sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:93

יתכן' שטגויעו ? "מוצלחת * כדאית או שאינמ siwni יתגן , ש » יא אפשרית מבחינה אוביקטיבית או שהיא בלתי אפשרית . על כל פנים . התנאי המוקדם להצלחתה הוא — יציאת רוב בנינם ורוב מנינם של היהודים . המסקנה הזאת נכונה , בשינויי נוסח קלים' גם לגבי "לאומיות המיעוט : * בין אם תכנית זו ניתנת להתגשם ובין אם לא — הרי התנאי המוקדם להצלחתה הוא : יציאת רוג בנינם ורוב מנינם של היחודימ . אין המחבר מתכוון בשום פנים להגיד , כי עלינו לעזוב כל תקוה , שנוכל להבטיח בזמן מן הזמנים קיום הוגן ונורמאלי ליהודים באזור הזה של הגולה . להפך : המחבר מאמין עד היום , שהדבר הוא בגדר האפשרות . אבל התנאי המוקדם לכל תקוה שכזו הוא : יציאת רוב בנינם ורוב מנינם של היהודים . שאלה זו פוגעת באופן קשה כל כך ברגישותם של הרבה אנשינו , שהמחבר מרשה לעצמו להעיר כאן הערות אחדות ב"גוף ראשון . * אני מזהיר את אחי היהודים ( אם הם זקוקים עדיין לאזהרה > אני כשלעצמי מטיל ספק בדבר , ( כי שיווי זכויות הוא , במקרה הטוב ביותר , מין נכס שביר מאד , שנוח לאבדו ככלי זכוכית , ושיש לטפל בו ולהכניסו לשימוש מתוד זהירות , מתינות וטאקט . לפני כעשר שנים זכיתי להכיר ג'נטלמן יהודי בפריז , ש"יחוס האבות * שלו על אדמת צרפת הגיע עד המאה השבע עשרה , והמלה "צרפת , " כשהיא חוזרת ונשנית עשר פעמים , היתה לו ל " עשרת הדברות * החקוקות על לוח לבו . הוא לא אמר מעולם יהודי" אלא "איזראליט : " הוא האמין " בכל לבו ובכל מאודו באותה התורה , שהיתר . ידועה לפני שני דורות "איזראליטיים" כתורת "התעודה * ' כלומר — הוא האמין' כי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help