sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:851

יש צורך לחפש דרך , שהבוגרים הללו לא יתפזרו ולא יעלמו במרחבו של העולם . לכך דרוש ליצור את הצורה הנאותה שתחזיק את ה"אוצרוך , את "האדונים הוותיקים" של בית"ר יחד עם החברים הצעירים בקן . שומה על בית"ר לדאוג , שה"אוצרוף ייכנס אל תוך החיים הציבוריים , המדיניים , והקולוניסאטוריים של התנועה ההרצלאית . כל אשר למד בבית " ר יכניס ה"אוצתן " לתוך הצה"ר , אבל עליו לזכור , שיש בתנועה ההרצלאית אנשים , שאם כי לא זכו לעבור את בית הספר הבית"רי , בית"רים הם מלידה ומבטן . גם מייסדי בית"ר לא עברו את בית הספר הבית"רי . " ברית החייל" הינה ניסיון לארגן בית"רים בוגרים , שהיו מחוסרי אפשרות לעבור בית ספר בית '' רי . גם הצה"ר כולה הינה מין ניסיון כזה . לעתים קרובות מתלוננים על הבית"רים : "אתם מרגישים את עצמכם יחסנים , " והבית"רים עונים : "אולי כך הדבר באמת , אולי באמת יחסנים הננו . " מריבה זו טיבעית היא ומובנת , אבל ננסה לקבוע את המצב האובייקטיבי . אני עצמי , שלא יכולתי לעבור את בית הספר הבית"רי , אומר לבני דורי , הקשישים שב תנועתנו : אחת משתיים : או שלא תקימו בתי ספר ומיכללות , או - אם אתם שולחים את בניכם לבתי הספר הללו - שתודו , שחניכי המוסדות יהיו - וזו תקוותכם — יותר משכילים ונבונים ( בית"רי שנעשה יהיר מדברי אלה אינו ראוי לשאת מדיו . ( מבני דורי שלי , מאלה שהחלו ליצור לפני שנים את הצה"ר , וקודם לכן - את הגדוד , תובע אני כבוד עצמי למעשה ידינו . הקימונו את בית הספר , ואם אנו מתגאים בו , משמע , שאנו רואים בבוגריו דור מלומד יותר ; משמע , שאנו מרגישים גאווה של אב , היודע שבניו יחסנים הם במקצת , בייחוד כשהם עצמם אינם מרבים לדבר על אודות חוכמתם . הכינוס חייב להפוך את ה"אוצרון" לאלמנט "מקיים מדינה" בתוך התנועה ההרצלאית , - היום חוט השדרה של מלחמת השיחחר , ומחר - חוט השדרה של המדינה היהודית ... העולם היהודי לומד לדבר בלשוננו ולחזור על דברינו . כל האידיאות והרעיונות הבית"ריים שורשם נעוץ בכמיהה לגאון . כמיהה זו אילצה אותנו להילחם בחלק ההוא של הציבור היהודי , שהגיטו המית בו לגמרי את רגש הגאווה . בחובנו לא קיננו מעולם כיסופים לנשק ולדם . לא נתקפנו געגועים למרוד באידיאלים של ישעיהו , אלא כמיהה לגאון היתה מקננת בתוכנו . הבה ננתח , מנקודת מבט זו , את התופעה של * הב לגה" ו '' תגובה / ' העולם מייחס את ה '' תגובה" לתנועתנו . אם מצביעים בזה על אירגון איזה שהוא , אומרים אנו שזה אווילי , לא-יפה ולא מוסרי . אולם אם העולם מתכוון להגיד , שאש התגובה פרצה מתוך ניצוץ שהוצת מהמנטאליות שלנו - הרינו מודים בכך . כי גם תגובה היא התקוממות של גאון , מרואה כלפי מצב שבארץ ישראל היה עם ישראל לעכבר המסתתר בחורו . כבר בתקופת ההתבוללות נאלצים היינו להילחם נגד הביטול העצמי של היהודי - נגד זה , שאנו היהודים נלחמים למען המן , ומגינים על האינטרסים של המן . אין אנו מודים בהתקדמות , אם היא מוציאה מכללה את עם ישראל . אם עגלה היא התקדמות זו , אומרים אנו : "עצור , עד שילדי יעלה גם הוא על עגלה זו . " לבי דווה גם לאשמים וגם לחפים מפשע . יהודים סוברים , שיום יבוא ומידה אחת תהא לאשמים ולזכאים : מחילה ורחמים לכול . זהו שיר מיזמור לעתיד לבוא . היום יודעים הכול , שכשניסה ה"ציפילין" להפציץ 25 פעם את לונדון , הפציצו אווירונים אנגליים 25 פעם את קארלסרוהי , בלי לחקור מי אשם ומי נקי מכול חטא . כך נוהגות כל האומות , כשתובע האינטרס הלאומי שלהן . ומעשה שהיה בעיירה אחת : כפרי רעב גנב כיכר לחם לו ולילדו הרעב ... טוען הכפרי : מה יכולתי לעשות ז רעבים אני ובני . עונה השופט : חייב היית לשאול קודם , ולא לגנוב מאנשים חפים מפשע . אז היה על הכפרי לענות : במדינה שבה אני מתהלך רעב אין חפים מפשע . יודעים אנו מדברי ימי ישראל מיקרה , שבאגדה אולי הוא תמים , אולם מכיל מחשבה פילוסופית עמוקה . כשראה מצביא יהודי , שעוד מעט והיום יוצא בטרם ינחל צבא ישראל ניצחון , נתן את הצו : 'שמש בגבעון דום . " ועתה נקדיש נא את תשומת לבנו למאורע , שמעטים מבינים אותו ודורות רבים ילמדו ממנו : צעירים יוצאים לכביש ומכריזים ן או שהדרך תהא חופשית לכול , או שלא תהא שייכת אף לא לאחד . אחד מן הצעירים הללו שילם בעד זה בחייו . הוא אחד מני אלפים הראה סמל של קדושים . אל תזכירו את שמו , אל תדברו עליו . אולם להרהר בו אתם חייבים . היופי הפלאי שהתגלה פיתאום לבית '' ר ולעם-ישראל — הדורות הבאים יהרהרו בו . עכשיו אנו מבינים את הפירוש של המלים '' במעלות קדושים וטהורים , כזוהר הרקיע מזהירים" במשמען הנכון ... הגיוס הוא אחת התופעות העמוקות באידיאולוגיה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help