sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:442

עוד עיון בענייני אידיאולוגיה הרצאתו הגדולה של ראש בית"ר במועצה הי תה בשאלת היסודות האידיאולוגיים , לפי בקשת המארגנים . ראש בית"ר פתח : 'חלק גדול של האידיאולוגיה הזאת נוסת כבר . כל אידיאולוגיה מתחילה מספר . לנו אין עדיין ספר זה , יסודות ראציונאליים הן לגבי חלוקת התפקידים , והן לגבי הגראדאציה שביניהם . ובנוגע למיבנה : ' בדאנציג קיבלנו מודוס של גדודים , והגדודים צריכים לכלול את כל שלוש הדרגאות ... החלטה זו לא התגשמה בחיים ... וזקוקה למודיפיקאציות . ' בגין הזכיר לטובה את ההכשרה ב'מוסדות , ' שה קימה בית"ר — בי"ס חקלאי בווילנה , נגרייה בשברשין , מסגרייה בסובאלקי . על שיטתה של ההכשרה קבל פ ר ו פ ס : 'המירוץ אחרי מאות פלוגות של הכשרה הוא חטא שאין לו כפרה . זאת היא דרך לליקבידאציה . ' ההליכה לפי שיטת ' החלוץ' והמישרד הארץ ישראלי לא היתה ראויה מעיקרה , ואף החומר האנושי לא התאים תמיד התאמה מליאה . רמבה מסר את הדין וחשבון הכללי לתקופת העדרו של פרופס , והדי גיש שמשום ריבוי הקננים והחברים הוחלט על דיצינטראליסאציה , שלפיה נמסרו תפקידים איר גוניים חשובים למיפקדות הגליליות . במשך הזמן צורפו על 22 אלף החברים עוד , 7000 והפעולה האירגונית זוקפת לזכותה עריכתן של עשרות מושבות קייץ ומושבת מדריכים מרכזית בז'ילונ קה , קורסים להכשרה הגנתית , אירגונן של פלו גות הכשרה צבאית ( p . w . ) רשמיות , וכן עריכת כינוסים ליובל חמש עשרה שנים לגדודים העבריים , שזכו להדים מרובים . כן ציין את הפעולה התרבותית והסיפרותית הגדולה שנעשתה במדינה עם תחילת הוצאתו של 'מדריך בית"ר , ' ועם הוצאת ספרו של ראש בית"ר - 'קובץ למען הנוער הבית"רי' ( באידיש , ( וחוברתו של קלארמאן על 'שקרו של בן גוריוף , ועוד . ד"ר א"פ ו ו ר ט ס מ א ן מסר על פעולות מישרדו בנציבות - מישרד לשירות הבריאות , שעשה להבט חת מדריכים מתאימים ולסדרים סאניטאריים נאותים . מבין ההחלטות היתה החלטה קובעת לעניין ניהולה של העבודה בעברית , בין בקן ובין בחוץ , תוך כדי החמרה בידיעת הלשון במעבר מדרגה לדרגה . זי ב ו ט י נ ס ק י שיצא יחיד אל החזית החדשה ושקוע היה בשאלות אירגון התנועה , כאילו היתה חדשה , ובעסקי תעמולה , נאומים וכתיבת מאמ דים , ראה הזדמנות לעצמו לבוא אל אישי בית"ר במרכז היהודי הגדול ולשמוע את דופקה של בי ת '' ר מקרוב . בדבריו בא להסביר את עמדתו , אחר ששיבח את בית"ר : 'מי כמוכם דואג לשלימותה של תנועתנו ההרצלאית . ' היו הימים מייד לאחר ההכרזה שהכריז מעיר לודז / עדיין לא היו הדים ברורים של תגובות מכמה וכמה ארצות , ורק ברור היה , שנתפתח ויכוח חריף ביוזמתו של גרוס מאן וחבריו הן בווארשה והן במרכזים אחרים . במועצה זו אמר ראש בית"ר : 'אם הוויכוח הזה יימשך - אדרוש פלביסציט / מישאל עם . / אם רובו של הציבור הצה"רי ייתנגד לעמדתי - אס תלק , אבל אם הרוב יהא בעדי — יהיה הצד השני חייב לוותר . מטרתי היחידה היא אחדות הצה"ר . ' בשום פנים ואופן לא היה מוכן בלב קל לוותר על החברים שהלכו עמו כיברת דרך , ול פיכך הזהיר וחזר והזהיר : 'אני מבקש לא לנהל מילחמה חריפה ... תעשו את זאת בטאקט הד רוש , למען שמש מופת לצה"רים הזקנים . טאקט , טאקט , טאקט .... מוטב יותר ששמי יגודף , משת גנו עליו באופן בלתי מתאים להדר הבית"רי . ' ראש בית"ר הסביר הסבר היסטורי : 'זהו הניסיון השלישי ליצור את התנועה הציונית . את הניסיון הראשון עשה פינסקר , השני - הרצל , ואת הניסיון השלישי - הננו עושים . ' 'תנועת הצה"ר תתפתח ותגדל . היא תהיה קודם רוב בציונות , ואחרי כן הציונות כולה . בית"ר תהיה המחוקק המוסרי והרוחני לכול הנוער העברי ' .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help