sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:53

ההשפעה היהודית , מאשר במחוזות הפולניים הטהורים ; מכאן ראיהשתופעה זו אין לה כמעט כל שייכות אל הרצון להזיק מדעת ליהודים באשר הם יהודים ; אלא שתופעה זו נובעת מעצם טבעה של ההתפתחות . התפתחות זו היתר . מביאה באותה הודאות לידי נישול החנווני הכפרי , גם אילו היד . ארמני או סיני אבל ג מ ק ר ה * הוא יהודי שאין לו לאן ללכת . יתכן , שהיו גם חנוונים נוצריים מועטים באזורים האוקרייניימ האלה , וכי גם הם נאלצו לסגת מפני הסתערותם של הקואופראטיבים . אבל התגר הנוצרי "השבור" נקלט ע"פ רוב במנגנון ההנהלתי של התנועה ! בהיותו מומחה בעל ערן בין אכרים פשוטים , הרי הקואופראטיב יעסיק אותו . את היהודי לא יעסיקו ? העובדה' שאין כל מקום לקליטת התגר היהודי המגושל בתוך חבר המנהלים של קואופראטיב החקלאים' ברורה כל כך , ששום יהודי לא יחלום לעולמ » ל דרישה כה "אבסורדית . " הגם את זאת יש לתאר כאנטי שמיות ? מנהלי התנועה הקואופראטיבית , שרובם — אנשים בעלי השקפות נאורות , יכחישו את האשמה הזאת מתור התמרמרות . חפ יגידו "בפשטות , " שאדם חייב לדאוג לבני עמו תחלה . אותה התופעה , אבל בצורה הרבה יותר רצינית , מתגלית באחת המדינות הבאלטיות ( ואפשר — בכולן . ( האנטישמיות חריםת הגילויימ אינה נסבלת . מה שמתרחש שם הוא — תהליך חברתי הראוי בעצם לשבח : המדינה מעבירה ליריד . בהדרגה , בצורה זו או אחרת , את הנהלתם הישרה פחות או יותר של כל מפעלי התעשיה והמסחר בעלי הערך . היא משלמת לבעליהם מחיר הוגן » או מוטב שנגיד : מחיר פחות או יותר הוגן ! אם בעלי המפעל הם "גויים" ' הרי הט נשארים בדרך כלל בתפקידם . אם יהודים הם — המצב אחר לגמרי : מחליפים אותם בהדרגה ע"י לא יהודים . הפעולה מתגשמת בדרך כלל ללא גסות ובהילות יתרה , אבל בצורה רבת תוצאות . כפי שסיפר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help