sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:848

בצל סיוטי מילחמות - מילחמת עולם ומילחמת אחים הכינוס העולמי השלישי נתכנס בימים של דאגה גדולה בישראל ושל כאב גדול במחנה הציוני . בקייץ 1938 נעשה גלוי , שתיאבונו של היטלר לא ירפה מקורבנות חדשים , אחר שכבר עיכל כראוי את אוסטריה . אותו זמן נקראו גייסות באירופה המרכזית לדגל , ובמיסתרים נעשו הכנות של ערב מילחמה . הטרף העומד בתור היה מדינת צ'יכוסלובאקיה , ולא זו בלבד . הסבך הבין-לאומי המסתבך וגובר היה בו כדי למוטט עוד חלק גדול מן האוכלוסייה היהודית באירופה , אם לא גרוע מזה . ז'בוטינסקי ציפה בלבו , שהצרה הגדולה לא תבוא , ברם האימה לא פסקה והוסיפה לאכול בלבו שנחלש . כאב גדול אחר כאב ז'בוטינסקי עם התגלותם של סימנים מובהקים , שאומנם קיימת סכנה קרובה ביותר למילחמת אחים ביישוב ובעם . סכנה זו העידו עליה יותר מסימנים , אף עדים נאמנים אנשי-סמכות שבאו בדברי איום . התפתחות איומה זו ביקש ז'בוטינסקי למנוע מייד ובתוקף , ולפיכך הביא את דבר סכנתה למסיבת עיתונאים בווארשה ( 1938 . 8 . 16 ) והזהיר את העם מפני 'ליל בארתולומיי ' . בסערה שהסעיר ז'בוטינסקי את הרחוב היהודי הושגה התוצאה החיובית : סכנת מילחמת האחים פגה , לפחות לתקופת זמן . את מקומה תפסה הגברתה של תעמולת השינאה כלפי ז'בוטינסקי ומחנהו י . ז'בוטינסקי התאמץ ל הסתיר את כאבו ואת חששו מן המצב בעולם ובעם , ואף החניק בלבו את דאגתו מקוצר הרוח במחנהו שלו , המחנה שחתר לקראת עובדות מכריעות ודחו פות . 1862 את דברו לעם אמר בגלוי ובמפורש , הן בנושא הסכנה מבפנים , והן בנושא הסכנה מחוץ . במשאו ביום תיש עה באב תרצ '' ח בווארשה אמר דברי נבואה מרים ומעוררים כאחד : ( 1858 'מצודה ' , יאנואר ( 1859 . 1938 כץ הירהר בשינוי השם 'אוצרון / ש'כאילו אומר רסיגנאציה . ' עי' מאמרו ב'מצודה / מאי . 1937 ( 1860 טל הקושי בהדרכת ה'אוצרון' עמד רמבה ' ) אונזער וועלט / , ( 1938 . 9 . 9 שהסביר י אין הקשישים מסוגלים להיות נתונים למרותם של מפקדים צעירים . הוא הצביע על עקב אכילס ו אין להם מה לעשות בגלות . על כך עמדו רבים בבית '' ר , ופסקו על הרוב ו אעפי '' כ ה ' אוצרון' שלנו ( עי' ליניבסקי / ניב , / 'הירדן / . ( 1938 . 12 . 23 ברס עד להסכם טס אצ"ל בנוגע לתקנון העבודה בבית '' ר ( יוני ( 1939 לא היתה נכונות לוותר על ה'אוצרון' לטובת הצהיר או לטובת 'ברית החייל / אלא רק לגבי יחידים מן השורה . אף ההסכם הנ'ל נשאר עדיין בגדר הלכה סתם . ( 1861 עי' יומוני וארשה . ב'היינט' נפתחה הסתטרות שכנגד , ונני ש ב . י . / יאושזאהן / ( 1938 . 8 . 18 ) נ קליינבויס / סנה / טל הסכמו עם שכטמאן ;( 1938 . 8 . 19 ) גרינבוים — מיכתב גלוי להארטגלאס , שז'בוטינסקי מעוניין ב'פרזידנטורה ' ורק במידה זו מתעניין בטובת הציונות , ושס חזר אל מאמצו הישן להציל 'נשמות תועות' — 'לשחרר מהסוף השטני והמ אוס אלפי נשמות יהודיות' / הארטגלאס — ( 1938 . 8 . 28 ) אין הריביזיוניסטים צריכים לדבר על הלשנות , פוךוייןל טען בפולין , שגרינבויס הוא קומוניסט , וכיו'ב . עי' 'אונזטר וועלט' . 1938 . 8 . 19 ( 1862 אפשר שכירסם בו החשש למצב בריאותו הרופסת , וודאי כירםם בו החרון על מצב העניינים במדיניות הלאומית ובהתארגנות הלאומית . ' אוצוון' ידוע ומוכר היה הקושי בעבודת ה'אוצרוף בבית"ר , שאינה ניתנת לקביעות ולהתמדה , שאינה קלה להתאמה הן מבחינת חברי ה'אוצרון' גופו והן מבחינת היחס שביניהם לבין הקן בכללו , ובייחוד ביניהם לבין בית '' ר הצעירה . קושי זה היה בגדר קושי אובייקטיבי . מאז ייסודה של הצ '' ח נעשתה שאלת ה'או צרוף מן השאלות האירגוניות הקשות של בית '' ר , כמסופר לעיל , ולא נמצאו לה פיתרונות נאותים . בנושא זה דן מרדכי כץ בהזדמנויות אחדות קודם לכינוס העולמי השלישי . בו ראה את 'השאלה הבו - ערת ביותר בבית '' ר בגולה משך שתי השנים האחרונות' . 1858 את הקושי הפנימי ראה בכך , שכול הכמיהות הגדולות והתעוזה ו'ההוד הנסתר' מתקפלים ב'אוצרוף בתפקידים 'משעממים ' , ואת הקושי החיצוני בכך , שאין הצה '' ר עשויה לסבול גוש בוגרים ביחידי מאורגן . כץ ראה חשיבות בהמשך קיומו של 'אוצרון' בית '' ר כעילית , כגוש עצמאי ובעל תפקידים ממשיים : עיצוב האידיאולוגיה , מכשיר ביצוע בעניינים מעשיים , כגון צורכי הביטחון והפלוגות בארץ ישראל , ומילוי חובות מיוחדות לפי פקודות מיוחדות . 1859 לנושא זה חזרו רבים עד לכינוס , בזמנו ולאחריו . 1800 בהירות בעניין היחס לריקודים סאלוניים ובילויים סתם , עישון , יי '' ש , ובעניין היחס להכשרה מיקצועית ( באין פלוגות הכשרה בגלות ;( נ . זפרן תבע לבטל את ההסכם הג'נטלמני עם הצהיר , ולהקים מטובי בית '' ר מיפלגה חדשה להביא לידי כיבוש השילטון בארץ ישראל .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help