sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:588

ז' בוטינסקי שיקל בדעתו בעניין ההבלגה ז'בוטינסקי לא יכול לדון בפומבי בשאלת ההבלגה בארץ ישראל בפתיחות המקובלת עליו אף בנושאים ' עדינים , ' משום שטעמים פנימיים וחיצוניים חייבו לטשטש את עמדתו העקרונית והמעשית בנושא קונ טרוברסיאלי זה . את המלה 'הבלגה , ' המיוחדת והחדשה בשימוש , שכוונתה להביע 'שליטה עצמית , ' לא ראה ז'בוטינסקי כמושג למופת בחיי ארץ ישראל . אומנם מנעה ההגנה היהודית חדירתם של ערבים אל תוכן של מושבות יהודיות , ועם זה אין הביטחון קיים בארץ , וזאת תוך שהמישטר המדיני ממיט קלון על הנוער העברי המוכן לקורבנות . 1172 לפי שעה גזר על עצמו , בהודעותיו האישיות , לעשות לריסון אצ '' ל , והסתפק בהערכת המצב מבחינה מדינית . עמדתו המעשית של ראש בית '' ר בשאלת ההבלגה לא היתה ידועה במשך חודשים אחדים למחנה הרחב . ז'בוטינסקי מאז ומתמיד מאס בטירור אישי , והתנגד לו מטעמים עקרוניים ומוסריים , ולמן ההגנה על ירושלים ( 1920 ) חתר לקיים ביטחון ליישוב היהודי באמצעותו של צבא יהודי רשמי . עם תחילת המאורעות חידש ז'בוטינסקי את מאמציו בכיוון חידושו של הגדוד העברי , וראה עצמו חייב 0936 . 5 . 19 ) להבריק ל'הירדף ? 'למרות שמובן לכולנו צער חיבוק ידיים בזמן שכזה , עליכם להתחשב במאמצינו כאן ובמדינות בעד גיוס וזיון הנוער העברי . התאפקותכם תעזור ( 1171 אירגון חגיגה זו הביך , כמסתבר , כמה מן המדינאים הבריטיים , ששאלו בעצתה של הסוכנות היהודית אס להשתתף בה ( א"צ , . ( s 25 / 2090 וייצמאן הודיע למארגנים , שיהיה אותו יום מחוץ לעיר . ( 1172 ז'בוטינסקי , 'נאטיצן' ' ) מאמענט . ( 1936 . 6 . 26 ' , ברם עם כל השקפת עולמו האבירית הבין את ערכה של התגובה הספונטאנית כטיבעית שאין למונעה , בתנאים הנתונים , ולא עוד אלא שראויה לשמש גורם בדיון המדיני . ' בי ת " ר י ם וחיילים ! אף םעם במשך כל השנים מאז פיזורו לא חל יום הזיכרון של הגדוד העברי בתקופה כה מחייבת את תחייתו . כל העט החי , בלי יוצא מן הכלל , חדור כמיהה עזה ליצירת כוח צבאי עברי בארץ ישראל — ומר יתחרט העם על שהירקות בזמנו לפזר את הגדוד . חללי היישוב במאורעות , וביניהם אחינו הבית"רים , אשר נפלו בגבורה בחזית ההגנה — ומה רבו , חברינו בהרוגים , אף כי מעטו כמותרים לעלייה ! — הריהם קורבנות לאותו העיוורון שבמשך דור ימים דחה בלעג את דרישת הצה"ר , בית"ר ו'ברית החייל' ליצירת הלגיון העברי מחדש . כל אחד מהקורבנות האלה הוא 'מומר אלקיט ותוכחה רבה . ' את התוכחה נשכח , את העיוורון נסלח , אבל את המוסר והלקח נקיים לכבוד הרוגינו . וזה המוסר : אין ציונות בלי גדוד עברי . והנה הלקח : צעיר בישראל שאיננו לומד קשת — איננו צעיר ואיננו ישראל . לפני י"ג שנד , נוצרה ברית תרומפלדור זאת מסביב לדגל הגדוד העברי . לשם הגדוד נוצרה ו בתור מבוא לגדוד נוצרה . אחר כן באו ימים ששטפונו לעתים קרובות דאגות ושאיפות אחרות , ולא תמיד ידענו לטפל בתורת המגן והסייף במלוא מידת . חובתנו . עתה , משנכנס המיפעל הבית '' רי לשנת ה'בר מצווה' לא נשכח את אמונתנו הראשונה והיסודית , את עקרון הגדוד . ואתם , החיילים , גם אתם , כאחיכם הצעירים — הבית"רימ , השומרים יחד אתכם את עמדות היישוב , את טעם קיומכם ראיתם בעקרון זה — ועל הגדוד תשוקתכם . מתוך המרירות והקלון של הימים האלה , התכוננו ליום שונה מזה . אין איש יודע , מתי יבוא : אבל בוא יבוא , ואתם היכונו מדי בוקר עד אשר יבוא . ' לונדון , 16 באבגוסט 1936 תל חי ! (—) ז . ז'בוטינסקי בעיתוני בית"ר והצה"ר ( אבגוסט ( 1936 נכתב רבות על יום הגדודים . ה'טריבונה נארודובה' הירבתה לעשות , ופירסמה גיליון שהוקדש ליום הגדודים . 117 ° עשיר בחומר רב על הגדודים העבריים בעבר , ועל הצורך בגדודים בהווה , היה הגיליון המיוחד של ' מדינה עברית / יודנשטאאט' בפראג . ( 1936 . 8 . 21 ) בגיליון זה חגגו י"ט שנים לייסוד הגדודים . 8 . 23 ) . ( 1917 מאורעות תרצ"ו הגבירו את תודעת הלגיוניסם בציונות . בבית''ר למדו על הגדודים העבריים במילחמת העולם הראשונה כעל פרק היסטורי שאינו מתיישן . נושא הגדודים שבעבר נעשה אקטואלי — עם מאורעות תרצ"ו - אף מבחינה מדינית , משז'בוטינסקי חידש את פעולתו הדיפלומאטית ואת תעמולתו בציבור למען הקמת גדודים חדשים , שישימו קץ לסכנות ליישוב ויבטיחו לו שלווה . בקשר לכך אורגנה חגיגת הלגיון היהודי 5 ) ו 937 . 2 . ו ) בלונדון , בהשתתפותם של אישים ומדינאים בריטיים . 1 m ( 1170 גיליון . 1936 . 8 . 28 השתתפו בו : ז'בוטינסקי , פטרסון , רובין , פון וייזל ( לא לגיון , אלא ארמיה נחוצה לנו , ( ד '' ר א . רוזנמאן , ד"ר אפריים ואשיץ , ד"ר וילי פרל , בלנקנפלד , חמדה בן יהודה , . ו אברהם , מרדכי כץ , ארכ' ש . שווארץ , ה . רוזן , מ"צ העזתי ( פרידנר . ( עשיר דוקומנטאציה וביבליו גראפיה . ב'מאמענט' ( 1936 . 8 . 30 ) נתפרסמו מאמרים בקשר ליום הגדודים משל ז'בוטינסקי , שכטחאן ופרופס ' ) הבלגה ומטרה סופית , ( ' וכן נתפרסם בו הכרוז , שנחתם אף על-ידי מצביאות 'ברית החייל . '

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help