sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

לבניין בתים ! הביקוש ללבנים אילו עלה גם גצפון , בחיפה הרחוקה rt W sow 3 ) ברכבת /( אבל מחירי ההגבלה ברכבת «« גבוהים כל כד — שלמרות מחירי ההובלה היקרים מדי גם בימ , מחמת חיסר הנמלים , עלתה ההובלה בים יבמחיר יותר זול מאשר ביבשה . כשנודע להנהלת הרכבות , -שבעלי בית החרושת מתכוננים להוביל את התוצרת בים , הציעה להם הנחה \ הם והסכימו להצעה זו , לכך נמשך המצב עד הסתיו . אבל כשהתחילו םערות הסתיו הראשונות , שאינן מאפשרות את הטענת הסחורה בסירות , ביטלה הנהלת מסלות הברזל את ההנחה תכף ומיד . גם המדיניות של משרדי ההובלה היתה עד הזמן האחרון בבחינת אנקדוטה . תל אביב גדלה סבר מזמן על יפו שכנתה , ובת"א מרוכזת כמעט כל התעשיה הארצישראלית — אבל כל המוסדות הממשלתיים העיקרייט > נשארו ביפו . יתל אביב השתדלה מזמן לקבל רשיון לבנין נמל משלה , אבל גם השתדלות זו נדחתה , עד שבאה השביתה של הסבלים והספנים הערביים ושיתקה את נמל יפו . תחנת הצומת של מםלות הברזל לקהיר , לירושלים ולחיפה אינה נמצאת בתל אביב , אלא געיירה הקטנה לוד . בעמק יזרעאל , באחד המרכזים העיקריים של החקלאות העברית , לא . הרשו במשך זמן רב לסלול כביש בין הישובים המרובים ומלאי המרץ הנמצאים שם , ,, שמא יתחרה הכביש במסלית הברזל . " מאותה הסבה הממלכתית הנשגבה עיכבו את סלילת הכביש בין שני מרכזי המםחר הראשיים בארץ — בין תל אביב ( עם יפו ) ובין חיפה . לציונים ישנן עוד קובלנות אחרות על המשטר הארצישראלי — הרבה יותר טרגיות , הספוגות מרירות יסוריים , השפלות ואפילו דם . אני פוסח עליהן כאן בכוונה . כאן אנו מדברים על השפעת המשטר על הצלחתה הכלכלית של ההתישבות . אף עד אהד ישר לבב לא

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help