sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:477

לא יעמדו גם בפני שפיכות דמים ורציחות — כמו שאנו רואים בגרמאניה . ' ועל כך חזר 1 'יותר מכולם מתפללים אנשי הייבסקציה ההיטלריס טית לשפיכות דמים' י . 26 ומלשון הפתיחה rp : 1 > pp 1 TTn אל הפרטים , אל ההשמצות והעלילות בעניינים שלא נתבררו , שלא נדרש לבוררם : 'לפני שנה איימו ביריוני הייבס קציה ההיטלריסטית על איש אחד בירושלים ברצח , ולפני חודשים אחדים נמצא בבית מנהל מחלקת העלייה של הסוכנות פגיון מושלך דרך החלון עם כתובת "סרטיפיקאטים" — זה היה לאחר שלא מילאו את כל דרישות הבריתאים לתת להם סרטיפיקאטים למעלה מהמידה' . בן גוריון בדיאלקטיקה שלו 'הפך את הקערה' וטען , ש'מפירי השביתה בפתח תקווה אינם נלחמים על עבודה - איש אינו פוגע בזכות עבודתם , והשונא שלנו הם לא הנערים העלובים האומללים והפחעים הללו , המשוסים על ידי נושאי דגל היטלר בציונות . כל הסיכסוך בפתח תקווה אינו אלא פרובוקאציה מכוונת מצד המיפ לגה הרביזיוניסטית להביא לשפיכות דמים . ' בנאומו בא להעליל לא רק על התנועה כולה , אלא אף לעשות את ז'בוטינסקי גופו היטלראי : ' לאחר שהיטלר עלה לשילטון בגרמאניה בא ז'בוטינסקי לברלין , ותחת מישמר של בריתאים לבושים מדי נאצים הרעים נגד המארכסיסם בציונות ובארץ , 267 וניאץ את תנועת הפועלים מתוך ויכוח עם הקומוניסטים . ולאדימיר היטלר ידע היטב שבבירת גרמאניה זו היא פרובוקאציה פוליטית נגד רוב ציוני גרמאניה . והוא עשה מה שעשה בכוונה ובמחשבה תחילה . ואני לא אתפלא , אם האיש שנעשה בימי פרעות אוקראינה בן בריתו של ראש הפורעים פטליורה - יהיה מחר לבן בריתו של היטלר . ' וכאן בא להשמיץ את 'משה הוגנברג , ' זה 'הוגנברג מרחובות , ' זה משה סמילאנסקי , ולא זה בלבד , אלא אף להזהיר מפני הסכנה , שכאילו נפתחה חזית בכול המיש רדים הארץ ישראליים בגולה : 'רוצים לסגור את הארץ בפני עלייה חלוצית ולתת סרטיפיקאטים רק למפירי שביתה . אנו עומדים עכשיו לפני מע ( 265 לפי 'דבר' י 'קבוצות 'האגרוף , '' 'הביריון * נתארגנו לשם כך . לתעמולה הפרועה של דבוטינסקי נחוצות מהומות בארץ ... מגפי ההוגנברגים וההיטלרים היהודים . ' ... קבוצת ' הביריון' היה עניינה בפעולות הפגנה כלפי חוץ , ואילו הקבוצה האחרת , הקרויה כאן 'האגרוף ' , היתה קבוצה תל אביבית קטנה , שחבריה יצאו להגן על צעירי ופועלי בית '' ר , שכנגדם החלו לפעול בקביעות פלוגות התקפה מאורגנות ( בשם 'הסדרן' או כיויב ) מטעם 'הפועלי או בשם 'הפועל . ' הקבוצה התל אביבית היתה הגנתית מעיקרה ובתכליתה , ולא הותרה לה ולא התירה לעצמה רצועת הצוו הגדול של 'הדר ' , אף על פי שפעלה באווירה של שינאת אימה ואלימות אכז רית . מעולם לא הובא לידיעת הציבור עניין ממשי חמור נגד סדרני ביתיר , ואילו טענות מופלגות אחדות , שהועלו רק על דרך הקישוט התעמולתי באסיפות תעמולה , מעולם לא הוכחו , ודומה שאף לא הגיעו לכלל חקירה מישטרתית . חטאי הקבוצה התל אביבית , אם יש , הם איין ואפס או כאיין ואפס נגד הטאיהן של פלוגות מיוחדות , שפעלו ביד מאורגנת בארץ כולה , ומתוך גילויי אלימות מבישה , כלפי יחידים וקבוצות , בתילבושת ובלא תילבושת , וכלפי מועדונים . אילו ניתן פה לתיקי המישטרה המאנדאטורית , אפשר היה לשמוע מהם משריו על הכמות ועל האיכות של הפגיעות שפגעו הצדדים זה בזה , ולהקבילן לשם השוואה . ידוע יחסו השלילי המוחלט של ראש ביתיר לאלימות בכלל ולאלימות נגד יהודים בפרט . את יחסו זה הוכיח בפקודותיו שלא להיגרר במקרים של פרובו קאציות , וכך אפילו בימי הגסות והזוועות של ההסתה לאחר רצח ארלוזורוב . ז'בוטינסקי התנגד לאלימות אישית , וכך למשל ביקש להדגיש תמיד ( כמו במיכתבו לשלמה ויגודסקי , , ( 1930 . 12 . 22 ש'דווקא משום שאנו מטפחים את הכוח הפיסי זזייבינז אנו לזכור , שהשימוש בו מותר רק במיקרה אחד ויחיד , במיקרה של התגוננות מפני סכנה של ממש . בשום פנים איננו רשאים להשתמש בכוח בעניין של תביעת כבוד אישי בין יהודי לבין אחיו ' . כללו של ז'בוטינסקי היה כדבר שירו ' וגובר כדי למחול ' , וכך המליץ תמיד ( אף במיכתב הנ ל ) לבקש דרך לסליחה הדדית , להעיז ולבקש סליחה . 'כך הייתי אני נוהג ' . מי שאינו מסוגל להבטיח סליחת אחיו 'צריך לצאת מבית'ר ' . ( 266 ועוד לפי 'דואר היום' ;( 1933 . 5 . 19 ) 'לא גילינו אז את הדבר , כי באותו זמן נמצאה הפצצה בבית — בנהלל ' . ההאש מות סתמיות , ואף ההסבר של השתיקה סתמי . הפצצה בנהלל — הכוונה לרצח הילד דויד יעקבי , שנהרג בפצצתם של רוצחים ערביים , ועי' 'דבר . 1932 . 12 . 22 ' , ( 267 נוסח 'דואר היום' ' 'ובאסיפת כביכול ציונית תחת מישמר של יהודים לבושי מדי נאצים ( כאן הם דוגלים בצבע תכלת לבן ) דיבר שם על מילחמה במארכסיסם הגרמאני , פירוש הדבר — פרובוקאציה נגד הציונות הגרמאנית כולה — ולא הצה '' ר . ' לפי ה'יידישה רונדשאר , ( 1933 . 2 . 24 ) שהביא סקירה מפורטת על ההרצאה היו בה ילדים אחדים שעמדו במישמר ולבשו בגדים חומים ' ) הם היו צריכים כבר לישון מזמן . ( ' ועי ' הערה . 300

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help