sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:36

ז'בוטינסקי וה'ראזסבייט' שמו של ז'בוטינסקי הילך הוד על המוני בית ישראל , ובייחוד נתפארה בו ציונות רוסיה . דמותו של ז'בוטינסקי היתה מוכרת למדי לחברי בית"ר ולמועמדים לבוא בשורותיה . ידועה היתה מילחמתו למען שוויון הזכויות ולמען תחיית הלשון העברית בגולה . ידועה היתה עמידתו בהגנה העצמית באודיסה ובארץ ישראל , וכן ידוע היה מאבקו למען הגדודים העבריים . ידוע היה כגיבור , אסיר ירושלים , כשם שהיה ידוע כנואם וכסופר בחסד עליון . משיכת הנוער אל ז'בוטינסקי נהיתה משיכת הנוער אל בית" ר שלו . אף צעיר בינוני , שהגיע אל בית"ר , היה בבחינת בעל הכרה בתוכנית בית"ר — החדמשמעית בעקרונותיה — יותר משהיו בעלי הכרה רבים מבני הנעורים שנצטרפו בדרך זו או זו אל תנועות נוער ציוני , שתוכניותיהן היו מפולפלות בדיאלקטיקה . מידה של התעלות הביאה לבית"ר נשיאת שמו של תרומפלדור עליה , ברם נזקקה לסיפרות אידיאית . על ביניינה הממלכתי הלאומי של האנושות . הסו ציאליסטים הציונים שיקעו את כל לבם ודעתם ב'חברה החדשה' שיקימו בארץ , וראו ב'קבוצה' שלהם חזות הכול . הרצל ראה את צרת היהודים , את צרתם של ההמונים של בית ישראל , ובמדינת ישראל ראה את התשובה האחת , הגדולה , לצרת היהודים . הרצל , שעלה יחיד אל הזירה הבינלאומית , העז לשאול את שאלת כלל ישראל . ההנהגה הציונית , שנחה על זרי הדפנה של הצהרת באלפור ומאנ דאט בינלאומי , היתה אחוזת אימה , כלפי פנים , כלפי האיזור הגיאופוליטי , כלפי הממשלה הבריטית , כלפי מדינות חבר הלאומים , כלפי התנועות הסוציאליסטיות המנפנפות בדגלים אגטי לאו מיים . ההסתדרות הציונית התעניינה בעלייתם של מעט יהודים וביישובם של מעט מן המעט בקבו צות - להקמתה של החברה החדשה בארץ ישראל . אומנם היתה תורתו של הרצל על 'מדינת היהודים' בבחינת דבר מובן מאליו בבית" ר . הציונות היא התנועה האחת , הגדולה , של העם הגדול , בשביל העם הגדול . בציונותו של ה'שמאל' הציוני ראו יסוד אוטופי , שלא יקרב אל התכלית הנרצה בזמן הנרצה , וסכנתו מתוכו מרובה . הבית '' רי , שלא האמין ב'חסד לאומים ' , אף לא האמין בחסד הסוציאליסטים , ולא עוד , אלא שאף נתן את דעתו לדברי אזהרתו של הרצל ב'מדינת היהודים' שלו : 'היהודים המשכילים והעניים נופלים עתה כולם אל מחנה הסוציאליסט , ובפרוץ המיל חמה בחיי החברה , תהי ידה בנו בראשונה , כי בשתי המחנות הערוכות זו מול זו , במחנה בעלי הרכוש כמו במחנה הסוציאליסטים , אנו עומדים אל מול פני המילחמה ' . השאיפה הקנאית לחידושה של מלכות ישראל מילאה את כל לבו של כל בית"רי מיומו הראשון בתנועתו . בהגדרתו את השקפתו הממלכתית דחה מלבו מחשבות של 'ציונות קטנה ' , צעידה בדרכי ' חובבי ציון' שהוגדרו על דרך הקיצור והסיס מה - דרך של יעוד דונאם ועוד עזי , דביקות בתורה של מרכז רוחני לאחד העם , אם אינה כרוכה ברוב יהודי בארץ ישראל ובמדינת יהודים , ( וז'בוטינסקי הסביר וחזר והסביר למחנה ולעם , שאחד העמיות במקורה אינה מבטלת את הש איפה לרוב יהודי , ועיין מאמרו של אחד העם ' שלוש מדריגות . ( ' בבית"ר גופה אפשר שדשו בהרצל מעט לפי מעמדו הרוחני הקובע בה , שכן היתה תורתו בחזקת מוחלט וודאי , שאין לערער עליו ואין הכרח להרהר בו . השאלה ששאל הבית"רי יומיום היתה : היאך יגשימה , היאך יגשימה הוא כיחיד , היאך יגשימה הדור הצעיר , והיאך יגשימה העם בכללו ז - את תשובת הלב והמוח קיבל הבית"רי בדוגמתו האישית הקורנת , במאבקו הרוחני ובדרכו המדינית .

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help