sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:768

במיסדרי אצ"ל במיסדרי האזכרה באצ"ל לחללי אצ"ל קראו ( 1938 . 8 . 9 ) המפקדים : 'האצ"ל מקדש את זכר חברו , שלמה יעקב בן יוסף מגדוד הגליל , הקורבן הראשון של מילחמת השיחרור העברית למולך השילטון הזר . בן יוסף לא ידע ללחום , אבל הוא ידע למות בהדר שבגבורה ובאמונת ניצחונו הסופי . בעיניים אמיצות ידע להביט אל המוות המתקרב במבט אלמוות המ דכא לעפר לא רק את התליין ואת שועלי ההתרפסות , אלא גם את השילטון שמאחורי שניהם . לא מיפרקתו נשברה בחבל התלייה , אלא כבלי ההכנעה , ובמדרגות הגרדום עלה אל מישבן כבודם של לוחמי החירות בישראל ובעמים , אשר במותם כבשו את הדרור לדורותיהם . בזה היה כוחו גדול , ועל זה יתקדש זיכרו לנצח . ' ובהמשך הועלו מייד דברי אזכרה ליעקב רז : 'האצ"ל מקדש את זיכרון חברו , יעקב רז , מגדוד ירושלים , החלל הראשון בפעולות התקפה , איש המסירות לדוג מא , המישמעת למופת והנאמנות השלימה עד השער האחרון . לא ראשון היה לו הניסיון שבו נפל , ולא מעטים החללים אשר היכה באוייב , ואם ספורים היו עד היום יודעי הצלחותיו תיוודע תהילתו מעתה בכול קהל האירגון לרומם את זיכרו לעולם . אין מילחמה בלי אבידות , ואין ניצחון בלי קורבנות . יעקב רז הוא קורבן הניצחון היהודי במילחמת העמים בארץ ישראל , הניצחון הנכבש שעל אחרי שעל בדם חיילים אלמונים ההולכים לכבוש או למות , במיבחן רדיפות שיטתי של מלשינות ובגידה ובכוח איתנים של רצון שלא יישבר בכלא ולא ייפסק עם סתימת הגולל . יעקב ת קורבן הניצחון יהיה בין אבות מל כות ישראל , ונשמתו אשר יצאה בטהרה ובשתיקה צרורה בצרור החיים לעולם . ' באותם המיסדרים הודיעו לחברים על הפעולות בש בועות האחרונים : מיספר חללי האוייב מאז יום התלייה גדול פי שלושה ממיספר חללי היישוב באותה תקופה , ושווה למיספר חללי היישוב מאז פרוץ המאו רעות ; אנשי השמאל הם המוסרים למישטרה את ז ; לע זיו פניי אז בשחרית ךויןללםז >; H יידע פניו , אני מזרח מפניו . ? מי שבא ללכיש , מביתר לשליחות : אחד הוא ד 1 רך באלפי מ » ןאיו ! כן הלך לפנים בירושלים , השפם , אחיו ק 3 ךיון ממךעי יוחנן , והגמול לאויב מנצר בכלי / ' : v 1 T : \ " T 1-1 כרעם טמון וברק בענן . IT T v < TT 1 T : ועת סבוהו אויבים נמקורי טורםים , הוא ד \ ה האחד ממאות אל 0 ים יהוךים משפלים , יהודים ? בדים , האחד קגבור ןד . י ? ה ב ^ פים . עת ~ סבוהו אויבים !• ויעשוהו : , — כברה ' , TT שכבי אז ןזרוחים , או ; שבי לסעודה , היהודים בציון , היהודים הןבולים , ן לא יןעו גףץז מי אז נפלה שדודה . אן אלי ? תמו ובירות ? בלעי , 0 הלקחים ?> בהם והכסילים עמם { חד . כבסמות שא ? לו את בשרן בחמים , גן ירד גם זכרם , כגו 0 ם , אלי שחת . ? ת סבוהי או ; בים — ראה אלהיט וראתה ירושלים את בנה היחיד ; ואלהיט וירושלים T - שתקו " IT בסודם T ( ובנם השתפך : חמת דם ולפיד . אך מיום שןאסף הנוקם י _ עקב ךז יהירד אלי בור , שותת זים מןתךויס , אני רואהי הול ך ברחובות עיר דוד : בילש במבואות ימקשיב < גל פתחים את ה * יר אני שר לכבודו וסודו , פי הן פסל משיש עליו לא יוקם . I " IT TT * - אך ללבוש הגואל , ^ יבא בהודו , גם שם הגי ? ןם 2 עלן ב ךז ןךקןם . יבנקמת כל קדם , גם דמו י ^ קןם . ( לבוב , א' מרחשוון חרצ '' ט ) זבעל החוברת , איש אצ"ל , העמיד את 'שמשון החדש' בשורת עשרת הרוגי מלכות , ודימה אותו לר חנינא בן תרדיון , שסילק ספוגין של צמר מעליו — שסילק תחבשות המזור לפצעיו הקשים - כדי שלא להבריא . היתה זו גבורה של צעיר שתקן , בעל אופי איתן .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help