sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:762

דבר השילטון - רבבת צעירים חדשים בתילבושת בית"ר בדומה להתחשלותה של בית"ר באש המתח הציבורי שנתלווה לפרשת סטאבסקי , אף עכשיו הת חשלה בית"ר באש קורבנו של בן יוסף , בלא שיועילו למתנגדיה מאמצי הטישטוש שלהם 6 " י . פקודה איר גונית שיגר שילטון בית"ר אל כל נציבי בית"ר , בה הסביר את המאורע ההיסטורי , ובה ביקש לפתוח במיפעל של גיוס חברים חדשים לבית"ר . 1612 ולהסבר המאורע : 'כוונת מעשה השלושה מראש פינה וטעם מות הגבורה העילאית של שלמה בן יוסף היו — להורות לקח לעם העברי ולנוער הישראלי ביישוב ובגולה . "על ידי מותי אני רוצה לזעזע את המצפון הקפוא של העם ולעורר את הנוער העברי השקוע בתרדמה לתגובה ולמילחמה" - אלה היו דבריו של שלמה בן יוסף שחור עליהם מדי פעם בפעם משך ימיו האחרונים . זו היתה צוואתו . מות הגיבור מראש פינה היה נהפך לאפיזודה טראגית וחסרת טעם אלמלא למד הנוער את הלקח הנ"ל . כיצד ילמד את הלקח ואיזו הדרך אשר יבור לו כדי שיוכל לממש את צוואתו של הגיבור הנפלא מראש פינה - ? הדרך הנאמנה והאחת היא - דרכה של ברית תרומפלדור . באווירה שלה ובמחיצתה גדל שלמה בן יוסף עד שעלה למרום - תם בני אלמוות ; בתוכה ובצלה יעלו ויבואו יורשיו וההולכים בדרכיו . ' ובעניין הגיוס ' ) ההרכשה ( ' של החברים החדשים — ' רבבת צעירים עברים חדשים באותה התילבושת אשר בה עלה הגיבור הלאומי שלמה בן יוסף לגר דום : ' ברבבה זו ראה השילטון מטרה אפשרית , לא מוגזמת , שהרי אין מדובר בתעמולה , אלא בסיסמה מציאותית . השילטון פירסם כרוז אל הנוער העברי , וקרא להפצתו , ולפירסום כרוזים מיוחדים והוספות מיוחדות לעיתוני הצ"ח , לפירסום סיסמאות קצרות שונות , ברוח 'צעיר עברי , הצטרף למחנה שאליו השתייך שלמה בן יוסף , ' וכן לעריכת אסיפות נוער פומביות , וכיו '' ב . בית"ר פולין ראתה בבן יוסף את בנה , בן טיפוחה , והביאה את צוואתו לידיעת המונים גדולים בכרזות , בעיתונות , באסיפות אבל גדולות באולמות ובבתי כנסת 3 י . 16 ( 1610 נדבה , 'הלורד יאשיה וג'בוד . 138 ' , עי' לעיל , עמ' . 74 & -743 ( 1611 עי' חיברק דבוטינסקי להשכל , . 1958 . 7 . 6 ( 1612 פקודה 29 מיום . 1938 . 7 . 12 ( 1615 בפולין עלו הצעות שונות להנצחה ו לקבוע על סמל המנורה של בית"ר את המיספר — 3118 נזיספר האסיר בן יונזף ; לקרוא את בית"ר הצעירה על שמו , להקים מושבת וכן בית ספר מרכזי למדריכים בראש פינה על שחו , וכן גדוד מיוחד על שמו . ועוד הצעות : לארגן אמירת קדיש , להקים קרן מיוחדת , להבטיח גיוולת לאנזו של בן יוסף . כות ימים לאשליה על השותפות' עם בריטאניה . בנאומו בעצרת אמר : 'תלייני בן יוסף סבורים , שרפש הוא הנוער היהודי ... אני אומר לאנגלים : היזהרו ! היהודים מתחילים לשאול עצמם אם אין דרכו של בן יוסף הדרך . דברי ימינו מלמדים אותנו , שמקדשי שם נהיים לנביאים וקברים — להיכלים . ' וג'בוד אמר באסיפה בלונדון : 'מאורעות דמים כי יקרו בארץ ישראל , היהודי הוא הסובל , ואותו מובילים לגרדום ! בריטאניה מלגלגת על היהודי שאינו מגיב . ואם הוא מגיב מובילים אותו לתלייה . אכן , במובן וה שונה בריטאניה מצרפת . ' בהמשך דבריו העיר וג'בוד , שראוי לפתוח בהתנגדות פאסיבית בנוסח פעולותיו של גאנדי , אלא שלשם כך יש צורך באחדות בקרב העם היהודי , ואולי תסייע העלייה לגרדום להקים אחדות זו , ואף פירט דרכי ההתנגדות הפאסיבית , שעליהן כבר עמד במיכתבו לאגודת ה קצינים . ביחס לערבים אמר , שהגיעו אל מה שהגיעו מכיוון שאינם מסתפקים רק בפטיציות . וג'בוד הודה : ' אנגלי במקומו של בן יוסף היה עושה ממש אותו הדבר' . 1810 וכץ שדיבר בשם בית"ר ציין , שהסבל היהודי הקשה שבדורנו הוא לא הרעב , ולא הרצח , אלא ההשפלה , זו ההשפלה שחש בה בן יוסף למראה התקפות הערבים , כשליהודים לא הותרה ההגנה על חייהם . קורבנו של בן יוסף הוא מרצון חופשי , מהכרעתו ומהכרתו . הוא לא קיבל פקודות . הוא בא לעורר את הנוער היהודי למלא את חובותיו ולעקור חרפת השפלה איומה מקרב העם . כץ קרא אל ז'בוטינסקי בשם שישה ריבוא בית"רים ובשם מאות אלפי יהודים : ' זה קולם הקורא אליך היום : אנו יודעים שלאומה היהודית מנהיגים רבים , מהם ראויים , מהם פחות ראויים , — אבל קיים לה רק מנהיג אחד שבשמו על שפתיו ראה לעצמו בן גדול בישראל זכות למות . ' דבריו של כץ עוררו תשואות בקהל , וז'בוטינסקי היה נרגש מאוד .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help