sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:100

פרק יא האבקואציה של חורבה בשנת 1936 פרסם המחבר , שנעזר ע"י שנים מידידיו , גילוי דעת בעתון יומי בווארשה ; בגילוי הדעת הזה קבע , שהברירה היחידה שנשארה ליהודים הפולניים היא — אבקואציה ( פינוי ) של כל אותן העמדות הכלכליות , שלא יוכלו להחזיק בהן מעמד , לפי כל הסימנים . מכיון שגם באותו הזמן היו הכל בטוחים' כי לא פחות משליש מבין 3 , 300 , 000 יהודי פולין כבר איבדו את "עמדותיהם" ללא כל תקוה לחזור אליהן ( וחוץ מזה נמצא שם עוד מיליון יהודים , קבצנים מדורי דורות , שלא היו להם שום עמדות מעולם , ( הרי הפתרון הוא — ביציאה המונית . המונח "אבקואציה" פגע ברגשותיהם של אניני דעת רבים . הוא נראה בעיניהם כתוקפני וכמעליב . קשה להבין' משום מה המונח הזה הוא פסול . בספטמבר ובאוקטובר בוצעה גם באנגליה וגם בצרפת " אבקואציה" של הילדים מאזורי הסכנה ; אבל גם מחוץ לימי מלחמה' כשסכר מים עומד להבקע , או כשבית מט לנפול' מזמינים את התושבים "לפנות" את המקום ; הוא הדין אם פורצת מגפת דבר בגוש של בנינים . ומה היה מצבם של היהודים באירופה המרכזית המזרחית בשנת ? 1936 אף יד אחת לא הורמה לעזרה . קירות מתמוטטים , סכרים מתבקעים — כל צורות המגפה האנטישמית בכל פנה ופנה , ואף יד אחת לא הורמה להגן על הקרבנות , ושום תכנית להגנה עצמית ראויה לשמה אין , אפילו בין הקרבנות עצמם . שני שלישים מהם , לכל הפחות , לפי האומדנה הזהירה ביותר , אם לא היו טעונים "אבוקואציה" מידית , הרי נחוץ היה , על כל פנים ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help