sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:121

של אנשי ביל" ו , ואחר שכינה כל מסתלק מן התנועה הציונית בכינוי 'בוגד אבי בוגדים . ' ובמיוחד אל הנוער הבית"רי : 'אל תשכחו , אתם תלמידי תרומפלדור , את אשר שכחו לדאבוני רבים ממחנה החלוציות : כי תנועתכם היא תנו עת עמלים , לא תנועת "פועלים . " שגיא ורחב הוא מושג החלוץ ממושג הפועל . ' ובאותו זמן כבר הכין את 'מגילת הגדוד , ' וכאן הקדים והביא את דברי תרומפלרור : 'חלוץ אין לו פרצוף מע מדי או מיקצועי . חלוץ הוא כעין בול של ברזל היולי וגולמי הניתן לאומה למען תעשה ממנו מה שחסר לה . ' ... ומפיו של תרומפלדור קרא אל החלוץ הבית"ת : 'קריאת תרומפלדור היא קרי אה לקורבן אין סוף , לא להטבת מצבו של מעמד זה או אחר . דחקו שן בשן , עצמו עיניכם , סיתמו אוזנכם לכול זימרה , מלבד זימרת ההימנון הלאומי . אף לקדוש מכול החושים - לחוש הקינ אה - סגרו לבבכם . לעשיר הניחו שיתעשר בזמן שאתם בחרפת הדלות תעבודו - "אין דבר . " גם הונו של עשיר יהיה לזבל המשמן את קרקע מולדתנו . הוא ימות ואתם תמותו , הוא עשיר ואתם אביונים . אך בימי בניכם יבוא קציר , ושמו קציר של צדק . ' את הכלל הגדול הזה 'אל תקנאו' לא היה בכוחה של הציונות להשריש בלב הנוער והעם , ואת סכנתו של יצר הקינאה לת חיית ממלכתיותו של העם ניתן לחוש מאז , במשך שני דורות , ובייחוד בשנות הדור הראשון למדינת ישראל . בדבריו בא ז'בוטינסקי לעשות למניעת תעייתו של הנוער בשדות זרים ולתבוע ממנו אידיאליסט פאטריוטי ללא גבול . מטבע מעניינת טבע בהם : ' הבונה 3 - כלים בידו , פטיש וחרמש ומגן . ' על עירנותו של ז'בוטינסקי הגוברת והולכת לעניין קידומה של בית"ר , ובייחוד ביחס לחינוך הצבאי שבבית"ר יוצא להעיד עוד מיכתב , ששלח - 1928 . 3 . 29 ) נוסף על מיכתבו מ 9 ו 0 . ו 927 . ו ושממנו הובא בפרק הקודם ) ז'בוטינסקי מפאריס אל מרכז הצה"ר בארץ ישראל : ' ברית תרומפלדור וחינוך צבאי : — פניתי כאן לממשלה , דווקא בעזרת תומכים חשובים , בעניין .. קבלת צעירינו לבתי הספר הצבאיים ( הרשמיים ) - ונוכחתי , כי לא נצליח בדרך זו . יש כעין חוזה חשאי , או אולי גם בכתב , בין הממשלות לבלתי קבל נתיני חוץ במוסדות כאלה , אלא בהסכמת אותה ממשלה . על כן החלטנו לייסד בית ספר פרטי , כולו שלנו , בצרפת או במדינה אחרת , על ידי אותו "אוצר השומר , " שאל יצירתו ניגש תיכף ומייד אחרי חג הפסח . לעבודה זו נתמסר בכול כוחותינו , ונקרא אליה את הנוער העברי ואת בית"ר בראשו . אופיו של בית הספר וחוג הוראתו יהיו תלויים , כמובן , בהצלחת האוצר . את היחס בין הצה"ר לבין בית"ר סידרנו בפולין ככה : בית"ר חופשית בכול המיקצוע של חינוך ואירגון ותעמולה הסתדרותית ; אך בעניינים שהם מחוצה לחוג הזה , בפרט בענייני הפגנות פוליטיות ( למשל , פארלאמנט , בחירות , וכוי ) נכנעת היא להצה"ר . הנני מציע גם לכם סידור מקביל . ' בחורף שנת 1928 נעשה מאמץ לחדש את תוכנית ההתיישבות היהודית בחורן , מגבול ארץ ישראל הגדולה ( יחזקאל מז טז ; יח ) — בשטח הנרחב של 80000 הדונאמים שרכש בזמנו 'הנדיב הידוע' אדמונד רוטשילד , ונשאר מחוץ לתחום המאנדאט הבריטי על פי ההסדרים הפוליטיים עם צרפת . בשנת 1920 עדיין לא בטלה מחשבה בדבר הקמתה של ממשלה עצמאית באיזור בכפיפות למאנדאט בריטי ( הסכם המאיור סומרסיט עם השייכים מעגלון , ברית 'אום קיס 920 . 9 . 2 , ' ו , ( ואף לאחר החלוקה בין שטחי המאנדאטים , הצרפתי והאנגלי , תבעה ועידת ה'לייבור' בברי טאניה ( ברייטון , ו 92 ו ) מן הממשלה לחזור בה ' מקריעת התורן וכמעט כל הגליל העליון , ' 'ולשים קץ לחלוקה הבלתי טיבעית והמזקת של הטריטוריה של המאנדאט הבריטי ולבצע את האיחוד של ארץ ישראל המיזרחית והמערבית . ' במאנדאט , שנערך בלונדון , ( 1922 . 7 . 24 ) כבר נקבע הסעיף , 25 ביחס לטריטוריות שבין הירדן

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help