sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:333

שרה המיקצועית בכובד ראש . אל ההכשרה המיקצועית אין צריך לקבל אלא את אלה שגמ רו שתי ההכשרות האחרות ' . בשביל ארץ ישראל ראוי כמעט כל מיקצוע , ולא רק החקלאות . ' להכשרה המיקצועית נודע כמו-כן ערך חינוכי - התרגלות החבר לעבוד בתנאים קשים ובעבודות קשות ' . ההכשרה המיקצועית צריכה להיות חובה על כל החברים , וזו צריכה להתנהל בהנהלת שילטונות בית"ר ובפקודתם . הרב ס ג ל ו ב י ץ / שנכח בישיבה , שאל בנוגע לכשרות במוסדות ההכשרה של בית"ר , וקיבל את תשובתו של ד י ס ג צ' י ק על חובת השמירה של הכשרות במוסדות המתנהלים על ידי בית"ר . דיסנצ'יק הביע את התנגדותו לשלוח ברכה ל'רודי גל' בפאריס , משום שנולדה תוך כדי פרישה מבית" ר , ועלולה להפריע בהתחרותה להתפתחות בית"ר . בית"ר עצמה צריכה להקים בכול הארצות את פלוגותיה הימיות . אייזיק ר מ ב ה ( פולין ) התנגד לשלושת הניסיו נות , שעשו שלושת המרצים להעדיף כל אחד ואחד את ההכשרה 'שלו ' . לפי ראש בית"ר ההכשרה ההגנתית קודמת אף לעברית . התיסה שבא לייצג רמבה . 'כל שלוש ההכשרות הן שוות בערכן ובחשיבותן בחינוך בית"ר ' , ואם להבחין הבחנות — הראשונה היא התרבותית . רמבה העיר בעניין שיטת ההוראה , וביקש להעדיף את ה'שיחות' על ה'הרצאות . ' כן הדגיש את תשיבו תה של שאלת העיברור , וסיים בנושא החינוך הצבאי : 'יש סבורים , שבית"ר צריכה להיות כולה מיליטאריסטית . אין הדבר נכון , שהרי בארצות שהחומר האנושי שבהן אינו עומד על הגובה התרבותי הנחוץ עלול לבוא בדרך הניהול המיליטאריסטי טישטוש של המושגים ' . ד"ר קפל בא להסביר את עמדתה של ליברטאל בעניין החינוך היעיל ביותר לבית"ר . 'אל נשכח , שיכולים אנו , נגד רצוננו , לחנך יהודי גיטו דוברי עברית . עלינו ליצור טיפוס חדש , שאינו מקדיש את כל מרצו לפילפול והבלים ' . דווקא בדרך לימודה של ההיסטוריה נלמד את המציאות שלנו , ולא נרקיע בפאנטאסיות . על שווי ערכן של שלוש ההכשרות התעכבו צבי פ יי נבר ג ( ליטא , ( מרדכי אולמרט ( סין , ( יוליוס גרוס ( צ'ס"ר , ( ואף ירמיהו הלפרן , שהוסיף לדיונים המופשטים כמה הבחנות ענייניות , כגון הצורך ללימוד השימוש בנשק תם , מצד אחד , ושטעות היא 'לחשוב שבית"ר היא אוניברסיטה לאינטליגנציה עברית ' , מצד שני . מעין חידוש לכאורה היה בהנחתו המודגשת , ש'אין להשמיד על ידי חינוך מיליטאריסטי את אינדי בידואליותו של הבית"רי ' . 'ביסוד אירגוננו יש להניח את הפארטיזאניות ולא את הצבאיות הטהורה ' . צירים רבים נצטרפו לוויכוח והעירו הערות חשובות לגופם של נושאי הדיון . יוסף כ ר ו ס ט ( פולין ) האיר לגבי המצב למעשה בתחום ההשכלה ועל הקושי בתוכנית אחידה לחברים ברמה תרבותית שונה . אף הוא העדיף את ה'שיחות' על ה ' הרצאות ' . ו י י ס ב ר ג ( דאנציג ) הניח : אין בחירת מיקצוע לפי פקודה , אלא לפי בחינת כישרונות מטעם ועדות מיוחדות . משה ג ו לד ( פולין ) העיר על הרמה הפרימיטיבית בחינוך הצבאי , ודרש את הקמת בית הספר למדריכים . דוב אזגוד ( פולין ) ראה בהכשרה המיקצועית גורם להבראת הכלכלה של העם . הוא התנגד לקבלתם של חברים לבית '' ר ישר לדרגה ג ' . אליהו ג ל עז ר ( דאנציג ) התריע נגד חיפוש מומים והדגשת חסרונות קטנים , הע דיף לראות את האחידות שבכלל פעילותה של בית"ר , והציע להעשיר את התוכנית המעשית באמצעות שיטה נרחבת של טיולים . יחזקאל די לי ו ן ( ליטא ) התעכב על ערכה הסגולי של כל הכשרה והכשרה , שאינה בבחינת עולם בפני עצמה . צדיק ( גרמאניה ) ראה את התיסה של ליברטאל על תפקיד החינוך הבית"רי ליצור ' אזרת פוטנציאלי של המדינה היהודית ואת החלוץ לשירות העם' כתיסה החלה על כל הציו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help