sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:55

בקורת- כי סוף סוף הוא טבעי > כי כך נוהג האדם — לבכר את בניו על פני צאצאי שכנו . מובן , ש"אנטישמיות הדברים" נובעת בחשבון האחרון מיחס סובייקטיבי מסוים של בני האדם . ואעפ"כ אין לראות את הקו שנתחם כאן בין שני סוגי שנאת ישראל — של בני האדם ושל הדברים — כהבדל מלאכותי . האנטישמיות של בני האדם היא משטמה פעילה , צורך מתמיד להזיק לגזע השנוא' להשפילו , לראותו מתפתל ונרמס ברגלים . ברור , שהלד רוח תוקפני וסאדיסטי שכזה אי אפשר שיישאר לעולם בנקודת הרתיחה בלב כל חבר וחבר בינוני של הצבור ו מן ההכרח שתהיינה לו תקופות גאות ושפל , תקופות התפרצות — ותנומת חורף , ואפילו בהגיעו לשיא תקפו מפגין אותו רק מיעוט , של העומדים בראש , בכל חריפותו ! הרוב הולד אחריהם בענוותנות ומתענג על המחזה המשעשע . מכיון ש"האנטישמיות של בני האדם * היא בעלת אופי גמיש במדת מה , הרי אפשר לפעמים להלחם בה מתוך קורטוב של הצלחה . כד' למשל , יש יסוד לחכות , שהגרמנים — אומה המחוננת בכשרון מפליא לצייתנות קיבוצית — כשרון המגיע עד לידי גאוניות — יפחיתו את מדת אנטישמיותם , כשיצטוו על כך — אם לא יהיו מרוגזים ע * י נחירה גדולה מדי של "הסיוטים החוזרים . * דומה , שיש דבר מה פאתולוגי בלהט הוולקאני של השנאה הזאת . יהיה שאט הנפש הגזעי חזק כמה שיהיה ! יהיו פשעי ישראל כבדים מנשוא — הרי ברור שהנושא כשלעצמו אין בו כדי להצדיק אפילו אחוז קטן מסופת מערבל שכזו . והנה מתעורר בהכרח חשד , שהיחס הזה מבוסם מתחת להכרה לא על כח דוחה בלבד' אלא גם על כח משיכה : כמשפט הסאדיזם . הקו האופיני בשביל אנטישמיות וולקאנית

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help