sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:597

זה לא השאיר רישומו העמוק בלבות שומעיו וחוקריו . בעדות זו אף נרמז עניינה של בית"ר המקופחת לגבי זכות העלייה ג . 120 אחר ההגדרות המאירות בנושאים 'מדינה' 'לאומיות' ו'ארץ ישראל' ( שמשני עברי הירדן ) הגיע ז'בוטינסקי אל הגדרת מצבם של היהודים בגולה : ' חוששני מאוד , שהדברים שאומרם עכשיו , לא יערבו לחיכם של רבים מבני דתי , ומצטער אני על כך , אלא שהאמת היא אמת . עומדים אנו בפני אסון איתני , כעין רעידת אדמה סוציאלית . שלושה דורות של הוגי דעות יהודיים ושל ציונים , ביניהם הרבה אישים בעלי שאר רוח ... שלושה דורות הקדישו את מיטב עיו ניהם לניתוח מצבם של היהודים והגיעו לכלל מסקנה , שסיבת סיבלותינו היא עצם עובדת ה"גלות , " עובדת אב זו , שאנו מיעוט בכול מקום . אין זו אנטישמיות של בני אדם . זוהי , קודם כל , האנטישמיות של הדברים , שינאת הזרים הפנימית , הגלומה בכול גוף חברתי וכלכלי , וממנה אנחנו סובלים ... עיקרו של האסון הריהו רעידת אדמה קבועה ומתמדת ... הליקוי הגדול ביותר בכול מה שאומר לפניכם , ובכול מה שהושמע באוזני הוועדה עד עכשיו , הרי זה , אולי , חוסר היכולת להגיע באמת לעומקה של הבעייה , לצייר לפני עיניכם דמות אמת של הגיהינום היהודי . ומרגיש אני שלעשות זאת לא אוכל . מפלל אני ליום , שתינתן רשות לנציג יהודי להופיע בפני אחד משני הבתים האלה / הפארלאמנט הבריטי , / רק כדי לספר להם מה טיבו של גיהינום זה לכול אמיתו , ולשאול את העם האנגלי : "מה העצה תייעצו לנו ן היכן המוצא ? או — קומו ואימרו בפני אלוהים ואדם , שאין כל מוצא , ושלא נותר לנו , ליהודים , אלא לרדת שאולה .. " . אבקשכם להבין דבר אחד : התופעה הקרויה ציונות עשויה להכיל כל מיני חלומות — "עדה למופת , " תרבות עברית , אולי אפילו מהדורה חדשה של כתבי הקודש - אבל כל הכמיהה הזאת לצעצועים נפלאים , עשויים קטיפה וכסף , כאיין וכאפס היא לעומת התנופה הממשית , הבאה מן הסבל ומן המצוקה שאין כוח לעמוד בהם , והיא הדוחפת ונושאת אותנו עמה . אין אנו , היהודים , פועלים מרצוננו , ואיו אנו יכולים "לוותר" על משהו . כששומע אני , שמאשימים את הציונים , ועל פי רוב את המיפלגה שלי , שתובעים הם יותר מדי - רבותי , בשום אופן איני יכול להבין זאת . אכן , רוצים אנו במדינה ; כל אומה עלי אדמות , כל אומה נורמאלית , ואפילו הקטנות והצנועות ביותר , שאין להן שום טענת זכות או תפקיד כלשהו בהתפתחות האנושות , לכולן יש מדינות מש להן . זוהי צורת החיים הנורמאלית לעם . ברם , כשאנו , הבלתי נורמאלי , ולכן האומלל , שבכול העמים , תוב עים לעצמנו רק אותם התנאים , שמהם נהנים האל באנים , שלא לדבר על הצרפתים או על האנגלים , טוענים כלפינו , שזה יותר מדי ... כאן עומד לפניכם היום , בצלמו של העם היהודי ותביעותיו , אותו אוליוור טוויסט , שאין לו לצערנו על מה לוותר . שהרי על מה אפשר לוותר ז עלינו להושיע מיליונים , מ י ל י ו נ י ם רבים . איני יודע , אם השאלה נוגעת לקליטת שליש הגזע היהודי , או מחצית הגזע היהודי או רביע הגזע היהודי . איני יודע זאת . אבל זו שאלה של מיליונים ... הריני בא להתוודות לפניכם וידוי "נורא . " תבי - עתנו לרוב יהודי אינה המאכסימום שלנו — זהו המינימום ... הרגע שבו יגיעו היהודים לידי רוב בארץ ישראל עדיין אינו מציין את נקודת הרוויון שאנו שואפים אליה . די בתוספת של מיליון יהודים כדי שיווצר בארץ ישראל חב יהודי , אבל בממרח אירופה יש ודאי שלושה מיליונים , או ארבעה , המתדפקים ממש על השער ומשוועים לרשות כניסה , כלומר - להצלה ' . וממהותה של ציונות ההצלה בא ז'בוטינסקי לדבר על המצב הביטחוני בארץ ישראל ועל גדודים עבריים : ' אם מקטינים את מיספר הגדודים בארץ ישראל הרבה למטה מן הדרוש לביטחון , וההסבר לכך שמשלמי המסים הבריטיים אינם רוצים לתת את כספם ואת בניהם , הרי זה דבר מובן וטיבעי . אבל אנו — יהודים מכול המיפלגות — ביקשנו במשך שנים 1 "מדוע פירקתם את הגדוד העברי ז מדוע אינכם מניחים ליהודים ליטול את התפקיד לידיהם . אנשים משלנו וכספים משלנו תחת פיקוד בריטי ולפי החוק הצבאי של בריטאניה ז . " איני תובע "צבא עברי" לפני שתקום מדינה עברית ; רוצים אנו בגדוד העברי , בדיוק כפי שהיה בימי המילחמה כששירת שירות נאמן . למה יוצרים בארץ זו את הרושם , שרוצים אנו , שיגנו עלינו ג'וני , טומי ובובי ? אין אנו רוצים בכך . אם יש צורך בזיעה ובזהב בביניינה של ארץ ישראל , הניחו לנו לתת את הזיעה , והניחו לנו לתת את הזהב . ואם ( 1201 עדותו של ז'בוטינםקי יצאה לאור בלשונות ובמה דורות הרבה . עי' ז'בוטינסקי , 'נאונזים , 271—221 / 1940—1927 ( תרגום לובוצקי . ( בעדותו עמד על פירושם הסביר היחיד של הדוקומנטים המדיניים הבריטיים העיקריים ביחס לעתידה של ארץ ישראל . טל רושם עדותו עיי א . רמבה , 'ז'בוטינסעי לעולם ולעוור . 95—77

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help