sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:58

ניה & מפי בני אדט התופסים משרות גבוהות { רשמיות . דרוש ד \ ה עוורון גדול וקלות דעת גדולה עוד יותר , בדי שלא לראות / שמשחק זה מועדת -הייה להביא © וף סוף למהוימות דמים . אגב ; לא יהא ציודק בהחלט מי שיחשוב , שמניח שאנו דוחים תכנית זו , ד . רי אנו שוללים את עיקרוני הדימוקדטיה ואת המשטר ? של יבאיות כח העט . אף ציוני אחד , יהא שייר לאגף ז > או אחרת של התנועה , לא ישלים עם האשמה בזי . ואיולם צריך להשתמש ביושר במושגים "באות כח והעם" ו"דימוקרטיה . " אי אפשר , מצד אחד , להכיר ב"ציונות , " כלומד , להכיר , שבאדץ ישראל עדיין אינם נמצאים בעין כל אותם התושבים , שניתנה להם הזכות להתישב בה , — ומצד שני לכונן פארלאמנט מאותם בני האדם דיוקה , שרוצים לסגוד את השערים בפני העולים הללו . הדימוקראטיה דורשת לתת » ת זכות הנציגות לכל אלה , שהאינטרסים האזרחיים שלהם — הפרטיים או הכלליים — קשורים בגורלה של הארץ הנידונה . כמובן , אצל העמים הנורמאליים הרי בעלי הזכות הללו הם התושבים הנמצאים בארץ בפועל > ואולם א , ם * ש טעם בציוניות ובמנדט , הרי היא בכך , שהעולם הכיר את מצבו הלאומי של העם היהודי לבלתי נורמאלי . אילו היו רוצים באמת להתאים ביושד את העיקרון הדימוקרטי אל ארץ ישראל הנוכחית , הרי היתה מתקבלת החלטה כזו : ארץ ישראל היא , עכשיו על פי דין ? הקבין הכללי של שני קולקטיבים : אחד מהם הם כיל התושבים , הנמצאים בארץ בפועל , השני הוא אותו "העם היהודי , " שמדובר עליו במנדט . הצד האחד מונה קצת למעלה ממיליון נפשות , השני היוא על כל פנים מדובה באוכלוסים הרבה יותר . אפשר לשער מחשבה ממלכתית נועזת , שתכונן את הנציגות הארצישראלית על יסוד פרופורציה זו : אפשר שהיה זה דבר בלתי רגיל , בלתי נוח , ואולם היה זה מעשה של * ושד וצדק . מה שרצה לתחוב לידיהם של היהודים והערביים הגינידאל ווקופ , היה בו פשוט משוט רשלנות מוסרית .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help