sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:188

הנתונים את הבטחתו . ב 929 . 7 . 9 ו כתב ז'בוטינסקי את 'מחשבותיו' בעניין זה לארבר : ' נדמה לי , כי אם מצד אחד מוכרחים אנחנו לשמור על אחדות בית" ר בארץ-ישראל ועל שלימות המישמעת ושילטון המיפקדה הראשית , יש להביא בחשבון מצד אחה כי חייה של קבוצת בניימינה , ושל יתר העולים מהסוג הזה שיבואו בקרוב , הם שונים מחיי בית" ר הרגילים ; ושנית - כי אולי באמת טוב יהיה , אם נמסור את עניין ההדרכה של העולים החקלאיים , בגדר המישמעת הכללית , בידי קבוצה זו , שיש לה ניסיון . ' כך ניסה ז'בוטינסקי 'לרכך ' את הצד השני , ולמצוא איזה 'מודוס ויוונדי' בלא לוותר בשום פנים על קבוצת 'מנורה , ' שתנאי עבודתם ומסי רותם החלוצית וכינותם דיברו אל לבו . ודאי ראה את השאלה האירגונית על בסיס רחב מאוד , על בסיס היחסים בתנועה בכללותה , שהרי אף עניין היחסים בין הצה"ר לבין בית"ר 'עניין עדין הוא . איני רוצה לא כשיעבוד ולא בפירוד' ( מיכתבו של ז'בוטינסקי לארבר מיום . ( 1929 . 7 . 18 פרניק , מזכיר 'דרגת העובדים על יד בית"ר , ' בניימינה , חזר וכתב ( 1929 . 7 . 21 ) למיפקדה העליונה בריגה : ' דרגת העובדים מקלטת את כל עולי בית"ר , כי כל העולים צריכים להתיישב בארץ על יסוד של עבודה עצמית . גם ההתיישבות בעתיד תהיה על יסוד של עבודה עצמית — — — . ' מימין 1 בית הספר למדריכים . משמאל למטלה : מיכתב הלפרן לאב"א אחימאיר . משמאל למטה : ראשי פרקים לחוקת בית הספר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help