sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:155

קוהסםר הלבן מכיל אפילו סעיף אחד בעל ערר ממשי וחיובי ' מבחינת סיפוק השאיפות הערביות , ולא ראה בו מעולם שום דבר' חוץ מנקודת מוצא להתקפה מחודשת' שתיערך ביום מחר . יתר על כן : הערבים צודקים מאה מנקודת השקפתם הם' בהערכתם השלילית הזאת : הספר הלבן הוא מכה לתקוות היהודים' אבל יחד עם זה הוא גם מכד . לשאיפות הערבים . כדאי יהיה לעשות כאן ניתוח קצר של הספר הלבן' כפי שהוא נראה לקבוצת משכילים ערביים ארצישראליים . חוות דעתם נמסרה למחבר תכף לפרסומו של המסמך הזה ע"י ידידים מהימנים' העומדים במגע קרוב עם חוגי הלאומונים הערביים > וההגיון הבריא שבהשקפה זו , המשכנע את הקורא בהכרח' הוא ראיה חותכת לנאמנותו של המקור . לפי השקפת הערבים , הרי כמעט הדבר הטוב היחידי שנמצא בספר הלבן הוא , שהספר הזה דוחה בפירוש את האידיאל של המדינה היהודית ומבטיח להפסיק כל עליה נוספת ( או שהוא מתנה את העליה בהסכמת הערבים' וזהו — היינו הך . ( לאחר שיוכנסו עוד 75 , 000 יהודים במשך תקופה של 5 שנים . אכן , גם ההחלטה לאסור מכירת קרקעות ליהודים מחוץ לתחומי אותמ האזורים . שהס כבר יהודיים במדד . מכרעת , היא דבר טוב כשלעצמה — אע"פ שאפשר בנקל להערים על כל חוק שיפורסם בנידון זה . סגירת העליה היא מתנת חמדה , הרצויה הרבה יותר : לאמתו של דבר , הרי זוהי הנקודה העיקרית , החשובה הרבה יותר אפילו משלילת עקרון המדינה היהודית . אם נביא בחשבון את שלש הנקודות האלה ביחד' הרי מדיניות הספר הלבן נראית כמצויינת — בתנאי שתתקיים באופן מתמיד .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help