sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:620

התייעצות ארצית חשובה ( נובמבר ( 1936 אחר הוועידה החגיגית באו ימי העבודה האפורה , והתוכניות הגדולות , ככול שהיו מותנות באמצעים חומריים , לא בוצעו אלא במעט . משום התנאים החומריים הקשים לא ניתן להקפיד על סדירות ההוצאה לאור של 'המדינה' — העיתון המרכזי . עם זאת פעלה הנציבות לא במעט בתחום המו"לי , הוציאה לאור חוברות שונות להסברה ולהדרכה ( מבחינה רש מית בתורת סידרה של ירחון 'שריון , ( ' ובכללן ההוראות לארבעת השבועות של חודש בית"ר , וכן אנתולוגיות לחגים ומועדים , וכן פתטוקול של הוועידה הרביעית ( יוני . ( 1936 הבעייה החומרית שעמדה לפני בית"ר פולין היתה בעייה כללית בבית"ר ובהצ"ח בכלל . ניסיון מכריע לפותרה בקנה מידה עולמי נעשה עם הקריאה להת ייעצות הוותיקים בווינה . 1284 עם קבלת ההודעה על התכנסות זו , שבה צריך היה לצפות להכרעות אף בענייני אירגון , החליט פרופס לקרוא להתייעצות 'יוצאת מגדר הרגיל' בווארשה , ( 1936 . 11 . 11 ) שאליה הגיעו 80 ומעלה ממפקדי בית"ר במדינה , ועמם אורחים אחימאיר , שכטמאן ויונגסטר . פרופס הסביר את הקושי שבניהול עבודה תקינה במצב כלכלי קשה , כשבית"ר לבדה נושאת בכול העול האירגוני ובמאבק כנגד המסיתים בנושא האיבאקואציה . דומה הדבר , שחלשה עמדתם של הקנאים שטענו לחבירות בבית"ר ' עד המוות ' , ועלתה השאלה : מה עדיף לעשות עם ה'אוצחף הבית"רי - כלום להעבירו להצה"ר , או ל'ברית החייל ' . הנטייה היתה להעבירו לפעילות במיפ לגה דווקא . אומנם אף כאן לא זזו מן העמדה הראשונה , שבית " רי נשאר לכול החיים ב'אוצרון' בית"ר , אלא שאת עבודת ה'אוצרון' פירשו על דרך מינימאלית . 1285 בהתייעצות זו דובר על העברת שילטון ( 1224 עי' לעיל , פרק סה , עמ' . 577 0255 בגין דיבר בהתייעצות ביוזסי פניס בתוך מערכות הצ"ח , והציע תוכנית מיניחוס מחייבת ל'אוצרוך . כן הציע לחלק את המדינה ל'שטחים' במקום הגלילות האדנויניס ? טראטיביים הפולאניים דויד דראזנין דיבר בתוכנית לימודים מיוחדת למבוגרים ובהכנה לעלייה , שהרי אין להאשים את המבוגרים משלא ניתנה להם תוכנית , מרדכי אורינגיל טטן שאין לדחות בית"רים אל מחוץ לבית '' ר משוס גילם , וכין / כרוך גילעדי , גדעון אברמוביץ / דיבר על עבודת ה'אוצרון' בסיגנון מועדונים . האווירה ב'אוצרוך נתקלקלה משום עיכוב העלייה ; מנחם לווין דיבר במעמד קרן תל חי ' ) המדינה . ( 1936 . 12 . 8 ' , דעת הרבים היתה , כמשוער , שמן הראוי לצמצם במיספרי היאוצרוך ולוותר לטובת הצהיר על אלה שאין ראש בית"ר בפומבי ובהתייעצות פנימית בביקורו של ראש בית"ר בפולין - ביקור שציפו לו זה חודשים - לא הפליג לקיצוניות בתחום המדיני , אלא בא בדברי אזהרה חוזרת . בנאומו לעם בוואר שה ( 1936 . 6 . 11 ) הביע כאבו : 'איני רואה ואיני חש ברגש האחריות שלכם ' . וכנגד האדישות טען : 'אם ארץ ישראל היא רעיון גדול ליהודי כל העולם , הרי בשבילכם היא האוויר שאתם נושמים . אם טוב שם - לכם טוב ; אם רע שם - הרי כאן מר וקודר ' . שם הדגיש : 'הנני נשאר מחזיק כאוריינטאציה הברי 5 ן > ך , 1282 ' 5 בווארשה קיים ראש בית"ר התייעצות עם ראשי הצ"ח ובית"ר בעניין ההסדר האירגוני בתנועה ובעניין המישמעת בה . התייעצות זו נתחייבה משום החלטות הוועידה הארצית של בית " ר . ד"ר יעקב דאם ועו '' ד יוסף שופמאן תבעו את גמר החבירות בבית"ר לבני 23 ומעלה . שופמאן תבע מישמעת במיפלגה וריבונות הצה"ר על כל ענפי הצה"ר , הצטרפות אוטומאטית של חברי בית"ר בגיל 8 ו אל הצה"ר , ומעבר סדיר אל הצה"ר בגיל . 23 הצטרפו אליהם י . מושקאט וד"ר סטריקובסקי . פרופס , בגין , קרילמאן , לרנר , ואף אחימאיר , התנגדו לתפיסה זו . שאלת היחסים עם 'ברית החייל' כמעט שלא נדונה בהתייעצות . ראש בית"ר גילה רגשי-אבהות לבית"ר , שהיא מצבת הכוח להצה"ר , והמליץ על מעבר טכסי מבית"ר להצה"ר , עלפי הסכם מתוך רצון הדדי . 1283 ( 1242 'מאמענט / 1936 . 6 . 14 ( כתבת מ . קרימסקי . ( 'ברית החייל' בווארשה הציעה למישרד המילחמה בלונדון לגייס מחבריה לשירות בארץ ישראל ( שם , . ( 1936 . 6 . 21 ( 1283 שם , . 1936 . 6 . 24 מחאה , והוחלט לנסות עוד במשא ומתן לשיתוף פעולה , ואם לא יעלה הניסיון - לפתוח במשא ומתן עם הסתדרויות אחרות להקים רשת של חינוך עצמאי . בוועידה שובח הקשר שעשה העיתון 'המדינה' בין התנועה בגולה לבין החזית בארץ ישראל , והוחלט לעשות יותר לעיתון מרכזי זה , לדאוג לקיומו ולהפצתו , ולקבוע בו מדורים לכול שטחי העבודה הבית"רית . הוחלט להגביר את הפעולה בענפי הספורט השונים באמצעות 'נורדייה ' , כן הוחלט להקים בתי"ס חקלאיים סוללים וסדנאות עבודה במיקצועות שונים . צוין לשבח פיזורן של פלוגות ההכשרה על פני פולין , והוצע לקיים את ההכשרה החקלאית בארץ ישראל .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help