sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:17

קיימות שתי תפיסות של הציונות : האחת , אם אפשר להתב & א כד' יד ייתר "לאומית 1 WP — — < wtf , " הומניטרית . מכירן שאני דוגל בתפיסה הש'ניה , אין אני מתימר כלל וכלל ב"חוסר משוא פנים" לגבי ניסוחה של התפיסה הראשונה . לפי התפיסה הראשונה , הרי מתפקידה של הציונות ליצור בארץ ישראל משהו משובח מאד ומו & ותי מאד . אנו צריכים , אט אפשר להגיד כך , "להוציא" את עם ישראל בעריבה מתוקנת ובהוצאה . מהודרת , או — אם נוסיף להשיתמשי במונחים של שיהק הטפרים — משיהו מעין "עם ישראל בקטעים נבחרים . " לשם מטרה זו נחוץ להנהיג ברירה קפדנית מאד . רק "העידית" של הגילה צריכה להכנס לארץ ישראל . אם מספרם יספיק כדי להוות רוב יהודי . בארץ ישיראל ( וכל חסידי התפיסה הזאת n * t לכד ' ( הרי ארץ ישראל מופתית שיבזו תיהפך בזמן מן הזמינים למדינה יהודית . על השאלה , מה יהיה גורלם של הנותרים , של "הזבורית" » שר בגולה — א * ן אגשי ההלכה , הדוגלים בתפיסה זו , איהבים לדבר > אבל לפי הגיון הדברים — הרי הענין ברור : "הז בורית" תשאר בגולה , יחד עם צאצאיה — ועם כל ש » ר הסיכויים הכרוכים בהוית הגולה . לתפיסה זו אני קורא , בישעה שיש ברצוני להתבטא בנימוס , בשם ציונות המותרות" ( הלוקסוס ) , י בשעה שאני רוצה " להתבטא פגילוי לב , איני קורא לה 0 ,, ט © וט" — ופטפוט מעורר גועל מבחינה מוסרית דוקא . זהו © ט & וט — משום שגולדה של החומר הא 1 ושי בצורה שכזו איגה אפשרית למעשה כלל >

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help