sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:67

תרגילי סדר ייחודה של העבודה הבית '' רית חייב היה למצוא את ביטוייו בספורט המגן ובתרגילי הסדר - פתיחה להכשרה צבאית של ממש . הכרה זו חיתה בלבבות ללא שיור , ואילו קיומו של חלק זה בתוכנית העבודה נתקל כאן — ולא רק כאן — בקושי חמור , וזאת לא מבחינה עקרונית כולשהי , אלא דווקא משום החוסר באנשי הדרכה . תילבושת וסמל לימים קשה היה לתאר את ביתיר ללא אחי דות התילבושת . הראשונים לא ייחסו תשומת לב יתירה לשאלה זו של תילבושת , או כפי שקראו לה בלשון העברית החסרה שלהם 'פורמה . ' בתחילתה ניתנה הדעת במידה המלאה ביותר על העבודה הפנימית בחוגים השונים , על העבודה שצריך לראות בה לימודים , המשך ללימודי בית הספר הכללי . לא חשבו על חיצוניות , ובוודאי לא על מיפגנים . ביחסים החברתיים הצנועים לא עלתה שאלת התילבושת nrnsn כלל . רק בסוף השנה השנייה ( 1925 . 12 . 7 ) שאל יואל סון : 'הנדבר על אודות פורמה ל' והשיב : 'לעשות מלבוש שלם יהיה קשה לחברים , אבל מצנפת = / כובע / שווה אפשר לקנות . אם צריך להתעניין בזה צריך לקבוע ועדה שתעבד תוכנית . ' התגובה היחידה שנרשמה , וכפי הנראה קבעה , היתה של ליברטאל , שהועידה את עצמה כבר אז להשתלמות בפדגוגיה ובפסיכולוגיה : 'זה לא נחוץ . ' אם רבו ההיסוסים ביחס לתילבושת , וקביעתה לא היתה מזורזת , הרי דבר סמל בית '' ר , הענוד על הדש , נקבע בהקדם מיוזמתם של פרופס ו ( יעקבסון ) בן יעקב . לפי הצעת פרופס הורכבה המנורה של הגדודים העבריים , ומעליה הכתובת קדימה , על גבי רקע של מגן דויד כחול , שמתח תיו האותיות 'ה' / הסתדרות / 'ט' / טרומפלדור . / היה קרוי הסמל בכינוי 'סימן' והיה ניתן לבית"רים , שעמדו בבחינות . ראשון המקבלים היה פרופס בטכס חגיגי . עם קבלת הסימן היה מקבלו מחוייב בהבטחה הגיגית בנוסח 'אני מבטיח בזה בסימן בית '' ר שאני מקבל היום להיות נאמן / ... ודבר קבלתו היה בבחינת אישור להכרה המליאה בחבירותו של הבית '' רי . מתחילה חשבו לחייב את המקבל בשבועה , אלא שמטעמים חינוכיים העדיפו את ה'הבטחה / ובכול זאת היה כוחו של הסימן גדול , ובענידתו היה רואה הבית '' רי אות של תפארת לעצמו . במקרים של השעיה מטעמי מישמעת היה עיקרו של העונש מתבטא באיסור לענוד את הסימן . איסור זה דנו בו בכול החומרה השופטים , ואיסור זה נתפרש בכול החומרה מצד הנפגע . דימוקראטיות גמורה - שיטה של בחירות בית '' ר בריגה נולדה בדמותן של שתי קבוצות של תלמידי בתי ספר , 'תל חי' ו'בית רימון , ' ובפעולתן כיחידות בית"ריות הוסיפו לשמור על הנוחלים המקובלים בחוגי תלמידים . ראשי הקבו צות היו נבחרים , ומתחלפים לעתים קרובות בבחירות מתחדשות . אף הוועדים , אף התפקידים , נבחרים . אף הנציגים ל'וועד הראשים' הכללי נבחרים - חלק בקבוצות גופן , וחלק באסיפה הכללית . כל חבר יכול היה לבחור לעצמו את כיתתו , ורק משבחר חייב היה לנמק רצונו לעבור מכיתה לכיתה . על אופן הבחירות של 'ועד הראשים' הוחלט , למשל , בסוף השנה השנייה לקיומה של בית"ר : ( 1925 . 9 . 24 ) ' האסיפה קוראת את שמות המועמדים , הנכתבים על לוח . אחרי כן מדברים על אודות הכישרונות של המועמדים להיות חברים ב" ועד הראשים . * ואז כותבים על פיתקה שיבעה שמות , ושיבעת החברים המקבלים את מיספר הקולות היותר גדול המה נבחרים . ' באותה ישיבה הציע יואלסון , שאת הנשיא תבחר האסיפה הכללית , ולא 'ועד הראשים ' . 'את הנשיא בוחרים בהרמת יד . '

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help