sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:90

מצד כל אותן השכבות החברתיות . שהיהודי בא עמן באיזה מגע שהוא , אט כלכלי ואם חביתי . אין כל חשיבות בכך , אם שתי הארצות האלו תתבקשנה , בסופו של דבר , לאשר מחדש את נאמנותן לעיקרון שיווי הזכויות בעביל כל האזרחים ( עיקרון שלא נעדר מעולם מחוקות המדינה שלהן , ( או אם לא תתבקשנה על כך . "הדברים" הם שיכריעו' ורק טפשים או צבועים יכולים להטיל ספק' מה יהא טיבה של הכרעה זו . המחבר נולד ברוסיה , בדור שידע את טעמו של אי השויון לגבי היהודים' וימי נעוריו עברו באוירה של האבקות מתמדת למען שיווי הזכויות . בשנת 1906 השתתף בועידת יהודיט לאומיים , מכל קצוי הקיסרות הרוסית' שהתכנסו בהלסינקי ! שם השתתף בניסוחה של "תכנית הלסיגגפורס ' '' שהכילה דרישה לשויון גמור ומוחלט של זכויות אזרחיות : כל יהודי ויהודי צריף להחשב לאזרח רוסי , השווה לכל יתר האזרחים t יש להכיר ביהדות הרוסית בכללותה בתור לאום השווה לכל יתר הלאומים אשר בתחומי הקיסרות ! שפתו צריכה להיות שוות זכויות לכל יתר השפות' ודתו שווה לכל יתר הכנסיות . היום הוא מוכן לחתום על התכנית הזאת שנית' אבל אין הוא מוכן לסמוך את ידו על שיטה מדינית' אשר תהפוך בהכרח את התכנית הזאת , או אפילו תפיסה הרבה פחות » רהיקה לגת של שיווי הזכויות היהודי , ל"חרנז הנשבר . * לכתב הגאי ספוג צביעות' המכיל תביעות שאיו גהז מ » ש . בשתי דרכים אפשר למצוא פתרון לבעיה היהודית בלי יציאת המונים , כלומר — פתרון המבוסס על ההנחה , כי שיווי הזכויות ניתן להתגשם למעשה : הדרך האחת היא דרך "הטמיעה , " הדרך השניה — " לאומיות המיעוט . *

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help