sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:111

באחד מן הפרקים הקודמים צוין ההבדל בין ה"אנטישמ'יות של בני אדם" ובין ה ,, אנטישמיות של הכרח הענינים . " כאן כדאי להדגיש tf tn שההבדל ביביהן הוא גדול ועצום עד כדי כך , שאין שום אפשרות לסלק אותו . מן ההכרח להדגיש כאן דבר זה מפני שתגנית העשור הפחידה הרבה יתודים מצד זה דיוקה : שמא ייאחזו בה האנטישמיים העיקרוניים . מצד שגי , אם איני טועה , נמצאו גט במחנה של האנטי שמיות העיקרונית עסקנים בודדים , שעלתה על דעתם אותה הקוטבי נאציה ( שכמובן' לא הפחידה אלתם , אלא להיפך : ( אולי אפשר "על יסוד זה" לשל ל מן היהידים את זכויותיהם האזרחיות , לגרש אותם בכוח , ובו / וכי . ' לחינם היא הבהלה ולחינם גם התקוות : "קומיבינאציה" זו , אף אם נסיח את דעתנו מערכה המוסרי , אינה ניתנת להגשמה מבחינה אובייקטיבית . " האנטישמיות של הכרח הענינים , '' כלומר , אותם הצדדים של ההשתלשלות הסוציאלית האובייקטיבית , שמבליטים באופן חריף כל כך את אי הנורמאליות של הגלות , n — ענין אחר . בתיניועה , שאליה שייך כותב הטורים הללו , נעשתה הסערה המסייעת ביטוי שגור בפי כל . פירושו הוא , שאף על פי שהשתלשלות בלתי נאותה זו יש לה השפעה מזקת על כל הצדדים של החיים היהודיים , הרי לעומת זה היא מכנסת יותר ויותר ללבותיהם של היסודות הקונסיטרוקטיביים והדורשים בטובתנו של אומות העולם את ההכרה , שהתשובה היחידה על אסוננו היא ארץ ישראל . "רוחות אלו , " למירות כל תק , & ן ועצמתן , דוחפות את הספינה היהודית באותו כיוון , שבו אנו בעצמנו היינו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help