sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:193

למיפקדה הראשית ' . 'הקשר היחיד שיש בינינו למיפקדה היא האינפורמאציה על ידי פקודות הסדר הכלליות שמקבלים אחת לשבוע . קציני המיפקדה הראשית אינם מבקרים אותנו בעבודה לחוות את דעותיהם , ואינם מזמינים אותנו לישי בותיהם ' . ודאי הכאיב לו מאוד הדבר האחרון . הפעולות של בית הספר למדריכים נשתלבו במי דה מרובה עם הפעולות של בית"ר . כך השתתף בית הספר בתימרונים המשותפים שערך בוקס באום , מהמיפקדה הראשית , לגדודים , 42 , 41 וכך נערכו בתיאום הבחינות בבית הספר , שתוצאותיהן פורסמו רשמית ( פק' . 7 . 7 ו 4 ו , ( 1929 . 7 . והוא הדבר לגבי הבחינות האחרות 2 . 7 ) ו . ( 1929 > » . בית"ר חגגה בטכס רשמי את סיום המחזור הראשון בבית הספר למדריכים , וארבה המפקד הראשי , נאם בו , ונתן לתישעה בית '' רים את התואר של שרי חמישים מדרגה ב' ( פק' . ( 1930 . 1 . 6 בחודש מארס 1930 היה סיום המחזור של המדריכות 2 — קצינות , ו 8 מדריכות — מהן 5 שקיבלו תעודות זמניות . חלק מהקצינים הללו נסעו לחוץ לארץ לשם השתלמות , חלק אחר לא היה מסוגל להצטרף לעבודה אקטיבית משום תנאי עבודתם הפרטית , ורק מעטים אפוא נשתלבו בתוך העבודה . ברם , משהגיעה השעה להכריז על פתיחת מחזור שני לבית הספר למדריכים , ובו דין קדימה לביתי רים , ובייחוד לעולים חדשים , הודע בו בזמן , ( 1930 . 4 . 27 ) שירמיהו הלפרן שוחרר משורות בית"ר בארץ-ישראל , לפי החלטה פה אחד במיפקדה הראשית . כמפקד בית הספר מונה ( 1930 . 6 . 15 ) כוגן , וכסגנו רוזנברג . למחזור זה נתקבלו ( 1930 . 7 . 6 ) גומרי קורס סמלים . קורסים לסמלים ( סגני מפקדים ) קויימו בתל אביב ובי תשלים , והללו פעלו לפי תוכנית מוגבלת ובקורס מהיר . את הקורס בתל אביב סיימו . 20 ביה"ס למדריכי בית"ר היה ניסיון ראשון להקים את מוסדות ההכשרה למדריכי בית"ר , לקציניה ולסמליה , ועברו עליו גילגולים וקשיים למעלה מהרגיל אף לגבי ניסיונות ראשונים . הקושי הג דול היה בשאלת האינטגראציה של בית הספר בתוך בית"ר , כשבית"ר לא היתה מסוגלת לוותר על פעילותם של תלמידי בית הספר אף במשך תקופת הלימודים בו . ודאי היו אף קשיים אישיים , ונתעוררו שאלות של היירארכיה ומיש מעת , בייחוד משום יתר פעלתנותו של הלפרן , ומשום היקפן של תוכניותיו המרובות . הלפרן לא הסתפק בפעולה ובהישגים בבית" ר הארץ ישראלית , וביקש להבטיח לשיטותיו מעמד של כבוד וקבע בתוכנית פעולתו של הנוער בארץ ישראל , ואף בגולה , בכלל . האידיאולוגיה ' הצבאית' שלו הביאה אותו , ועוד יותר את חבריו תלמידיו , לתחילת הפעולה וההתארגנות של יחידות הגנה , שמהן יצא ונתפתח האירגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל . על יסוד ניסיונו בבית הספר למדריכים יצא הלפרן להרצות בכינוס העולמי הראשון בדאנציג ולפעול למען החינוך הצבאי בנוער העברי . על יסוד ניסיונו זה ייסד וקיים בתי ספר למדריכים , ולסמלים , בארצות שונות , ובכוח ניסיונו זה הביא תנופה לכול החינוך הטרום צבאי של בית"ר בעולם . בית הספר למדריכים בתל אביב נתן למעשה מעט מדריכים לעבודה האירגונית והחינוכית בבי ת" ר גופה , ברם לא לפי חשבון זה עומד ערכו בתנועת . בו היתה חממה לרעיונות האקטיביסם הציוני החדש , ובו בשלו וחוסנו ראשוני החיילים של המרד העברי . ( 95 הבחינות לפני סיום בית הספר למדריכים היו קפדניות , ובכללן אף בחינות באנאטוחיה , פיסיולוגיה , שימוש בנשק . עם הבוחנים היו ! מנחם ארבר והדיר פתיליה התוצאות היו טובות למעלה מהמשוער , והלפת היה מאושר וגאה מאוד ( עדות פעמוני . (

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help