sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:35

שתתפתח תבונה שכזו . אבל תכונה זו קיימת > והיא קיימת אצל כולם — גם אצל היהודים ! ואי אפשר לעקור אותה מן השורש . • * אחת המסקנות החשופות ביותר , הנובעות מכאן , היא , — שהטרגדיה היהודית אינה שאלה יהודית בלבד , אלא גם שאלה בינ לאומית , אם מצבנו החמרי היא רע , הרי גם החברה , שבה אנו חיים , סובלת משום כך . אם אנו משוללי זכויות , הרי תוסר הזבוייות הזה מכניס שהיתות לתוך כל המשטר של יהמדי 1 ה . אם ברחוב או בטרקלינים שולטת ההטפה לאי סבלנות גזעית , הרי היא עלולה לפרוע לשמצה את הצבור . אפשר לציין ספנות עוד יותר איומות , אבל אין צורן בגן . דבר אחד ברור ; אילי נעלמה , בבוקר לא עב'ות אחד , כל התופעה של הגולה , וכל היהודים היו נמצאים מסודרים בדרן נס בשלום בארצם הם , הרי הנוחיות , שתיגרם ע"י כך , תהיה הדדית . הרצל היה הראשון , שהעמיד את השאלה בצורה שכזו . גם בזמנו — בשנת — 1896 > אף בימינו אגו דרוש , שהאדפ יהיה בעל רצון תקיף , כדי שיסיק ממנה מסקנות מותשות . כל היהודים , אפילו הציונים המובהקים ביותר , מתיחסים ברגישות גדולה לכל רמז קל , הבא להשמיענו , שמציאותנו בגולה אינה נוחה למישהו ( חוץ מאשר לנו בעצמנו . ( בינינו לבין עצמנו אנו מדברים וכותבים על זה מזמן , וחושבים את הדבר מכבר לעובדה מדעית , שאין להטיל בה ספק ! אנו מבינים היטב , שאין כאן במדי להתבייש ואין כל סבה להתנצל על כד — הדבר הוא טבעי מאד והכרחי מאד / זוהי דרכו של כל ליקוי חברותי , ששני הצדדים לוקין בו כאחד . אעפ '' ג , בשעה שבלתי יהודי חוזר על הדברים האלה , צורמים דבריו את אזנינו . הענין הוא . מובן כל כך , שגם הנוצרי ההגון נמנע מלנגוע בקול רם בצד הזה של השאלה , ואם נדבר בדרך כלל , הרי מדת זהייות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help