sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:551

ד"ר שמשון יוניצ'מאן - חלוץתרומפלדורי שמשון יוניצ'מאן , שראה עצמו מעודו חייל בצבא ז'בוטינסקי , קיבל את תורת בית"ר הלכה למעשה ברוח האבות שעמדו לרגלי הר סיני וקראו : נעשה ( 1057 עי' החלטות , 'הירדן / . 1936 , 3 , 20 ועל הכינוס — שם , . 1936 . 3 . 21 ; . 3 . 13 פרוטוכול הכינוס הוכן בחוברת ( סטנסיל ) מטעם נזיפקדת הגיוס , בעריכת א . שוסטק . נוסחה , שצריכה לחייב את הנוער , המבקש באמונה את ביניינה של המדינה והמכריז על עצמו כעל נוער חלוצי . באומץ לב וביושר אינטלקטואלי מלא העז לכפור בשיטה של 'לבנות ולהיבנות' כשיטה של חלוציות יתירה , ורומם את המשק הממלכתי , המבשר את תקומת המדינה , כערך גדול ונכבד . ז'בוטינסקי האמין , שאינו חשוד חלילה ביחס של קיפוח האדם העובד , ושרשאי הוא לטעון את הטענה , שעלייה לארץ ישראל לא כמוה בהגירה לארץ כולשהי , ושבחלוציות הציונית לא גודל טובת ההנאה הפרטית הנופלת לנחלה היא היחידה הקובעת את רמתה , מוסריותה , וחובותיה . ההתחמקות מפירושה הלאומי של מהות החלוציות הציונית והניסיונות לטשטשה היו מסימניה המובהקים של הציונות מאז השתלטות המגמה השמאלית על הנהגתה ומוסדותיה . כינוסם החמישי של המגוייסים היה אולי המאורגן שבכינוסים הללו . תיכנונו וניהולו היו ראויים לשמם . מסכמות , חשובות ומעשיות היו ההרצאות ( דו"ח מכינוס לכינוס - ראש מחלקת הגיוס הילל צור ; העמדה בתנועה הלאומית - טוביה מיכלין ; גיוס בית"רי ארץ ישראל - זאב בורשטין ; המצב בהצ"ח — ד"ר אברהם ויינשאל ; אירגון בוגרי הגיוס — משה שטיין . ( ההרצאות הקיפו את כל הבעיות הגדולות של הגיוס והתנועה בכללה , והוויכוח הכללי , שבו השתתפו רבים , הוכיח שוב עד מה חיוני עדיין רעיון הגיוס , ועד מה גדולים סיכוייה של התנועה בהשתנות תנאיה החיצוניים . 1056 ואלו מהחלטות כינוס המגוייסים החמישי : - מחנה המגוייסים מכריז , שהנוער העברי הלאומי לא ינוח ולא ישקוט ויילחם עד טיפת הדם האחרונה נגד השלטת השילטון הקולוניסאטורי מצד ממשלת המאנדאט בארץ ישראל . — כינוס המגוייסים רואה בגזילת זכות העלייה מהנוער הלאומי בגולה , ומסירת רישיונות העלייה המיועדים לנוער העברי המתפרץ לשערי ארצו - לאל מנטים בלתי ציוניים ואנטי ציוניים המעוניינים בהרס המיפעל הציוני , מעשה פשע נפשע כלפי תנועת שיחתו הלאום . - הכינוס מציע , שמועמדי העלייה הבית " ריים בגולה יחולקו מראש לשני סוגים : סוג ה'חיילים' וסוג ה ' אזרחים ' . עולי בית"ר מסוג ה'חיילים' חייבים מייד לאחר בואם ארצה להתגייס לשירות פעיל ביחידות הגיוס , ללא שיחרור ודחייה . סוג ה'אזרחים' ימנה בית"רים ותיקים בעלי זכויות , הרשאים לקבל רישיון עלייה , למרות שסיבות אובייקטיביות ימנעו מהם להתחיל מייד בשיחתם הגיוסי . הנציבויות יהיו רשאיות למסור לסוג ה'אזרחים' לא יותר מ % 20 מריש יונות העלייה המיועדים לבית"ר . — הכינוס מציע לכינוס העולמי הקרוב לקבוע צורה כלכלית אחידה לכול יחידות הגיוס . — כינוס המגוייסים מציע לראש בית"ר והשילטון ולכינוס העולמי הקרוב , שיוכרז בבית " ר עקרון של גיוס מתמיד לכול בית"רי בארץ ישראל , משנתו הי"ח ומעלה , שיתבטא בשתי צורות : א ) בשירות פעיל ביחידות הגיוס במשך שנתיים ; ב ) הציות בנידון למקום עבודתו ולתחום שירותו הבית"רי — כל זמן הימצאו בבית"ר , גם לאחר סיימו את שירותו הנ '' ל . - הכינוס מציע ... לרגל סגירת העלייה לבית"ר וחוסר חיל מילואים בגיוס : על הקומיסאריון לבית"ר בארץ ישראל להוציא באופן מיידי פקודת גיוס לכול בית"רי ארץ ישראל דעכשיו ולהטיל את חובת המילוי המהיר ביותר של הפקודה הזאת בעיקר על המדריכים והמפקדים . — בעקב סגירת העלייה מכריז הכינוס על מצב מיוחד בצבא המגוייסים שיימשך עד בוא העלייה החדשה . המצב המיוחד מתבטא במישמעת ואחריות מיוחדת , עבודה פנימית מוגברת , שקידה על העמדות שנכבשו , וחינוך מוגבר של המגוייסים להדרכה ולקליטת העלייה שתגיע . עד גמר המצב המיוחד נדרשים המגוייסים המסיימים את שירותם בתקופה זו לא לפנות בדבר נתינת כתב סיום , ולהישאר ביחידות הגיוס . 1057 ( 1056 הכינוס התנהל בהשתתפותו האקטיבית של ד"ר לובוצ קי / אליאב . / בנשיאותו שימשו ו דויד שטרן , ש . יונגמאן , י . סובול , ב . דודזין . בוועדה המתמדת שימשו 1 ברוך באביל סקי וד"ר ש . יוניצ'מאן ( ראש פינה , ( א . מלכי ( מיגדל , ( שלום ורנר / ורד / ( זכתן יעקב , ( שמעון יאשונסקי / ישי , / דויד מלמדוביץ ותהילה קליגמן ( רמת טיומקין , ( וישניבסקי ( הר צלייה , ( ראובן פראנקו ( בודד מגויים , ( יעקב גרוס וב " צ קצנלנבוגן ( בוגרי גיוס . ( בוויכוחים השתתפו רובם של החברים הנ " ל , וכן : ערי ז'בוטינסקי , אליעזר שוסטק , ד . הרלב , ש . רפפורט , י . קוטיק , ש . רויזברג ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help