sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:57

השאירו שוט עקבות בקלסתר חטמו או א » ילו בצורת עיניו' אבל כל זה איננו חשוב : "התסביך היהודי" כשלעצמו משמש' לסי דעה זו' הוכחה מספקת לאטאוויזם גזעי . אפשר שהדברים האלה הם נכונים , ואפשר שאינם אלא מגדלימ הפורחים באויר * כדאי הדבר' שמומחה לפסיכו פאתולוגיה קיבוצית יחקור היסב את ההשערה הזאת . על היהודים הדבר לא יעשה רושם ! אין לחשוב , שהתגלית , כי ד"ר גבלם הוא מצאצאי רבניפ , תנעם להם ביותר t הרי תגלית זו לא תפחית ולא תגדיל בשום פנים את מצוקתם . מטרתו של המחבר בסטיה זו מעיקר נושאו היא — להבליט את האופי החולני , הקדחתני , השוטף והמשתנה של התופעה' אשר הוא קורא לה "האנטישמיות של בני האדם , " להבדיל מ"אנטישמיות הדברים , " שהיא יציבה , מתמדת ובלתי משתנית — ודוקא משום כך גם נוראה ביותר . מקורה — באותה ההפליה האינסטינקטיבית , שנוהג בה כל אדם נורמלי ' בהבדילו בין "עצמו ובשרו" לבין כל הנכרים העומדים מבחוץ . אין זה רגש שנאה דוקא » אין מן ההכרח , שיהא בו משום שאט נפש אמתי . אפשר- שהנטיה הזאת תהיה במצב של נמנום בתנאים נורמליים , ותישאר רודמת במשך דורות ! היא תתעורר רק לרגל התחרות חריפה לשם איזו טובת הנאה חשובה , כשיש צורך לאדם לבחור בין "אתיר' לבין הנכרי העומד מבחוץ — אז יתעורר חוש ההגנה העצמית . וגם אז אין היא מוכרחת להתלקח בשצף קצף לתבערה אוכלת ( אע"פ שהיא עלולה להתלקח ) % אפשר שתשאר מנומסת ואדיבה כלפי חוץ , אבל ללא רחמים במהותה הפנימית — כפי שראינו בדוגמה הבאלטית ; או שתגיע להשתוללות עועים' כפי שמתרחש לפעמים בפולין . לא הצורה חשובה כאן , אלא הרוח . רוח זו היא — ההכרה הנטועה בלבו של כל "גוי" ' הכרה שאין לעקרה — כי שכנו היהודי אינו "עצמו ובש — " \ וכך יודע כל יהודי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help