sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:135

מאנשי 'הפועל הצעיר ' , וא '' ד גורדון רבם : ... ' דרישת עבודה עצמית בארץ אינה רק שאלה סוציאלית , אלא שאלה לאומית עמוקה ... כל אדם לכתחילה משתדל לא לעבוד עבודה פיסית כל כך קשה , וילדיו בוודאי ישתדל לסדר באופן שלא יצטרכו לעבוד . — כל זה אין כן בהתיישבות פועלים . פועל מתיישב על קרקע לאומית של הקק"ל , וגם חותם חוזה שמחייבו לשמור על הפרינציפ של העבודה העצמית ... היות שאסור לו לקחת פועל , הוא מחנך את ילדיו באופן שיוכלו לעזור לו , ולאחר כך — למלא את מקומו . וזהו פרוצס חשוב מאוד , שהדור השני יישאר בחקלאות . באופן כזה נוצר מעמד איכרים , שרק ביצירתו מובטח לנו ביניין ארץ ישראל בתור ארץ ישראל נורמאלית . מכול העובדות האלה אנו רואים , שהשאיפות שלנו הן צריכות להיות אידנ טיות עם שאיפות כל ציבור הפועלים , ואם מישהו בשורותינו מתנגד לתנועת הפועלים הוא מתנגד לביניין הארץ , היות שהם דברים אידנטיים . ' ... ובמיכתב לחוברת הקרובה של 'משואות ' ( 1928 . 12 . 10 ) הוסיף דוב הרלב להסביר את השקפותיו , וכפי שכתב : 'הן לא רק עמדה פרטית , אלא עמדת דרגת העובדים בשאלות אלו : ' ' ראשית כל צריך להיות ברור , שברית תרומפלדור צריכה לחנך חברים שבארץ יהיו פועלים . זהו התפקיד הראשון והחשוב ביותר . אנחנו צריכים לקחת עלינו זאת , מפני שזה התפקיד הכי קשה . איננו צריכים לחנך בשביל ארץ ישראל רופאים , עורכי דין , וכול מיני אומנויות חופשיות . זה יווצר מאליו בלי התאמצות . עלינו מוטלת החובה ליצור ( זה ) מה שחסר בעם ישראל , וזה העובד החקלאי שהוא הוא הערבון להתגשמות הציונות . אחרת זה אצל הפועל . האינטרסים שלו כולם לאומיים . הוא מוכרח ללחום בעד עבודה עברית , מפני שזאת שאלת קיום בשבילו ... אם העלייה החלוצית תהיה רביזיוניסטית — הסתדרות העוב דים הכללית מאליה תעבור לידינו , אבל אף פעם אץ צריך לשכוח , ששינאה נגד הפועל בארץ זוהי שינאה נגד עבודה לאומית טהורה , אפילו אם זו מכוסה בסיסמאות זרות שאפשר לדתפך . לא מתפקידנו לבדוק התאמתן ועיקביותן של השקפות על זהות גמורה עם מעמד הפועלים , בהשפעתן של דעות - אידיאליסטיות ורומאנ טיות - שהילכו בימים ההם בארץ ישראל ובכול המחנה הציוני בעולם . חשוב לנו לדעת היכן עמדו החברים העולים מלאטביה , ולהיווכח , שאומנם היה קיים חייץ אידיאולוגי בין קבוצה זו לבין בית" ר , אפילו בלאטביה . אומנם התנועה , ואולי קודם כל ז'בוטינסקי , לא היו מוכנים לוותר על האידיאליסטים הנאמנים והנפלאים הללו , וביק שו למצוא אליהם דרכים . ' מנורה' בנ"מינה . 1928 , עומדים משמאל לימין י הלל צור , גרשון שץ , דוב הרלב , אלכסנדר בךדויד , דויד רא פאפורט , צבי אביעזר . יוש בים משמאל לימין : אפרים סטקלוב , שלמה קרפינקס , צבי בן יעקב

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help