sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:343

סיכום נוסף כינוס דאנציג היה כינוס חשוב : מוקד לחילוף דעות ולהתנגשות דעות . תנועת הנוער לא ויתרה על שום בית"רי המבקש להיות בית"רי , ולו עד יומו האחרון . תנועת הנוער לא ויתרה לברית הצה"ר , ולא הניחה לה זכות ההוצאה של בית"רי ללא הסכמת בית"ר . בית" ר לא קיבלה את העקרון של 'עלייה - זכות / ונמנעה להסתכן בפתיחת פירצה , שתקרא לחלשי דעת ולקארייריסטים , ותגרור מבוכה והתרוצצות בשורות . הכינוס קיבל עקרון של כינוס עולמי , נבחר למחצה וממונה למחצה . היה בכך שינוי גדול כנגד ההחלטה בפגישה העולמית בווארשה , ובשינוי זה לא היה כדי לסכן את המישמעת בבית'' ר , ובוודאי לא בחייו של ראש בית" ר , ואף לא כדי לסכן את מגמתו של כינוס עולמי , או את יעילותו , ובכול זאת היה בו מן המוזר במישטר המחייב את המינויים מלמעלה למטה . היה בו אף בנותן חשש , שמא תיגרם התרוצצות בקן נגד המפקד או המיפקדה , שתמצא לה ביטוי בדרך של בחירות הפגנתיות . הכינוס סמך את ידו על הצעת המיפקדה העליונה לגדוד גדודים בבית" ר , שבתוכם צרורות מכול הדרגות - יחידה קבועה בחיי בית '' ר ומרכז קבוע לגעגועים ולגאווה לכול החברים במשך שנים . רעיון זה לא היה בר קיום מעיקרו של דבר בתנאי בית '' ר על כל השוני שבקנניה , מבחינת הגיל , המין , הרמה התרבותית , הוותק בבית" ר , ועל כל המוביליות שבחבירות בבית"ר , אפילו עד לעלייה המצופה לארץ ישראל . אף שיטת הגדודים בארץ ישראל כיחידה קבועה , כגון יחידה צבאית , שומרת מסורתה ותפארתה , לא יכלה לעמוד לימים , ומתחילתה נוסתה במיבחנים קשים מטעמים דומים של שוני בהרכב החברים , מוביליות , וכיו '' ב , ואפילו מלכתחילה הושתתו רק על גילאי דרגה ג' וד . ' אף הגדודים הללו לא יכלו להגיע לידי חיווי של יחידות 'היסטוריות' וגדודי ה'נשרים' שסופחו על ידם הועמדו לאחר שנים מעטות בגדודים מיוחדים - בדרגות נפרדות . בייחוד נשברה החטיבתיות של גדודי ארץ ישראל משום ההכרח לייחד פלוגות לענפים מיקצועיים , לפלוגה הימית , לתיזמורת , לעזרה ראשונה , וכיו"ב . נתגלה ההכרח להבדיל את ה'נשרים' מן ה'פרטים' ( שהם המבוגרים ) ולא רק בתוכנית , ( 1931 . 4 . 15 ) על פי כתובתו של י . נחנאלי רוטמאן בלבוב , ביקש להדגיש בכול לשון את הקשר ההדוק שבין בית'ר לבין הצה'ר : 'הנני כותב מדאנציג , באמצע הוויכוחים של ועידת בית'ר . בכול מלה והגה שהובעו כאן שמעתי הד נמרץ של רות האחווה המקשרת את ביתיר והצהיר , אלה שתי הזרועות של הגוף האחד , אלה שני הלוחות , אשר עליהם חרותה התורה האתת של הרעיון ההרצלאי . כל בן צה * ר קשיש יזכור , כי בני ביח '' ר הם אחיו הצעירים . כל בן ביתיר יזכור , כי איננו אלא חניך המתכונן לתפוס את מקומו בשורות התנועה ההרצלאית , היא הצהיר . אני דורש אחדות ואחווה , יחסי אבירות והארנזו ניה . תמיכה הדדית במילחמתנו המשותפת . ' התקנון שעובד בדאנציג איחד את שני העקרונות , השואפים לביטוי בחיי אירגוננו המורכב — אירגון שהוא "תנועה" מצד אחד , צבא ואסכולה מצד שני . שני העקרונות הם בחירה המונית ושילטון צבאי . לכינוס העולמי ישלחו המוני בית '' ר את נבחריהם , והנבחרים האלה יבחרו את ראש בית" ר עם קציני שילטונו להנהלה ואת שופט בית '' ר להשגחה ולביקורת . אבל המפקדים כולם החל מנציבי בית" ר הארציים ועד ראשי הצרורות והגדודים , יתמנו מלמעלה למטה , ורשות ניתנה לכול בית '' רי לפנות אל שופט בית"ר , והשופט יבדוק את תלונת הבית"רי ויביע את דעתו לראש בית"ר ... בית"ר התבגרה והינה עומדת על מיפתן חיי בוגר , חיי מיפעל וכיבוש . לא תישכח מלבנו זכותם של אלה , אשר לפני שבע שנים יצרו את הגרעין הראשון לברית תרומפלדור ואשר ניהלוה עד עתה . והיום מתחילה לפנינו התקופה השנייה לחיי בית"ר . התקופה המוחלטת , אשר על פי מסקנותיה ישפטו דורות העתיד את טיבו של הדור הזה . '

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help