sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:25

כלל / לעתים קרוניות עד כדי כך , שבעיניי של בן חר'ל ( אף אם היא מתפעל מהם ) ד & נראים כבלתי נוחים . ולכן , אם קיבוץ אתני שכזה מאבד פתאם יאת והטריטוריה שלן ( כיצד ולמה — לא תשיב לנו > % 7 , ( ילך בהכרח באחת משתי הדרכים : א'ו שהוא , בלתי עצמי כל הצורך / או בלתי יציב כל הצורך , ואם כן — יתפורר לאט לאט וייטמע בתוך הסביבה הזרה , בעיקר ע"י גישואי תערובת . ואם עצמיותו © ובליטת מאד / וכח התנגדותוהוא למעלה מז המדה הרגילה / הרי יתחיל , להפך , לעבד במדץ כל מיני אמצעים המשמשים לשם בידוד עצמי — בכדי ליחד לעצמו שיטח של הוי מיוחד , ולו גם צר מאד , ולו גם לקוי בחסר / ויהא זה שטח , שאינו קיים אלא , בדמיון בלבד , אשר בו יוכל לחיות , ולו גם לשיעד < אחת / בסביבה "שליו . " והנה היהדות בגולה היתה קיבוץ קשה יעורף שכזה . שוב לא חשוב בשבילנו כאן הדבר כלל — לדעת את הסבה : יתכן , שגרמה לכך איזו תרכובת מיוחדת של הדם * אפשר , שהדבר קרה בכח הקסם המיוחד / שהיה שופע מן המסורת של סיני . אבל עובדה היא זו , ששאיפה אחת ויחידה עוברת כחוט השיני בכל תולדות גלותנו : להתבדל . מכיון שאמצעי הבידוד הטבעי — הטריטוריה — נשמט מתחת לרגלים ואין לעת עתה כל אפשרות , או שגדמה שאין כל ? אפשרות — לכבוש אותו מחדש , הרי יש צורך ליצור אמצעי בידוד מלאכותי במקומי . אמצעי הבידוד , המשפיע בכת גדול ביותר , הוא , כמובן , כלל המצוות המעשיות של הדת ! ולכן פיתחה היהדות בגולה דוקא את דשת ד"מצוות המעשיות , המקיפה כל , 'א . ף הרחיבה והכפילה אותה — את רשת המצוות , שצריכה הי תה לשמור את חבר הקהלה על כל צעד ושעל מפני מגע יותר מדי אינטימי עם הסביבה . אמצעי הבידוד השני היה הגיטו , הרובע היהודי המיוחד . חבל לי מאד , אם אני בא לאכזב כאן את הקורא התמים , שהאמין תמיד ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help