sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:73

התחדשות סדרי העבודה אם מרובים היו הקשיים בכלל , בפרט מרובים היו בחווה . ד" ר הופמאן הפאטרון , המקדיש מזמנו במיוחד לעניין החווה , העלה על דעתו אפשרות של חיסולה , ובהצעת ביניים הציע ( 1926 . 1 . 6 ) להשאיר בה רק 4 חברים . ב 1926 . 3 . 4- הודיע יואלסון , שלפני 10 ימים נשלחו מיברקים לארץ ישראל , בנוסח : 'חוותנו בסכנה . שילחו 100 פונט' המיברקים נשלחו , ללא ספק למחלקת העלייה של ההנהלה הציונית . התנאים , שהיו 'לאביליים' מעט יתר על המידה ועלולים להביא עד למשבר , המריצו את הטיית הכף לצד ההחמרה והנוקשות . החברים נדרשו לעשות את מלוא חובתם , לבוא אל כל השיעורים ולהשתתף בכול הפעולות . אף התלמידים שלמדו בבתי ספר עבריים לא שוחררו מהשיעורים פתפס : איננו יכולים להיות דימוקראטיים עתה . החברים צריכים למלא את הפקודות . יואלסון : הסיבה למצב הרע היא בהתייחסות החברים אל '' ועד הראשים . " את מצב הרוח הזה צריך לשבר . גרץ : האמצעי היחיד הוא השוט . פרופס : הדימוקראטיות הזאת , שהחלטות יועד הראשים" יכולות להתווכח / נתונות לוויכוח / תביא לידי זה , שלא יהיה לנו שום דבר ... חברינו אינם יודעים בכלל מה זה להתווכח . תמיד בא יחד עם הוויכוחים הריב בין "תל חי" ו '' בית רימוך . הוויכוחים אינם עוזרים כלל וכלל ' . השיטה שננקטה היתה שיטה של עונשים ונזיפות , קריאת חברים לשעות מוקדמות , הסרת ה'סימף - המקודש בעיני החברים , אתראות והוצאה ' ) דחייה ( ' מהסתדרות תרומפלדור . הצורך לנקוט במישטר חירום זה הביא צער ומבוכה בלב , כאילו נשכת שבית"ר כל כולה התנדבות , ואפילו נדרש החבר לעמוד במישמעת חמורה , עדיין לא נגזלה ממנו חופשתו מלכתחילה ובדיעבד לראות את עצמו כמי שמעוניין ומודה במישמעת . עדיין נראה הטיפול בשאלת המישמעת באור של 'דלקת חריפה' וחולפת , ולא כשיטה קבועה שהיא צורך אירגונו הגדול של נוער , הפלוש לכול הרוחות הנושבות בעולם ובעם , ושממסורת עולמו הרוחני ושיטת חייו הוא הדבר לא לקבל על עצמו מרות וחובת סדר . בעקבות מצב זה זורז הדיון ב'תקנון המינהגים ' . יואלסון הציע ( 1926 . 2 . 11 ) את הצעתו : א ) סימן ההסתדרות ' ) לישא על הצד השמאלי של הבגד : ( ' עיגול לבן מוגבל בזר כסף ' ) מסמן טהרת שאיפתנו , ( ' מגן דויד כחול ' ) מסמן היהדות המדינית , ( ' מנורת כסף ' ) מסמנת התרבות העב דית , ( ' קדימה ' ) מסמן רוח הנוער ' . 'עם זה מסמנים את רעיון הגדוד העברי , ( ' ה . ט . — ראשי תיבות של שם ההסתדרות ( הסתדרות טרומפל דור ) . ( היה זה ביצוע רעיונם של פרופס יעקבסון / בן יעקב . (/ ב ) בגדי השרד ( כלומר , התילבושת ) - 'להראות על האחדות ושוויון החברים ' . ג ) ה'סאליוט' ( כלומר : הברכה ) - 'תנועת T לברכה בהיפגש חברי ברית תחמפלדור : הרמת הזרוע הימנית מן המרפק והלאה עד גובה הכתף הצדה בכיוון האצבעות לאגרוף' - 'מסמן : באחדות כוח ' . ד ) השריקה - 'אות הכרה לחברים' - המנגינה מן השיר 'ליבשו נא עוז' ( במקום המנגינה של ' לעזרת העם . ( ' ושוב ה'סאליוט' — הברכה שבעל פה : 'הסתדרות חזק - חזק ואמץ ' . על החברים נאסר לצאת בלא סימן , 'ורק בבתי הספרים / הספר / שאסור לישא / בהם / סימנים — מותר ללכת בלי סימן ' . כמה מן ההחלטות נתקיימו הלכה למעשה . עניין התילבושת עדיין רחוק היה מלבוא על תקנתו . על הברכה בהרמת היד כשהכף סגורה ועד לגובה הכתף שמרה בית" ר לאטביה עד להתחסלותה , וכך בתמונות מימי 'יובל' ה 5 ו - תמונות המיס דר החגיגי . ( לימים נתברר , שזו צורת הברכה של ה'שוצבונד' השמאלי של אוסטריה . (

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help