sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:26

שיאפיפיור רשע פללני אי 1 קורפירסט אלמוני מלא זדון כל * אות ^ ו בתוך יהגיטי מאונס . אמבט , הוא . בלא אותנו — אבל ב ד י ע ב ד — לאחר הרבה . מאות שינים . את הגיטו יצרנו אנו בעצמנו , מרצוננו הטיב , מאיותה הסבה עצמה , שבגללה מתישבימ האירוטייט בשנגהאי ברובע מיוחד : בכדי לחיות לכל הפחית כאן , בתוך התחום המקוצץ של הסימטה — חיים עצמיים , "במיוחד . " כאמצע-י הבידוד המלאכותי השלישי שימשה הכלכלה . כולנו שמענו , שהאופי המיוחד במינו והחד צדדיות של הכלכלה היהודית הם תוצאה מן הדכוי ; העמים , אשר ביניהם היינו שוכנים , לא הרשו לנו לגשת לא לחקלאות , לא לאיגודים המקצועיים , לא למשרות הממשלתיות — משום כך נכנסנו כולנו בזמן מסוים למסחר . זוהי אמת , אבל אין זו כל האמת . "הדיכוי" מילא כאן את התפקיד העיקרי , אבל לא תמיד הוא בא בציורה של "ויטו" מדעת , שיצא מפי השליט או המחוקק , חשוב מזה בהרבה היה "הדיכוי , " שנבע מעצט המסבות , הדיכוי , שנגרם ע"י עצם העובדה של היותנו בגולה . היהודי בעצמו התרחק באופן איסנטיגקיטיבי מן התפקידים הכלכליים , שנתפסו ע"י ,, עם הארץ , " במקצת — מתוך פחד , שמא יגרשוהו או ירצחוהו נפש , יבמקצת — מחמת אותה הסלידה בפני מגע יותר מדי אינטימי עט הסביבה . ירמז לכך אנו מוצאים עוד בתנ ^ ך : כשבאו אחי יוסף למורים ( הנסיון הראשון של "גולה ('' ושאלו לעצתו , במה , לדעתו , עליהם להתעסק , הוא מלמד אותט : "הגידו : רועי צאן עבדיו — כי תועבת מצרים כל רועה צאן . " כך חי לו הקולקטיב האתני היהודי כאלפיים שנה בפגות שונית של הגולה , מתוך הגנה נצחית יעל עצמיותו , לאחר שנעל את רוחו לשם מטרה זו מאחרי המנעולים הרבים ללא ספור — של הגיטו , של המצוות המעשיות , של ההתמחות במקצועות כלכליים מיוחדים ? בוותרו לשם כך כמעט על כל דבר , שבו יוכלו להתבטא שפע ההויה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help