sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:443

ובכול זאת יש לנו כבר אידיאולוגיה , ששכינתה מרחפת עלינו . חיזיון זה מוכיח , כי האידיאולוגיה אינה נובעת מתוך מוח אחד , אלא מהכרתנו ההמונית ' . בקיצור רב סקר ראש בית"ר את הברור , הקבוע והמוסכם באידיאולוגיה , את העיקר של ' מדינה עברית משני עברי הירדן ' , של העברית , של ה'חד נס : ' 'העיקר הוא ביניין המדינה וכול שאר הדברים נבראו רק בקשר עם זה , ואם נמצא איזה יסוד שאינו נובע משורש זה , נוותר עליו בשם אותו המוניסם' — 'ההבדל היסודי בין תנועתנו לבין תנועות הנוער האחרות ' . אף עיקר הלגיון נתפשט ( עם שמחייב תיקונים בהגשמתו למעשה , ( ואף עקרון העלייה והגיוס לשנתיים יתפתח כראוי . ראש בית"ר ראה לנכון לעמוד עוד ועוד על עקרון 'ההדר הבית"רי' - 'מושג עמוק מאוד' - 'אם לא תעמיד אותו בית"ר בראש כל האידיאולוגיה לא תצליח , שכן בית"ר ומושג הדר חד הוא ' . ראש בית"ר הביע , שחש עצמו נפגע מן השמועות , שלאחרונה באו אל בית"ר אנשים ללא קשר פנימי , אלא מתוך רדיפה אחר 'סרטי פיקאטים ' . ראש בית"ר הזהיר : 'דעו , שאם יבוא רגע , ולשם עקרונות ההדר תיאלץ תנועתנו לוותר על סרטיפיקאטים , תוותר : כי בית"ר אינה נמ כרת . למדו זאת את הקננים , למדו היטב , ואת האנשים שיחשבו אחרת תשלחו מעל פניכם ' . ראש בית"ר העיר בעניין החיקוי שמחקה בית"ר את שאר הסתדרויות הנוער והוא עניין ה'הכש רה ' , שעדיין לא נתגבשה תוכנית של הכשרה אופיינית לבית" ר . לא בבת-אחת תתגבש השיטה הבית"רית על ה'הכשרה ' . ולעניין פלוגות העבודה המתפתחות מאליהן אמר : 'בכינוס דאנציג דובר בפעם הראשונה על פלוגות העבודה , אבל שם היה לנגד עינינו רעיון אחר , והפלוגות נעשו עתה ל" פלוגות" ממשיות - לקיבוצים שיש להם צורות חיים מיוחדות וצרכים מיוחדים . יש להן כבר מסורת משלהן , נטיות , פאטריוטיסם , הנהלה , והן מתפתחות באופן שלא פיללנו קודם . התפתחות זו היא בריאה , ואני מאמין בעתידך . ודאי גרמה העובדה , שהנהלת הפלוגות ראתה הכרח לעצמה לבסס מחנות קבועים לפלוגות , ואף להקים על ידם משקי עזר קטנים , שראש בית"ר יכול להקביל את הפלוגות אל הקיבוצים . ואגב בא לציין על השם של 'אירגון עובדי הצה"ר ובית '' ר / שיש בו משום קבלת פראסיולוגיה זרה : 'הלא הסכמנו , עוד מראשית היווסדה של תנועתנו , כי התואר " עובד" איננו מונופולין של הפועל לבדו , כי כל אדם העושה את תפקידו בזיעת אפיו או במאמצי מוחו הריהו "עובד . '" בהזדמנות של דיון זה יצא ראש בית"ר לברך 'את אחינו הנלחמים בארץ , כי רוחם באמת היא רוח בית"ר . כמה סובלים האנשים שם , והרי ברובם המכריע לא הלכו לדפוק על דלתות ה"הסתדרות , " אשר שם מקבלים כל "נברח" בסבר פנים יפות ' . וללא פגיעה כלל ב'חד נס' חזר ראש בית"ר והזכיר את 'תיקונו של עולם / שלקראתו ייעשו הניס יונות הסוציאליים שלנו ב'מעבדה' הלאומית שלנו - במדינה , מלאחר הקמתה , ולא בתקופת ביניינה . 'פעמים רבות משתוקקת נפש הצעיר למ צוא את הפיתרון גם לשאלות הללו , ואולי יבוא בקרוב הזמן , שניגש לניסוח "תורת המשק והחב רה" לפי השקפת בית"ר . השילטון החליט להציע בקרוב תיסות שונות לעיבוד השאלות הללו . בערים שונות ניצור סימינאריונים , ובהם נכניס את הכוחות המשכילים ... אני מקווה , כי במשך שנה ולכול המאוחר שנתיים נראה כבר את ההתחלה לסוציולוגיה הבית"רית ... הבנויה על יסודות עבריים ' . והיה זה סיכומו של ראש בית"ר להתפתחות האי דיאולוגית בבית"ר : 'לא לכול סעיפי האידיאולוגיה הבית"רית מצאנו את הנוסחה המתאימה , אבל השיטה הולכת ונבנית . פה בווארשה היתה לי כבר פעם אחת הזדמנות להרצות לפני בי ת"רים שבאו מכול המדינה , ואז אמרתי להם , שאת אופייה ומהותה של בית"ר לא נוכל עדיין לקבוע . זהו צמח המתפתח מאליו במרוצת החיים ; רק דעה אחת הבעתי , כי תפקידה של בי

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help