sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:424

השאלה , שעמדה לפני הצה"ר או לפני ז'בוטינסקי , אלא השאלה : מהי הצה"ר — ? מיפלגה מדינית עולמית , או אוואנגארד מהפכני 7 העובדה , שראשי בית"ר לא גילו נכונות להתפשר עם המאכסימאליסם לפי נוסחו הארץ ישראלי על חשבונם של הצה"ר וז'בוטינסקי , העלתה טיעון ( א . ציר — קרוב לוודאי : אחימאיר ) על 'חוסר המעוף וההתאבנות של ה"שילטון / " ואפילו גרוע מזה : 'הנערים מהשילטון ... ההולך בעיניים עצומות אחר ז'בוטינסקי' ' ) חזית העם , ( 1932 . 9 . 20 ' , ולעניין זה היה דיסנצ'יק ה'חשוב' שבנערים . ההשקפה המאכסימאליסטית היתה לא רק תיאוריה לגבי הצה"ר , אלא אף נקיטת עמדה בשאלה , שהיתה כבר אקטואלית , בשאלת ה'פי טיציה ' , שז'בוטינסקי ואחרים עמו ראו בה דרך לעורר את העם למחשבה מדינית , ואת מדינאי העולם - לדיון בשאלת עתידה של הציונות . בנושא ה'פיטיציה' כתב ( שם , 5 ו 932 . 7 . ו ) אבא סיקרא / אחימאיר / בלשון מוחלטת : 'בעצם יסוד הפיטיציה מונח רעיון כוזב ' , שהרי 'מעשה אחד של בחור אמיץ לב ... היה מעורר התעניינות בשאלת ארץ ישראל הרבה יותר . ניפוץ שימשייה / זגוגית של חלון / אפילו בצירות ידועה בווארשה , נאמר , יש לו ערך בנידון זה הרבה יותר מפיטיצ יות ' . באותו מאמר הוצהר , שהצה"ר המאכסי מאליסטי יתנגד לפיטיציה , שהיא בגדר פעולה מזיקה מאוד . « ז'בוטינסקי ראה את הצה"ר כאימפריה גדולה , שיש בה מקום לבעלי דעות ומעשים שונים , אלא שיש סייגים . לד"ר ייבין כתב ( 1932 . 8 . 9 ) ז'בו טינסקי : 'קשה למצוא בשורות הציונות כולה אנשים שאכבד ואעריץ אותם , כמו שהנני מכבד ומעריץ את אדוני ואת א . א . / אב" א אחימאיר , / גם בעבור נדיבות הקורבן שבכם וגם בעבור כיש חנכם . אני רואה בכם , וגם במיטב חבריכם הסובלים סבל על קדושת לבם , את מוריי ורבותיי בנוגע למצוות הקורבן העצמי . אבל קדושתכם היא טעות בעיניי , היא מהרסת דברים שהם יקרים בעיניי , היא מחריבה את הביניין שכה עמלתי להקימו ויוצרת במקומו היכל שאינני רוצה בו . לא אלך עמכם . וגם אתם אין לכם הרשות המוסרית ללכת אתי ולהיחשב לחברי המיפלגה שאני משתתף בה , מהרגע שבאתם לידי האמונה , כי כל יסודותיה "הלכו לעולמם ... " ניסיונותיכם להעמיד את השקפתכם בהצה '' ר ובבית"ר במקום ההשקפה הקודמת אינם אלא ניסיונות לגרשני . לו ניצחו ההשקפות האלה , הייתי עוזב את המיפלגה . הצה"ר היא תנועה המיוסדת על דימוק ראטיה מימי המאה י"ט , על ביניין הארץ , על כיבוש עמדות , על חינוך ממלכתי ופאטריציאני . גם אופייה המהפכני , הלגיוני והמצדיק את ה '' ק ראמולה" / ה'מרי' - ברוסית / בשעת הצורך והכושר , הריהו חדור באידיאולוגיה הזאת , וכזה יישאר . ולא - אז אני לא אשאר ' . וליתר בירור נקט ז'בוטינסקי עמדה לעניין ה'פעולות' 1 'אין דברי אלה מכוונים כלפי פעולות אילו שהן : אף אם לא תמיד אסכים לאופן הפעולה או לבחירת הרגע לפעולה , יש הרשות , לפי דעתי , לחבר התנועה , שיעשה על דעת עצמו מעשים , אשר היא , התנועה בתור שכזו , איננה רוצה או איננה יכולה לעשות , בתנאי שלא יעשה אותם תחת דגל התנועה , ובתנאי שלא יתנגדו לחוק המוסרי . זוהי דעתי הפרטית ... והגן אגין על השקפתי זו גם באורגאני השילטון של תנועתנו . לא אגיד , ולא אסכים שאחרים יגידו , כי אין מקום בשורותינו לחברינו העושים יותר מהשיעור הרשמי מחוצה לגדר המחנה הרשמי — כל זמן שעושים בשם אותה השקפה . ואולם לא אזוז אף כמלוא ( 235 רעיון הפיטיציה היה רעיון רב ותק בדעתו של ז'בו טינסקי . כבר בפברואר 1924 כתב לדיר פאול דיאמאנט בווינה על תוכנית העבודה לגוף האקטיביסט החדש , ולשנת 1925 קבע את נזיפעל הפיטיציה . לרעיון זה שב , כשכתב ( 1929 . 9 . 17 ) על דבר הפיטיציה — שתעורר תנועת עם נזמושכת וגדולה . הסוכנות היהודית החליטה להתנגד לפיטיציה , וזאת משום נושאי היוזמה . התנגדות זו הביעה כבר בדצמבר 1932 ( ועי' א '' צ , . s 25 / 2088 שס הערת ח . א . / ארלוזורוב 1 / 'הציונים לא ישתתפו בזה ' 'דרושה פעולה תכופה ותקיפה' נגד פעולת הצהיר . ( riTmn עיתונאי של ד"ר יהושע ייבין . העיתון י 'חזית העם'

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help