sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:97

כבר נעשו נסיונות להצדיק את שיטת ה"נומרום קלאוזוס" מתור שפע נימוקים ולטעון' כי לא זו בלבד שהיא מותאמת לעיקרון שיווי הזכויות , אלא גם מתבססת עליו . אם כן' למה הם קוראים לה "נומרוס קלאוזוס ? " מוטב שיקראו לה "נציגות פורפורציונאלית של הגזעים בכל מדורי הכלכלה של המדינה . " אם אחד הגזעים מהווה 6 % מכלל האוכלוסים , הרי הענינים יסתדרו בצורה בריאה והוגנת ביותר ( לפי טענה זו , ( אם בני הגזע הזה יהוו 6 % של צבור האכרים , 6 % של הפרולטריון התעשיתי 6 % , של הרופאים ועורכי הדין והעתונאים . אומרים , שזאת תהיה התרופה הבדוקה בפני האנטישמיות , י וגם הדרך היחידה בכדי "לישר" את המבנה הסוציאלי של העם היהודי עצמו ולהחזירו לתיקונו . דרך אגב : הציונים הגרמניים כבר דגלו במשך דור שלם ב"ריבוד מחודש של ( Umsduchtung der ScYichlsu ) "nwnvan וראו בו את האידיאל העיקרי של הציונות ! הם התכוונו בנוסחתם זו להקמת אורגאניזם חברתי יהודי , שיהיה מחולק שכבות שכבות באופן מקביל לסביבה "האריית . " בגרמניה , למשל , יהא במשמעו של דבר , ש 20 % של היהודים יעסקו בחקלאות , — 35 % בתעשיה ובמכרות' פחות מ — 10 % במסחר' ועוד פחות מזה — באומנויות ^ החפשיות . "האריים" המלמדים זכות על "הנומרוס קלאוזוס" טוענים , שהוא מזדהה בהחלט עם עקרון הנציגות הפרופורציונאלית בכלכלה הלאומית : כלומר , ה"נומרוס קלאוזום '' דוקא ! אין זה מעניננו להחליט כאן , אם הנימוק הזה הוא צודק או בלתי צודק . אבל חשוב כאן דבר אחר : הנימוק הזה מוכרח להקסים את הקיבוצים' שההתחרות היהודית "מתבלטת בהן יותר מדי" ' ושביחד עם זה אין השלילה הגלויה של עקרון השויון רצויה להם . מליצות שנבררו באופן מחוכם עשויות לסייע בהרבה להברחת רעיונות תוקפניים , באחת מארצות המערב הנאורות שמע המחבר' שאנשים לימדו זכות על תחבולת ה"נומרוס קלאוזוס" מבחינת "הק 1 נגניאליות

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help