sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:516

אבל ההיסטוריה מתנועעת בתנועה דיאלקטית , וכיום אנו עדים למיפנה המחייב דיביזיה נכבדה אף בתחום זה . פתחנו בעקירת הקליריקאליות , ברם מכאן הגענו לעקירת האלוהים ... ועכשיו אנו רואים לאן עלול טיבעו של אדם להידרדר אם נשללת ממנו האלוהות ... ערכו של אדם שוב אינו נקבע על פי מהות מצפונו , אלא על פי מוצאו המעמדי או הגזעי . בני דורי עודם נאמנים למסורת החירות . אבל אנו מתחילים לשאול את נפשנו , אם הפירוש שניתן בשנות התישעים של המאה שחלפה עודנו בר תוקף במאה העשרים . ודאי , הדת היא עניינו הפרטי של היחיד וכך תוסיף להיות מבחינת רגשותי האישיים - אם אני מאמין , או לא , אם אני מחייב דת או שוללה , וכך מבחינת הרגשות והשקפת העולם שלך , שלי , שלו . כאן צריך לשלוט חופש מוחלט , במלוא המובן חסר הגבולים של הלי ביראליות הוותיקה , הקדושה - אשר לי קדושה תהיה לעולמים — ואסור להביא עלי דוחק או עונש על כך . ברם לא עניינו של היחיד בלבד הוא , אם יוסיפו להיות בעולם הזה שלנו היכלות או יחלפו , אם הר סיני והנביאים יסודות רוחניים חיים הם , או מוצגי בית נכאת מאחורי זכוכית , כמו גווייה חנוטה של פרעה ... עניין עילאי ל"מדינה" - ואצלנו לאומה — לבל תכבה אש התמיד , למען יודלקו נרות בבתי כנסייה וכנסת , למען יישמע ויילך קולם של הנביאים כקול חי בחיי החברה , למען תישמר במערבולת של השפעות לאין ספור , הסוחפות את הנוער בימינו , ולעתים מתעות אותו ומרעילות , ההשפעה הזאת , ' שהיא ללא ספק הטהורה שבכולן - רוח ה' . 947 ' ז'בוטינסקי הסביר את התארגנותה של הצ"ח על בסיס חדש , שאין עמו השתלטות הצה"ר על הצ"ח מכוח הרוב שלו . ד " ר אברהם ויינשאל הירצה הרצאה מקפת בשאלות הכלכלה ומדיניות היישוב היהודי , ועמד בתוקף על חובת ההתנגדות למועצה המחוקקת , המוצעת מטעם ממשלת המאנדאט כתוכנית מדינית חדשה . ד"ר ויינשאל הציע הקמתו של באנק לאומי שהונו מיליון לי"ש . את ה'פרוספריטי' בארץ ראה כבתה של היוזמה הפרטית דווקא . ש"י יעקבי הרחיב דיבורו נגד ה'רייך השלישי' של היטלר ונגד שיטת ה'טראנספיר' שנתקבלה על דעת ההסתדרות הציונית — שיטה שממנה נפגע היחיד ונפגע הכלל . קודם לכן הורשה הפרט להוציא 1000 לי"ש במזומנים , ואילו עכשיו רשאי להוציא את רכושו רק בסחורות , ומהן זוכה הפרט רק ב 0 / 039 מערכן . % 22 הן הוצאות האדמיניסטראציה . % 30 מוחזרים בניירות ערך של הקק"ל , 'ניר / באנק הפועלים , ו'הנוטע' . ד"ר אוס קאר רבינוביץ הירצה בשאלות המיבנה והחוקה . רבים השתתפו בוויכוח הכללי על הנושאים המרכזיים שעמדו בכינוס , ובייחוד היה נטוש הוויכוח בשאלת המיליטאריסם ובשאלת היחס לדת . איש הוויכוח המרכזי היה ד"ר . ו פון וייזל , שדן ברותחין את התוכניות השונות בתחומים השונים , הן בתחומי החוקה והן בתחומי המדיניות והכלכלה , העלייה והחינוך . הוא ייצג את המאכסימאליסם הריביזיוניסטי בסערת רוח ובקולניות . עיקרו של הטיעון המאכסימאליסטי היה , שיש להכריז על ההסתדרות החדשה כעל הסוכנות היהודית . המאכסימאליסטים התנגדו לבחירת הנהלה ' אן בלוק ' . המאכסימאליסטי שבחבורה כולה היה פאול הלה שדיבר בקיצוניות יתירה לכבודה של הק נאות . 919 ד " ר וילי פרל טען , שאם תפרוץ מילחמה עכשיו , הרי יעמוד כל המחנה בלתי מוכן מבחינה פוליטית וצבאית , וכנגד זה תבע להשליט בהצ '' ח לגיוניסם , ולהקים מיניסטריון ללגיון , ונספחים צבאיים לו בארצות השונות . יעקב די האאז יצא חוצץ נגדו , וטען , שבתורת מי שבא מארץ אנטי מיליטא ריסטית , הוא סבור שאסור שבהצ"ח תשלוט חח צבאית . אינג' אהרן קופילוביץ' הסביר את מהותה של הצבאיות של הצ"ח ברוח אחרת , ואף ד"ר פרל בא להסביר , שנפלה אי הבנה בדבריו . בוויכוח החריף בנושא הדת והתחייה הלאומית נתבצרו בעלי עמדות מנוגדות . מצד אחד נציגי הדתיים , ורבנים בראשם , ומצד שני עמד פרופיסור אלכסנדר קולישר , שלא היה מוכן לזוז אפילו כמלוא נימה מן העקרון הליביראליסטי , כשהוא נתמך בדי האאז , עדייה גוריביץ' ( מהוגי הכנעניות , ( אריה דיסנצ'יק , מרדכי כץ . 050 רק ז'בוטינסקי הצליח ליישר את ההדורים ( 947 עי' ? OJ ^ U'r , Kongresszeilung der N . Z . O . 'נאומים , ^/ 1927 193—175 / 1940—1927 ( תרגום ב . לובוצקי . ( ( 948 עי' נאומי ד"ר ויינשאל ויעקבי 'הירדן ( 949 . 1935 . 9 . 22 ' , אב"א אחימאיר , שנשתחרר רק לפני חודש מבית הסוהר , לא יכול לבוא לקונגרס , ושיגר ברכתו ו 'אמת הרצל קודמת לשלום עס מארכס . זיכרו הסחת הדנזים של השמאל ( 950 . ' גוריביץ' אמר , שאינו חושב עצמו שייך לדת משה . ודאי מכיר בדת יהודית ובמסורת יהודית , אלא שהעם העברי נת קיים אלפיים שנה לפני הדת היהודית , והצהיר באופן סמלי : אינני יהודי מיבנה , אלא עברי משומרון ( לפי ה'קונגרס צייטונג : ' מיפו . ( אריה דיסנצ ' יק הצהיר : 'אני בעד פרינציפ של מדינת ישראל , ולא איכפת לי עוד / והוסיף : אם סטאלין יצליח — לא איכפת לי . 'מוכן לשתף השטן והמוות . עם

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help