sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:185

' מוניסם' של התיישבות בבניימינה התמידה הקבוצה 'מנורה' בפעולתה במשך כל שנת . 1929 תנאי העבודה הוסיפו להיות קשים . אף כאן לא היתה העבודה מליאה , אלא שבכול זאת ניתן כאן לחברים איזה מינימום של שלוש ארוחות - לרוב דלות למדי - בכוח מאמצו וכישרונו המשקי של צבי אביעזר . אחר התנגשות אלימה עם אנשי הלישכה - לישכת העבודה — בבניימינה , הגיעו ימים של ' שלום ביית . ' אנשי 'מנורה' והריביזיוניסטים יחד עם אנשי 'אחדות העבודה' היוו את מחצית החברים במקום , ונטלו חלק פעיל במועצת הפועלים ובעבודת הלישכה . גרשון שץ היה השליח אל ה'הסתדרות / והוסיף לגלות כאן את פעלתנותו המסורה ללא שיור . ה'הסתדרות' בבניימינה היתה רק סניף קטן ונידח ב ' הסתדרות . ' יחסי המקום לא היה להם מישקל גדול ביחסים שבין הצה '' ר לבין ה'הסתדרות' בארץ בכלל . עם עלייתו של הכוח הצה '' רי כבר החלו חוששים מפניו הן מצד 'אחדות העבודה' והן מצד 'הפועל הצעיר . ' אומנם מתחילה נתקבלו כרגיל בליגלוג , כגון לשון הפיזמון של ' הפועל הצעיר : ' 'וגם הריביזיוניסטים , טובי הפוטבוליסטים , גם הופיעו במצע : חה , חה , חה . ' החששות הללו כמעט שלא הורגשו בבניימינה גופה , ולא השפיעו דבר על עמדתם של החברים ב'מנורה ' . דוב הרלב הביא את דברה של 'מנורה' בבניימינה לז'בוטינסקי בשיחה מיוחדת עמו , וכתב ( 1929 . 4 . 8 ) ל : 1 ' כפי שנדברנו בחדרה שולחים אנו לך את תמצית הסיכסוך בינינו ובין הברית תרומפלדור הארץ ישראלית . באותו זמן , שלברית תרומפלדור בגולה יש התפקיד להכין ולהכשיר חומר חלוצי בשביל ארץ-ישראל בכול שלוש הדרגות , עלינו מוטל להגשים בחיים את זה למה שחינכונו והכשירונו בגולה . ובכן מצאנו לנחוץ להדגיש את ההבדל הזה , וזה התבטא ביצירת דרגה ד / דרגת העובדים של בית '' ר , שבה נכנסים כל החבריס שגמרו הכשרתם בגולה ונכנסים באופן אקטיבי לביניין הארץ . כדי לברר לך דרכי דרגת העובדים כמו שאנו חושבים אותן , שולחים אנו לך מאמר , שהודפס גם ב'איגרת' לפני הוועידה העולמית = / הפגישה העולמית הראשונה בווארשה . / כדי למלא תפקידנו ולקלוט החברים מהגולה יש לנו גם תוכנית ברורה , שנברר אותה לך בהזדמנות , אבל זה כרגע לא שייך לבירור הסיכסוך בינינו ובין בית"ר הארץ ישראלית . ' מגמתו של המאמר לברר מהו למעשה תפקידו של אותו חלוץ כל בו , שהוא החלוץ הבית"רי . 'אנו תושבים , שכרגע תפקידנו העברת הנוער מהעיר לכפר , מעבודה בלתי פרודוקטיבית לעבודה פרודוקטי בית , ובפרט שמירה על העבודה העברית במושבה . אומנם צריכים להשתדל למצוא קשר בין מילוי התפקיד הזה ובין דרישות כל פרט ופרט , ויצירת דרגת העובדים עוזרת ליצור את הקשר הזה . פרק כב 'מנורה' תובעת דרגה ד' - דרגת עול י בית"ר

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help