sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:23

שור # הטרגדיה היהודית אינו נעוץ ביח 0 ט הרע של העמים האחרימ ! LOCK 1 ולא זוהי הסבה העמוקה של הציונות . הסבה האמתית היא במה שהעט היהודי ( בהכרה nm » , להכרה או שלא בהכרה ) נכסף תמוד לעצמיות חברותית , ולא היד , יכול משוט כך אף פעם להסיתגל לסביבה חברותית זרה , והיא לא . ימצא מרגיףע , כל זמן שלא יקים מחדשי את ממלכתיותו הלאומית . אנסה להסביר א . ת הדבר כמדת הבנתי . איני מרכםיטט . אבל מוכן אני לקבל הנחה אחת של המרכסיזט : הצורות והמגמות של ההוי הצבורי mt * n ! קודם כל , במצבם של מכשידי ה » יצור . איני רק הושב , ש " מכשיר הייצ'וד" העליוז , המייצר א . ת כל שאר המכשירים , היא — הפםיכיקה האנושית . קיודט שיצר האדט את הגלגל הראשון או את הפטיש הראשון , הוא חשב על משהו , יזט משהו , המציא משהו : ואת כל זה עשה באמצעותהמנגנהןהנפשי שלו . אף אט כל זה התרחש , בימים קדומים , "מאליו , " מחוץ לתחום . ההכרה הרצונית ו אף 0 » נקבל את התיאוריה האמריקאית של ה"ביהייויוריזט , " שלפיה לא רק אמצאת הגלגל , אלא גט השירה אינה בעצם , לפי מהותה , אלא רפלכס מיכאגי של בלוטות ועצבים — גם אז נשארת בתור המכשיר העלייון של כל פעיולתו החיתית של האדט , אותה מערכת העצבים והבלוטות ! ואם אני מעדיף לקרוא לו , כפי שהיו קוראים לו בתקופה הישנה , בשם "פסיכיקד , " . הרי מהות הענין אינה משתנית ע '' י כך . המנגנון ישל ה"פסיכיקה" מורכב אצל עמי 0 שונים בצורות שונית . השאלה , למה הדבר הוא כך , ללא אחרת , גפ היא ואינה חשובה

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help