sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:726

יריות בכביש ראש פינה אחר צהרי יום חמישי ( חול המועד פסח , ו ( 1938 . 4 . 2 נורו יריות אחדות מבין הסלעים אל האוטובוס מהשירות הערבי בדרכו מצפת לטבריה . הנהג הודיע למישטרה , ושוטרים שיצאו למקום הבחינו מרחוק בשלושה אנשים רצים אל כיוון הוואדי שבין ראש פינה לבין הכפר ג'עוני . השוטרים מצאו את השלושה במיבנה של דיר ישן . אצל שיין ח'וראווין נמצא נשק : אקדח 'מאוזר' וכן 5 פצצות . עוד אקדח 'פאראבילום' נמצא בקיר הדיר . בחיפושים בפלוגה לא נמצא דבר חשוד , ברם הוחרמו כל הבגדים והתעודות של שלושת העצורים . כוונתם של השלושה היתה להיכנס בקרב נגד השוטרים , אלא כיוון ששוטרים יהודים הגיעו , נאסרו ללא התנגדות . שמועות משונות הילכו בחוצות יישוב . מצד אחד נמסר מפה לאוזן , שהללו לא הניחו את נשקם , אף על-פי שהוצע להם , שכן רצו להיתלות ולשמש דוגמא לנוער שיצא אל ההרים . מצד שני , דיברו בהללו כעל לא יוצלחים , שיצאו לפגוע ולא פגעו כלל . היו שאמרו , שמלכתחילה לא נתכוונו לפגוע , אלא להביע מחאה , או להטיל פחד . משום שלא היו קורבנות בין הערבים לא הציקה הדאגה , שאירוע זה יביא אחריו חידוש בחיי היישוב היהודי מלאחר מילחמת העולם הרא שונה ; העלאה לגרדום . והחידוש הזה קם והיה , משום שהמימשל הבריטי ראה הזדמנות נאותה לעצמו לנצל ניצול פוליטי את דינם של שלושת הצעירים העברים שפעלו על דעת עצמם , ולא רק כדי לדכא את היהודים , אלא בייחוד כדי להוכיח כלפי הערבים את מידת הצדק הבריטית ואת יחסו האמיתי של המימשל כלפיהם . ההתקפה לא התקפה בעיקולי כביש ראש פינה לא ( 1539 'בשירות ' , הוצ' גדוד גיוס לבית"ר בגליל , י"ח שבט חרצ"ח , 'ספר שלמה בךיוסף / , 67 לא רק גיוס , אלא אף שירות לכול החיים שלום טאבאצ'ניק-יעקבי-שלמה בן יוסף , בן ה עניים מגלות פולין , בא בן חמש עשרה לבית"ר וספג בה אהבה בלי מצרים לעמו ולארצו . חסר כול היה , אבל מעולם לא התלונן , ותמיד הטיל על עצמו את התפקידים הקשים בקן , בהכשרה , בעבודת האירגון , בעבודת קרן תל חי , בעבודת הסיפרייה בקן . חברו אב רהם לביא העיד עליו < 'מי שהכיר אותו לא יכול שלא להעריך אותו . בעל רצון של ברזל , בעל עוז , בעל התנהגות הדרית , תמיד עליז ושמח . הוא היה אומר : " לכבד פעם אחת את הריצפה במועדון הקן - יותר חשוב מאשר לנאום עשרה נאומים על דבר ריבו לוציה . '" בי"א באדר תרצ"ו נדר את הנדר הבית"רי , ובחג העשור לקן לוצק קיבל אות הצטיינות . בן יוסף הגיע לארץ בשיירת 'אף על פי ב' בא' בסו כות , ( 1937 . 9 . 20 ) אחר ההרפתקאות שנזדמנו למעפילים בדרך . מייד פנה לגיוס , ונשלח לפלוגת בית"ר בראש פינה . אף שם הצטיין כפועל וכחבר וכבעל אמונה גדולה . זו היתה דרכו מאז - דרך המסירות והנאמנות . כך הבין את מהותה של בית"ר כשירות לאומי בלתי מוגבל בזמן . וביחס לעצמו — היה מוכן לכול סכנה ולכול קורבן . בן יוסף לא היה ממאריכי הדיבור , ולא ממעריכי הדי בור , אבל חריף בהסתכלותו , מעמיק בדעתו ומסקני בהכרעותיו . בבית"ר ראה את בית כל חייו , ובגיוס ביקש למצוא את הביטוי הנאות להשקפתו - הש קפת ההתנדבות עד הסוף . עודו חדש בפלוגה ודעתו הביע אף בכתב : 'הפליאתני העובדה , שרוב בוגרי הגיוס הם הם שמתמסרים פחות מכול לעבודת בית"ר ופחות מכול מנוצלים על ידי התנועה . מדוע ז לבוגרי הגיוס אינה ניתנת האפשרות וההזדמנות לניצול המרץ לתועלתה של בית"ר ושל התנועה כולה . ישנם בוגרים הנשארים במקומות , שבהם שירתו בתור מגוייסים , אך לעתים קרובות אינם מביאים שם את התועלת הדרושה . יש לקבוע ולהחליט ו בגיוס מקבל הבית"רי את "השכלתו הבית"רית" המליאה , את חינוכו החלוצי , את הכשרתו ההגנתית , ועם תום שירות השנתיים מוכרח "בוגר הגיוס" רק להתחיל בפעולה ובשירות , שלא ייפסקו עד אשר תושג המטרה הסופית . מוכרח להיות מוסד , אשר יכוון את דרכו של "בוגר גיוס" לאחר שירותו בגיוס , כשם שישנו מוסד המכוון את פעולתו של המגוייס . כשם שאי אפשר להפסיק את " בית"ריותו" של הבית"רי לרגל הגיעו לגיל מסויים , כך אסור להפסיק את שירותו של הבית"רי . בתור בית"רי מושלם , מחונך ומוכשר , בעל ניסיון , חייב " בוגר הגיוס" להמשיך בשירות פעיל בבית"ר , והתנועה רשאית וחייבת להתוות לו את הדרך בחייו' . 1539 בן יוסף עמד בתחילת גיוסו , אלא שבדק לסוף דרך הגיוס , וכמי שמבין את הגיוס בגיוס - לכול החיים , אף דייק בו כיאות וקרא לו שירות של בית"רי , שירות שאין לו הפסק בגיל מסויים . היה זה הקו המנחה והעיקבי של הצעיר , שראה בבית"ר את כל עולמו ואת כל חייו .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help