sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:73

איו לדכא את מישהו . זיהו "אני מאמין" — כפי שדואה הקורא — החדור כיולו רוח שלהם . אבל בשטח אחד לגמדי מונחת הבעיה , א 0 אפשר תמיד להגיע להגשמת כוונות השלום הרצויות ע"י הסכם בדרך שלום ! הדבר אינו תלוי ביחסנו אל הערבים , אלא אף ורק ביחסם של הערבים אל הציונות . לאחר פתיחה זו אנו . נגשים לעצט הבעיה . על האפשדות , שערביי ארץ ישראל יביעו א . ת הסכמתם להגשמת הציונות כל זמן שאנו נמצאים בה במיעוט , אין מה לדבר . א 1 י מביע את בטחוני זד . בצורה נמרצת כל כך , לא משום שנעים לי לאכזב אנשים הגונים , אלא , בפשטות , בכדי להציל אותם מאכזבה : כל האנשים ההגונים האלה , מחוץ לעווריפ מלידה , הבינו כבר מזמן , ש , זהו דבר שאינו מתקבל על הדעת בהחלט — להשיג את הסכמת 0 של הערבים הארצישראליים מרצתם הטיוב להפיכתה של ארץ ישראל מארץ ערבית לארץ בעלת רוב יהודי . לכל קורא וקורא יש בודאי מושג על תולדות ההתישבות בארצות אחרות . אני מציע לו להזכר בכל הדוגמאות הידועות ! לאחר שיעבור על תולדותיהן , ינסה נא למצא , לכל הפחות , מקרה אחד , כשההיתישבות נערכה בהסכמת ילידי המקום ( אני משתמש בביטוי ילידים" במובן המכובד ביותר של המלה , כמו אנגלי , שהיה קורא " לעצמו יליד לונדון . ( " מקרה שכזה לא אירע לעולמים . הילידים " — גם התרבותיים וגם הבלתי תרבותיים — נלחמו תמיד מתוך עקשנות במתישבים . ויחד עפ זה , הדי איפי הפעולה ההתישביתית לא השפיע כלל וכלל על יתס הילידים אל הפעולה הזאת . חבריהם של קורטס ופיזארו , או אבותינו הקדמונים בימי יהושע בן נון , התנהגו כשודדי * אבל המיסיונרים האנגליים והסקוטיים , החלוצים הראשונים האמתיים של אמריקה הצפונית , היו כולם בלי יוצא מן הכלל אנשיפ בעלי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help