sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:68

שזרימת החומר האנושי הנוסף אינה כדאית עוד בשביל בית החרושת — אפילו בפולין . יש לשער' כי זוהי הסבה העיקרית לכך . שמשנת 1905 ואילו' וביחוד — משנת 1920 ואילף- החלו לערער בחריפות על זכות היהודים בפולין לתפוס את העמדות הכלכליות' שהיו עד לאותו הזמן בחזקת " מותרות ליהודים . " הנער הכפרי ' בבואו העירה , לא מצא עוד עבודה במטויה ונאלץ לפנות לפרנסות אחרות : ראשית כל , ניסה את מזלו במסחר הקמעוני וברוכלות , במקום שהאנאלפביתיות לא הפריעה לוו והנה הוא מצא , שהמקצועות האלה מלאים יהודים רעבים למחצה . מובן' שזה היה רק צד אחד של הפעולה האבטומאטית שהחלה להתפתח עקב המצב : הואיל ו"סקטור '' אחד בשדה הכלכלה הסיג את גבול משנהו , הרי מוכרחת היתה לבסוף להתעורר תביעה כללית ומרוכזת מצד כל ה"גויים" לכל הפרנסות שהחזיקו בהן היהודים . אין לזה כל שייכות לתיאוריות על "שאט נפש לאומי . ' יש לשער , שגם אלמלא נמצאו יהודים בפולין , היה נערך "מסע צלב * חריף באותה המדד ( . אלא שבהעדר מטרה שאפשר להבחין בה בבירור , היד . לובש צורה פחות מרוכזת של יד פל בכל , '' " במקום ,, יד כל ביהודים . " העובדה העיקרית היא , שלצבור הפולני לא היו מקורות פרנסה מספיקים ו והיהודים , מחמת אלף סבה וסבה , שימשו מטרה אידיאלית ונוחה לאותו המשחק הנושן' שהצרפתים קוראים לו : ote toi de la que je m ' y mette " ) הסתלק מכאן , בכדי שאתפוס את מקומך . ('' בין הנימוקים המרובים האלה ישנו אחד' המשפיע ביותר : יש למעלה משלשה מיליונים יהודים בפולין , שהם 10 % טכלל האוכלומים ושליש שלם מאוכלוסי הכרכים העיקריים . יתכן , שההסבר "הממוכן" שניתן כאן לטרגדיה היהודית בפולין , שיש לה אופי של "התפרצות כחות איתנים" ' הוא נכון כולו או בחלקו ,

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help