחך רעיון הנזירות , שערכו יהא ענקי בהגשמת הציונות הגדולה ... יש אשר ישאלו , אם אין נובע מבית"ר יחס חברתי ומדיני לעולם ולחברה . תחילה הטפנו למוניסם והס ברנו את משמעו , שאת כל שאר הבעיות משאירים אנו לפיתרונן עד לאחר תקומת המדינה העברית . רבים שרויים בספק , אם גם עכשיו זו התפיסה הנכונה . קבוצת מנהיגים קלי דעת חשבה , כי הנה עוד מעט תקום מדינת כיס עברית . שטות זו התפוררה . אולם מאמין אני , שאם לא אזכה אנוכי , הרי תלמידי יזכו להיות נוכחים בתקומתה של מדינת היהודים . האם לא יהיה לבית '' ר מה להגיד באותה שעה ו אולי נובעת מבית"ר השקפה מקורית מיוחדת ל - העולם מפולג כיום לשני מחנות דתיים . מי משניהם צודק / אולי שניהם אינם צודקים , והאמת נמצאת אצלנו , היהודים ? אולי מונחת האמת במסורת העברית ! אני מאמין , שקיימת השקפה בית '' רית ועלינו , כאן בכינוס , לחפשה . השקפתן של הדתות הקיימות כיום מתוארת בצורה עליונה ב"האחים קאראמאזוב" לדוסטוייבסקי . המשורר מתאר לנו את האיש ששפך דם נקי למכביר , את טורקבימאדו בדמות אנושית . האינקביזיטור טור קבימאדו קורא לאלוהיו ומודיע לו , שמחר הוא עצמו עולה על המוקד , משום שנתגלה לבני האדם ואמר להם , למאות ההדיוטות , כי כל אחד מהם קרוב לא לוהים . החירות היא אסונם של בני האדם . הם זקוקים לקסרקטין עשיר ושמן . הם אינם מבינים את אושרם , ויש להכריחם אליו . זוהי השקפתם של הפאשיסם והקומ פאשיסם , שמבחינה פילוסופית אין כל הבדל ביניהם . גישה הפוכה מזו היא גישתה של המסורת היהודית . אלוהים יצר את האדם — בעל חיים קטן המהלך על שתיים , ואמר לו , שלנצח ילבש את מלבושו '' בצלמנו כדמותנו . " כל אדם הוא מלך . לעתים קרובות הסברתי את מובנו של חלום יעקב על הסולם , שבני אדם מטפסים ועולים בו עד השמיים כדי להתחרות באלוהים . לפי השקפת העולם היהודית אין המדינה אדונו של היחיד , אלא משרת שלו . זו השקפה פאן אריסטוקראטית . לא רק העובד צריך לאכול , אלא זכות היא לכול המתהלך רעב . העולם זקוק לשיפורים באמצעות מה פיכות תקופתיות תמידיות . מזמן לזמן מתחוללת הסערה , ההופכת את הכול , ואז מתחילה ההתחרות הטיבעית מחדש . הכינוס חייב למצוא את השקפת העולם הבית " רית , שתהא בנויה על יסודותיה של המסורת היהודית ... מבחינה חומרית יוכלו אחרים להראות יותר תוצאות מאתנו . וניקח לדוגמא את ההכשרה ההגנתית : הכול יודעים , שאנו יצרנו את הרעיון הזה , אולם משהדבר מגיע לידי מעשה עולה השאלה של עושר וכסף . ואולי עשו האחרים גם בשטח זה יותר משעשינו אנו . אנו שולחים אנשים לחזית קשה . אולם אנו משאירים אותם במצב הידוע לכולנו . יש להצטער שבתחום החלוציות הפשוטה ביותר פיגרנו מאוד , ויש לנו מה ללמוד ממתנגדינו האומרים : '' אנו מגשימים ובונים , ואתם מהלכים ערומים ויחפים . '' הם אומרים , שהם בנו את הכול , ואנו לא עשינו מאומה . אולם חשוב מה תגיד ההיסטוריה , ואיזה תפקיד יש בהיסטוריה לתהליך ששמו מרד . מי מה את איטאליה , האם עשרת אלפים המורים , שהטיפו את הרעיון הלאומי , או מאות אלפים הפועלים שסללו כבישים ועבדו בבתי החרושת / ומי בונה את ארץ ישראל ז — האם רק אלה שקיבלו כסף ויעבדו ן או אלה שהחדירו , כבהלמות פטישים , את מהותו של כל המיפעל במוחותיהם של היהודים ושהטיפו שנים רבות למדינה היהודית ן חושבני , שבהקמתה של מדינה יש תפקיד ידוע לאותו הפטיש , ששמו דם המרד . באמצע ארץ ישראל יש כיברת אדמה , שאין בית '' רי אחד נמצא שם . בעתיד ישאלו : מי בנה את העמק ן ומנשמותיהם של הצעירים נשמע קול דממה דקה , האומר , שהם יבינו את האמת ... לא נכון הדבר , שרק הם בנו את העמק . גם אנו בנינו אותו , בהיותנו בגולה , בארץ ישראל עמ הרובה ביד , בכלא עכו ובעלותנו לגרדום . רבים אומרים , שלעם היהודי אין מצפון , ושהוא לא יבין אותנו לעולם . אילו כך היה הדבר , היה העם היהודי אבוד . אולם אין הדבר כך . אפילו בקבוצות מתחילים להבין אותנו . תהליך איטי זה ייגמר בניצחוננו בלבבותיהם . "נומה , עמק , מרחב התפארת , יתנשא גם עליך דגלי , כי אנחנו שדיך נטענו - בגלות , מעכו , על גרדום . '' קיימת נטייה טיבעית להגביל את תפקידנו רק בשטח המהפכני . אני מזהירכם מפני כך . מהפיכה היא אחד

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help