sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:257

להתגשמותו באירגון הצבאי הלאומי . תלמידיו בבית הספר למדריכים , מהם הגיעו לדרגה עילאית של התמסרות שלימה לענייני הכלל . אם למדו את ההלכה , הרעיון והשאיפה , מפיו של ז'בוטינסקי , את המעשה - החלו ללמוד מפיו של אחימאיר , המשפיע עליהם במישרין בכנותו ובצניעותו . האות הראשון ניתן - ודווקא לא מכוחו של אחימאיר , אלא מכוח כוחו - בהפגנה הגדולה בתישעה באב תרפ"ט . המערכה הראשונה , על תגובותיה בתוך הנוער , בתוך המחנה הציוני , בתוך היישוב , בתוך המדיניות הבריטית , הוכיחה , שב דרך המרדנות הפעילה והמתמדת תהא אפשרות לגבש את הרצון הלאומי של היישוב ולהמריץ בו דם של עם מדיני המבקש עצמאות ושילטון בארצו . שתי היה אחימאיר במחיצתם של חולמים אמי צים כאורי צבי גרינברג , המשורר הבוער באש ציון , וכד"ר יהושע ייבין , הפובליציסטן חם הלב ואיש האמונה השלימה . עליהם השפיע ומהם ספג . אורי צבי בא באב אלול תרפ"ט לשיר את שיר 'אזור מגן ולנאום את 'נאום בן הדם' על סיקריקין ועל תפילה ברובה , ועל צבא בר גיורא בלי בר גיורא , ועל דרכו שבחר בו 'באכזב אהבה למולדת : להיות כסנה הבוער בעירת הגוף בדמו , עד אשר יבוא המכבה . ' בפאתוס ברוחם של הנביאים התמרד אורי צבי על ש'נמ שלנו לכבשים / וקרא את קריאתו שלא נשמעה כמותה אף לא בשירי הזעם של ביאליק ואף לא בשירי הנקמה של טשרנירזובסקי : שהרי המוטו לשירתו בימי דמים הוא מילחמה עם האלוהים נגד השטן / ותגובותיו העיתונאיות בכלל , היו מלאים מישפטים חריפים , ( וכך היה מקובל בכלל בעיתונות בארץ ישראל . ( אחימאיר שולל המארכסיםם , ולימים בעל המדור 'אנטימא' ( אנטי מארכסיסם , ( שתתקשט כ'פאשיסטך התקשט בנוצות לא שלו , ורק מליץ היה , ממש כמו שהעז לומר עליו ז'בוטינסקי . עם זאת ראוי להעיר , ובייחוד לבני דור חדש , שדחליל הפאשיסס לא נראה בימים ההם כ'שד נורא כל כך . ' מוסוליני , שנתן עבודה לכול העם , שקבע סדר ומישמעת בחיי המדינה , שפיאר את עברו של העם וקרא אותו למאמץ כללי למען העתיד , היה מקובל מאוד על רבי המדינות , ומהם אף סוציאליסטים . רבים השכימו לפתחו , ובכללם אף גאנדי , ובכללם — יהודים ומנהיגים ציו ניים . דווקא ז'בוטינסקי נמנע מלקבל את ההצעות לבקר אצל מוסוליני . ביישוב נמצאו רבים , שראו בפאשיסם כוח עולה , שיש לנו מה ללמוד ממנו ( איתמר בן אב , " י משה כרמון , ואחרים . ( היהודים באיטאליה שבעו נחת וכבוד בשילטונו של מוסוליני , עד שאימץ במירוץ התמורות הבינלאומיות את תורת הגזע . מאות סטודנטים יהודיים מכול העולם , ובכללם רבים מאוד מארץ ישראל , ובכללם רבים מאוד אף סוציאליס טיס , מצאו באיטאליה את ה'אלמה מאטר' שלהם . ברצון נתקבלו שליחי איטאליה להורות איטאלקית בארץ ישראל . ממשלת איטאליה לא התנכרה למטרות הציונות . הפאשיסם לא חייב את אחימאיה או את מישהו במחנה הציוני , להתרפס , לקבל מרות , לשחף פעולה , לשבת באינטדנאציונאל כולשהו , או בוועידות , כדי להחליט בענייני עולם לפי עקרונות פאשיסטיים דוגמא טיינז , או כיו '' ב . הפאשיסם היה כולו גידול איטאלקי , מהפיכה שכמעט לא עלתה בדם , ושעם כל החומרה שבה נתנה חופש גדול פי כמה וכמה מהחופש שבעולם הקומוניסטי , שממנו למד מוסוליני את דרכיו ואת אמצעיו . הפאשיסם לא חייב את המחנה הציוני למתן תרומות , לא דרש מישלוח בריגאדות , ואילו אף הדיקטאטור הקומוניסטי לא פיקפק מלשלוח למוסר ליני נפט בימי מילחמת חבש . ועי' לעיל הערה . 72 לא נתכוונו הדברים לשמש הערכה לפאשיסם או הצדקה לו , אלא הסבר בלבד להשתקפות המציאות הפוליטית באיטאליה בעיניהם של רבים למדי , שלא נשתעבדו לשיגרה הסוציאליסטית והם דווקא אישים מחוגים שונים , מהם ליביראלים .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help