sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:36

במתינותן . Credo , quia non absurdum ( אני מאמין' כי אין זה אבסורדי . ( אבל קיימת בחיבה אחת באופטימיות זו , שאף המאמין הנלהב ביותר יצטרך לשלול אותה , באופן מוחלט וללא רחמים ! זוהי האמונה' כי סרטךהאנטישמיות ניתן לריפוי ע"י אמצעי אליל , כגון חוקות מדינה ליברליות ופיקוחו של חבר הלאומים . אין ספק , כי כל התקנות המתאימות תוכנסנה כמשפט לחוקות האלה ולספר הברית החדש של חבר הלאומים — ושתקנות אלו תבטחנה שיווי זכויות לכל ללא פגיעה . אבל את גישומן של חוקות המדינה האלה יצטרכו להשאיר בכל ארץ וארץ בידי הממשלה הלאומית שלה ! ושיטות הבחירה הדימוקרטיות תבטחנה' שממשלות אלו תייצגנה בכל הנאמנות את עמדתם האמיתית של ההמונים . ממילא תהיה תלויה הפעלת כל הסעיפים , הקובעים את שיווי הזכויות , בכל הנוגע לזכויות היהודים — בעמדתם של ההמונים האלה . אחר הוא המצב בנוגע למיעוטים אחרים : הללו יושבים ע"פ רוב בשטחים טריטוריאליים רצופים' באזורים או אפילו בקאנטונים , ויש בכחם לדאוג לעצמם במדה מסויימת . לא כן היהודים , המפוזרים בערים ובכפרים שרובם גויים : על כל צעד ושעל , ברחוב , או בחיים הצבוריים , או הפרטיים , תלויים הם ברוב המקומי , אם לשבט ואם לחסד . לטעון , כי בתנאים כאלה אפשר להבטיח איזו תוצאה ממשית שהיא ע"י חוק — מעשה ילדות הוא . quia absurdum Non credo , ( אינני מאמין , כי זהו אבסורד . ( את הצד הזה של השאלה אפשר יהיה להעריך כראוי לו , אם ייזכר הקורא , כי בעיקרון שיווי הזכויות של היהודים כשלעצמו , אפילו באירופה המזרחית המרכזית , אין משום חידוש כלל . להפך : כמעט בכל אחת ואחת מן המדינות האלה — גילו של החוק המכיר בעיקרון הזה הוא בדיוק כגיל המדינה עצמה . רק אוסטריה הונגריה היתה קשישה מחוק השויון היהודי שנתקבל בה ושהוכנס לספר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help