sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:92

זו גם להבא ( שהרי הכל מודים' כי זהו התנאי ההכרחי לקיום נורמאלי . ( אבל כבר ראינו , שבאירופה המזרחית המרכזית אי אפשר להפוך את שויוךהזכויות לדבר שבמציאות בלעדי יציאת המונים רחבת מדות . ביחוד מותנית הטמיעה ביציאת ההמונים . רק לאחר שרוב בנינם ורוב מנינם של היהודים יצא' תוכל השארית , שמספרה יפחת וילך , לקוות שתמצא מסביבה אוירה נוחה לפתרון בעיתה ע"י "התבטלות בששים" סופית ומוחלטת % לא התבטלות מדומה' כאשר בעבר' כשלמדו את שפת "הגויים , " אבל לא סיגלו לעצמם את נוסח הנפש שלהטו אלא ש ה פ ע ם , אפשר' תהיה זאת התמזגות ממשית . כי נסיון העבר הוכיח , שטמיעת היהודים בכל רחבי אירופה המזרחית המרכזית לא היתה אלא אשלית שוא . טמיעה אמתית אינה הצגת "סולו : " היא "דואיט . '' לא סגי בכך , שהיהודי סמוך ובטוח , שנעשה דומה בהחלט לשכנו "הגוי : '' מכרעת כאן השאלה , אט אותו הרושם ישנו גם לשכנו "הגוי . " כל הצטרפות לקיבוץ חדש , או לאומה , או למעמד , או לחוג מסוים אינה תלויה במאמצו הכנה של המצטרף בלבד » אלא , קודם כל ובראש לכל — בשאלה , אם הסביבה החדשה מקבלת אותו . ברור , שהטמיעה היהודית באירופה המזרחית המרכזית נכשלה מבחינה זו : בקרבה את היהודי וה"גוי * ' זה לזה , בהכריחה אותם "להתחכך כתף אל כתף" בנתיבי חיים שונים , אשר לפני כן לא נפגשו בהם מעולם — היא רק הרחיבה את שטח החיכוכים האפשריים . אם כדאי באמת לנסות בטמיעה , בתור פתח לבריחה מן השואה היהודית , הרי יצטרכו להתחיל בנסיון הזה מחדש — ומאל"ף בי"ת . אבל גם חסידיה הנלהבים של הטמיעה ( אם עוד ישנם כאלה בעולם ) נוכחו בודאי מתוך הנסיון , שאין להם שום סיכויים להצלחה , כל עוד לא יחול שנוי רדיקאלי ביחס האחוזיט בין הגזעים באירופה המזרחית המרכוית .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help