sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:46

מרגע עליתו של פילסודסקי לשלטון , בשנת ' 1926 ואפשר — עוד קודם לכן , הותוותה מדיניותה של הקהליה הפולנית ע"י מטרה כבירת ערך זו : לדאוג , שלא תהיה מלחמה על אדמת פולין . ובימים ההם היה במשמעותן של מלים אלו — או שנדמה , כי זוהי משמעותן — "שלא תהיה מלחמה בכלל . " אפשר , שמכל האומות שהיו רודפות שלום במרץ רב ובאופן טבעי — היתה פולין החרדה ביותר לשלום עולמי % לא מחמת אותה הנטיה , הידועה בדרך כלל בשם "םאציפיזם / ' אלא מחמת גורם כביר כח הרבה יותר מן הפאציפיזם , כלומר — מתוך אינטרס אנוכיי ברור ובלתי משתמע לשתי פנים . באותו הזמן עצמו היה כל האזור המזרחי המרכזי של אירופה , המשתרע מריגה אשר על הים הבאלטי ועד קונסטאנצה אשר על שפת הים השחור , נגוע בקדחת צבורית מסוכנת וממארת מאד » והמוקד העיקרי של אינפקציה זו , שפשטה צפונה ונגבה , נמצא בפולין . מובן מאליו , שזה היה המרווה הישךהנושן : קדחת האנטישמיות . מקורו של המדווח — בעובדה הסטאטיסטית , שהיהודים היוו 10 % מכל אוכלוסיה של פולין וקרוב לשליש מאוכלוסיה העירוניים . עובדה זו , שאי אפשר להתחמק ממנה , הרעילה והשחיתה את כל הערכים האזרחיים " ; דמוקראטיר " . באוירה זו היד . פרושה , שבעיריות ווארשה , קראקוב , לודז וכל כרך חשוב אחר , יחלקו הפולנים את השלטון עם היהודים כמעט חלק כחלק : זה היה פירושו של הדבר , או כך הבינוהו הבריות . "שיווי זכויות * ' באוירה זו היד . פירושו , שבכל ענף כלכלי , הדורש קצת השכלה , יכריע וינצח היהודי , התושב העירוני זה שנים רבות , את מתחרו הפולני , בנם או בן בנם של אכרים כבדי בינד ! . או שכך חשבו הבריות . אין כל תועלת בדיבורים על המוסריות הנעלה של "המשחק ההוגן ! " העובדה בעינה עומדת , שקנאתמ של הפולנים והחשש מפני היהודים הרעילו את כל אגירת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help