sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:380

' ברית הביריוניט' ובית '' רבארץ ישראל אף בהמשך הזמן , משגברה עוד יותר המתיחות בציבוריות היהודית בקשר לדרך האקטיבית , דרך ההפגנות והתגובות , ומשהשפיעה מתיחות זו לרעת עבודתה החינוכית והאירגונית הפנימית של בית" ר , כשהפעילים משכו לפעילות שמחוץ למיסגרת בית" ר , אף אז לא שינה ראש בית" ר מעמדתו החיובית לתגובות אישיות של התנגדות לפעולות , שיש לראותן בלתי ליגאליות , ולעידוד לפעולות ליגאליות , המתפרשות כבלתי ליגאליות , כגון אירגונה של העלייה הבלתי ליגאלית לארץ . בקייץ 1932 עמדה בית"ר בארץ ישראל כאילו נטולת הוד של גבורה . מעשי הגבורה יצאו מבית מדרשו של אחימאיר והגיעו אל הפומבי באמצעותם של חבריו ותלמידיו . הללו החלו מתכנים ' ברית הביריונים ' , אף על פי שלא היתה מיסגר תה של אותה ברית קבועה , והחכירות בה ניידת וחופשית , וכולה - ובייחוד משום נטייתו האישית של אחימאיר - אינה בגדר אירגון , אלא בגדר קשרי-התייחסות חיובית וחופשית אל הפעולה האקטיביסטית , מסביב לשני גרעינים של חברים מעטים , האחד בירושלים , והשני בתל אביב . דומה הדבר , שלא יצלח ניסיון להרכיב את רשימתם של ' אבאנטוריסם - ' יש ויש במאמרו 'על אבאנטוריסם' ( נדפס ב'היינט ' , וארשה , ( 1932 . 2 . 26 עמד ז'בוטינסקי על האבאנ טורה האישית החיובית , ה'אבאנטוריסם הטוב ' , כגון העלייה לארץ ישראל , ללא שימת לב לתחיקה הבריטית נגד היהודים . בו במאמר דן ז'בוטינסקי בהתנגדות לבנטביץ ' , 'מחשובי האנשים בממשלה בכול שנות המדיניות האנטיציונית וה אנטישמית ' , שהשתתף 'באופן אישי' בכול התחיקה המגמתית , ושאל : 'אילו היית צעיר בארץ ישראל וסטודנט באותה אוניברסיטה — מה היית עושה ? כלום היית בשקט משקיף ומאזין , כש הופכים מוסד יהודי לקן נחשים בשביל סנבלטים , למרכז ההרס של התנועה הלאומית וסוכנות לעוזריו של פאספילד ' . ? ... ובו במאמר הדגש , שאם הממשלה מבקשת להקים 'פארלאמנט ' , הרי 'מעצמה מתבקשת האבאנטורה ' . בסיפוק קרא על עמידתם הגאה של האסירים נגד המיפ קד , וציין את גבורתן של שושנה שמעונוביץ ושל רעיה ברמן , ששולחו לבית הסוהר בבית לחם . כיוון שלא תהא אפשרות לציונות להסכים לפ עולתם של הזרים , הרי אין להניח שהיישוב יקבל בדומייה את הגזירות . ואפילו מעטים המוכנים כיום ל'אבאנטורות ' , אין ספק שמיספרם יגדל וילך . 'אנשי היישוב , - זה אחר זה תיגררו אחרי אותה מסילה חדשה . על בשרכם תטעמו את טעמם של בתי הסוהר בעכו ובמוסקוביה = / במיגרש הרוסים בירושלים / בגלל אי תשלום מסים , או אי סבלנות כלפי מישטרה לא-יהודית בתל אביב , ואולי אף בגלל כך שתצפצפו על אורח פוגרומיסט הבא אליכם לביקור ידידותי ובכיסו כבר ספר לבך / רמז לשילס . / במאמר זה , שקראנו בו ביטויים , כגון 'סנבלטים ' , ' צפצפו ' , הזכיר ז'בוטינסקי , ש'מאסר אינו טרא גדיה בשביל אלה הנמצאים בבית הסוהר , וש בהודו בושה היא היום בשביל פאטריוט הגון להישאר בביית ' . וסיים : 'וזה יהיה גם המצב בארץ ישראל - אם אומנם נכון הוא , כי אומת רזיה הננו עדיין . זו היתה הערכתו של ז'בוטינסקי , וממנה לא זז . ( 212 בנטביץ' גילה כל ימי פעילותו בארץ אהבה לערבים . בכרוז נגדו תואר י 'ידיד רוצחי חברון . ' ד'ר י '' ל מאגנס הקאנצלר ה'ברית שלומי' של האוניברסיטה העברית ניהל את מדיניותה ברוח השקפותיו מתוך קנאות . על פעילותו הפוליטית האקטיבית — כאילו היה איש מחתרת 'ברית שלומית' חשאית — נתגלה ממאמריו של בךגודיון על הניסיונות של משא ומתן עם ערבים , ומעדותו של הפרופיסור ע '' א סימון , שנשלח טל ידי מאגנס לגרמאניה , מלאחר עליית היטלר , לעשות שם נגד ' הציונות הלאומנית . ' ביתיר היתה רגישה מאוד בעניין החפת חותה ודרכה של האוניברסיטה , ועיתוני ביתיר היו מגיבים בנושא זה תכופות . בסקצית האקאדימאיס הצה רים היה רוב לחברי ביתיר , מהם מן הפעילים בגולה . ' זקף שלה , שניהלה פעולת הסבר גדולה נגד ה'ברית שלומיות' באוניברסיטה . " בעמוד ממול ו ז'בוטינסקי מגדיר את מעמדה של ביתיר בתורת הסתדרות ליגאלית

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help