sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:716

לעשות לכיבוש עמדות לתנועה בארץ ישראל . את הגיוס יש להתאים לתפקידים המדיניים . רעיון הכפר הבית '' רי יפה הוא , אלא שטעון דחייה . השילטון צריך לעבור לארץ ישראל , שהרי 'חינוך לא בארץ ישראל אין לו ערך . פ י י ב ל הביע דעתו , שהגיוס בלע כוחות יקרים , שאין להם תמורה , ואילו התועלת שהביא קטנה ביחס . יש שהגיוס כבש עמדות לשמאל . פייבל אף פיקפק בערך האסטראטגי שמייחסים לגיוס : 'לא כדאי שאנשינו יעבדו ויסבלו בתנאים לא אנושיים . במקום פלוגות הגיוס בצורתן הנוכחית יש ליצור קסרקטינים של בית"ר . ' ניסיון שנעשה בפתח תקווה הצליח , ובמיסגרת הקסרקטין הבית"רי יוכלו הבית"רים למלא כהוגן את התפקיד הצבאי המוטל עליהם . התפקיד הספורטיבי = / הצבאי / צריך ליהפך לחלק אינטגראלי של בית " ר . רק בית"ר תוכל לחנך חבריה . ו א ר ה א פ ט י ק העיר שמתייחסים המפקדים לבי ת"ר שלהם בדרך פורמאלית על פי רוב , ואילו עיקר עיסוקם הוא בפוליטיקה כללית . הצ"ח העמידה לבי ת"ר תקציבים מצומצמים . כן העיר , שהחומר 'התר בותי' הנשלח מן השילטון קשה מדי לחלק גדול מהחברים , ויש להעמידו על בסיס פופולארי יותר . הוא ראה חשיבות בהתחלה מיידית בתחום ההתיישבות . לדעתו צריך השילטון לעבור לתקופת שנתיים לווארשה , ואחר כך לארץ ישראל . פרא נ קו ( בר חופשי ) ראה תפקידים ל'אוצתף בהכשרה ההגנתית ( שההנחה , ( בעבודה צה"רית פעילה ( בולגאריה יכולה לשמש דוגמא , ( ובעבודת כיבוש . לדעתו ראוי למעט בסיפורי רומאנטיקה על הפלוגות , והכרת החברים צריכה להיות שהולכים לגיוס לחיות בתנאים של 'גיהינום' — 'רק אדם שאינו קשור בכלום יכול להחזיק מעמד בגיוס . ' בשאלת היחסים עם אצ"ל התנגד ל'השקפה המוניסטית , ' שכן אסור לאחד , ויצריך ליצור מוסד עליון על יסודות פאריטטיים . ' הציע לכנס את הכינוס העולמי בבולגאריה או ביו גוסלאביה . בגין ראה לנסח את תוכן מאמרו של כץ על שלוש הבעיות ( הגיוס לפלוגות , בוגרי בית"ר , ההסדר עם אצ"ל ) בנוסח של שתי בעיות : התפקיד בארץ ישראל והתפקיד בגולה : 'תפקידנו בגולה הוא לחנך את הדור . תפקידנו בארץ ישראל להילחם . ' החינוך בגולה טעון שינוי : לא די שם בחינוך מילולי . ואילו בארץ אין להתגונן אלא להילחם , להתכונן לקראת תפקיד מהפכני צבאי . מי שחושב שהמאורעות בארץ ישראל הם אפיסודה חולפת , אינו אלא טועה . ארץ ישראל לא תשקוט במהרה . בית"ר בתור כזו לא תוכל למלא את התפקיד הזה : 'יש והאינטרס האידיאולוגי של התנועה מתנגד לאינטרס שלה בתור הסתדרות , ובמיקרה כזה צריך לוותר על השני לטובת הראשון . משום כך אני מתנגד להצעתו של הק' כץ על דבר הכללת כל הפונקציות בסמכותה של בית"ר . ' את עיקרן של פלוגות הגיוס ראה בערכן 'הפרופילאקטי / אלא שאין להסיק שאינן מוכשרות למלא תפקיד הגנתי . נשתררה טעות נ 'גיוס לשנתיים בצורתו של היום - איננו הגיוס האמיתי . גיוס אמיתי הוא לכול החיים , ואחר גם אינו יכול להיות . הגיוס הנוכחי בארץ ישראל הוא צורה ידועה של שירות , שירות חשוב , ואולי הכרחי — אבל טעות היא לציין את צורת השירות הזה בתור "גיוס . '" וולף כסבור היה , שהמצב הכללי בבית"ר משביע רצון , אף על פי שיש לתקן ולשפר ללא הפסק , והעיר שאין עד היום תילבושת אחידה לכול הסניפים . אף כשמדברים בתפקיד המילחמתי של בית"ר , טען , 'יש לזכור שבית"ר צריכה לעשות גם את העבודה הרגילה היום יומית שלה . ' הציע להעביר את השילטון מלונדון למקום אחר , ויהא 'עצמאי יותר ; ' 'ראש בית"ר בין כך ובין כך שקוע וטרוד בעניינים אחרים , ואינו יכול להקדיש תשומת לב לענייני בית"ר . ' פ רו פ ס הציע לסדר מחנה כללי לסניפי פולין , צ'י כוסלובאקיה , אוסטריה והארצות הבאלטיוח . גלעזר דיבר ביחסי בית"ר—אצ"ל , וחייב מתן קונ צסיות לאצ"ל , אבל בתנאי שלעולם לא ייפגע הכלל הגדול , שכול חלקי התנועה על כל האחראים כפופים לפקודת ראש בית"ר . י ו א ל ס ו ן התנגד להצעת גלעזר , ועמד על כך , שבית"ר כוללת אף את הפונקציה הצבאית . בצער רב ציין את הפסקת פעולתה של מחלקת ההכשרה ההגנתית בשילטון , והעריך כטעות גדולה את פיזור פלוגות ההכשרה בגולה מלאחר הפסקת הסרטיפיקאטים ו יתמיד ביקרנו את ה"הכשרה" של ההסתדרויות החלוציות האחרות , ואמרנו שהיא משמשת להן רק "תירוץ" לקבלת מיספר סרטיפיקאטים יותר גדול ... דרשנו "הכשרה סוללית" שאינה תלויה בסרטיפיקאט . ' אין לפזר את פלוגות הגיוס , למרות המשבר , שבו אשם במידה גדולה השילטון . השילטון צריך לעבור לארץ ישראל . שיבר עמד על בעיות ה'אוצרוף והיחסים עם הצה"ר , והיווה דעתו שאין להוציא את הבוגרים מרשות בית " ר למיפלגה . העלייה היא שאלת חיים לבית '' ר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help