sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:771

גליקסון על חללי בית " ר אחר העלאתו של בן יוסף לגרדום כתב ד"ר משה גליקסון , עורך 'הארץ , ' בקו המקובל של גינוי השיטה ' ההיסטרית' תוך מאמץ שלא לפגוע ב'קורבנה' . 103 ° ברם עם התגובות והאנטי תגובות שמלאחר ההעלאה לגרדום ראה גליקסון לדון במצב החמור כלפי פנים וחוץ דיון מחודש ואף מאוזן . לא זז האיש ' ) הציוני הכללי א' - ץייצמאני ( ' מעמידתו בנושא ' ההתגוננות הטהורה , ' אלא שהתנגד ליחס הרוב ב ארץ ישראל כלפי המיעוט : 'דווקא על הרוב התקיף בחוסנו המוסרי ובכוחו המיספרי , החובה לבקש ולמצוא מסילות ללבות המעטים , העומדים מחוץ למע רכה המלוכדת , לבקש לשון משותפת ודרך משותפת עם אלה , ולו יהא גם במחיר ויתורים אורגאניסאציו ניים חיצוניים שלא נתקדשו קדושת עיקרים ויסודות . ' גליקסון הזכיר , שבן יוסף הפר את המישמעת המיפ לגתית , ועם זאת ביקש להטעים : 'אל נתעלם קודם כל מן המעשים , העשויים לכפר על הרבה ד י בורים של הבאי ושטות : כמה בית"רים מקיימים למעשה , בחייהם ובמותם , את קו ההתגוננות הטהורה , כמה מהם עומדים ונופלים על מיש מחת ההגנה היישובית כאחיהם השומרים , הנוטרים והפועלים מן המיפלגות וההסתדרויות האחרות 1 מגי לה ארוכה של שמות קדושים וגיבורים תרמה בית"ר לפרשת הגבורה והקורבנות של עשרים ושיבעת החו ( 1630 עי' לעיל' פרק פו , ובייחוד הע' . 1559 במאמר הראשי של 'הארץ' ( 1938 . 6 . 30 ) נכתב : 'אם אחוזי היסטריה עשו מה שעשו — כלום לא רשאי היה היישוב לקוות , שזכותו הוא תעמוד להם ביום דינם . ' מדובר שם ב'אבל כבד ' , אבל ב'קורבך 'לחינוך פוליטי פסול ומסולף . ' חלל . קורט בן גאון , ששמר על גאון העם , ידע לחיות בגאון ולמות בגאון . והחיים 1 גוטמאן רבינוביץ , הסבור שהתנועה / בית"ר / גמלה עמו חסד כשנטלה ממנו רק רגל אחת , רוזנצווייג הפצוע פצעי מוות , רצה עוד לשמור על מפקדו . שמואליק הצעיר מראש פינה , אשר לאחר ליל מחשבה ... בא להודיע , שהוא מוכן לקבל עליו את חטאו ואת עונשו של בךיוסף . ו / יחז קאל / אלטמאן , שיין , ז'וראבין , המאוחדים בחיים ובנכונות למוות . ובתוך הדור הזה של החומר הגולמי ששמו הגיוס הבית"רי יכול רק אמן אלוהי כז'בוטינסקי ליצור יצור שהוא שלימות שבשלימות , הוד שבהוד , תפארת שבתפארת והדר שבהדר — שלמה בן יוסף , המת הגדול , שחי ויחיה תמיד בינינו , התגלמות הרצינות בבית"ר והכהן הגדול של הצרמוניאל הבית"רי , ה סימפוניה התוססת של בית"ר , הפועל והסולל , החייל והמהפכן . תורתו של תרומפלדור — לא רק לא לפחד מפני המוות , אלא ללעוג ולבוז לו , למדה יפה תנועת בית"ר ... במצפון נקי עמדתי לפני קברו של יוסף / תרומפלדור / בתל חי בעלייה האחרונה והודעתי לו , שאף פעם לא היתה תנועתנו כל כך כבירה וחזקה כמו היום , מבוגרת ומגובשת בצרות ורדיפות , אף פעם לא היתה כל כך ראויה לשמו , אף פעם לא היינו כל כך קרובים אליו , כמו היום . ואף פעם לא היינו כל כך ראויים להיות מונהגים על ידי ז'בוטינסקי כמו עתה ... ולקראת העתיד — על בית"ר להמשיך בדרכה . תפקידה יהיה כמו שהיה , להיות שמש לתנועה הלאומית . כי בתנועה הלאומית נמצאים שני סוגי אנשים : סוג אחד המקבל את החגיגיות בעבודה , ובכול מאורע היסטורי נותן לעצמו את מקום המיזרח שבו וזוקף הכול על חשבונו , והסוג השני המקבל עליו את החול והאפוריות של העבודה ... הבית"ר תישאר הנושאת רעיון ההתלהבות הקרה , קרירה ואיתנה , גאה על העבר ומוכנה לעתיד , מוכנה להקרבה וקרב והמחכה לפקודה . ' מרדכי לאןניק אברהם אריה גבריאל גניאלי ( בקשי ) שמעון צ'ורקי אריה בן שנזריהו ( ציבנזאך )

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help